OOOO ik ben zo kwaad. Omdat ik hele erge buikpijn en rugpijn heb, moest ik van de verloskundige minder werken. Ik ben 1 dag in de week minder gaan werken. Vandaag had ik een afspraak (telefonisch) bij de bedrijfsarts en die gelooft me niet! Dus met andere woorden ik kan weer full-time gaan werken. En dat ik geen nachten meer draai is ook onzin! Wat een wijf zeg. Ik ben zooo kwaad. Ik trek het echt niet meer.... Nou moet ik maandag komen en als ze het er nogsteeds niet mee eens is, moet ik dus gewoon weer full-time en mn nachtdiensten gaan draaien. Dat kan toch zomaar niet? Ik trek dit rooster al niet, laat staan als ik mn oude rooster weer ga draaien..... Wat moet ik nou doen? Ik weet t echt niet meer... Liefs een hele verdrietige mo
Ik zou mijn verloskundige inschakelen, als zij heeft gezegd dat je minder MOET gaan werken, dan heb je haar achter je staan. Laat haar anders een briefje schrijven of wat dan ook.
Zoek even het eea op op internet. Nachtdiensten mogen/hoeven niet als je zwanger bent. Laat het advies van de verloskundige even op papier zetten, en ga desnoods bij je HA langs. Jouw bedrijfsarts maakt een behoorlijke fout. Ik snap dat je je druk maakt, maar probeer te ontspannen je staat in je recht. Kun je er in alle redelijkheid met je werkgever over praten?
Ik heb net mn werkgever gebeld en die is het er ook niet mee eens... Hij gaat de arbo bellen en ik moet er wel maandag gewoon naartoe. Maar de brutaliteit van zo'n vrouw... Ik heb al een brief gehad van de verloskundige, maar de arbo zei dus dat de verloskundige helemaal niks over dat soort dingen te zeggen heeft. En dus wil ze dat ik weer full-time ga werken.... Echt ik ben de hele ochtend alweer zo aan het huilen, mn ogen zijn gewoon rooddoorlopen. Waarom kan het op mijn werk nooit normaal gaan? (heb al vanaf het begin gezeik) Zelfs toen ik zei dat er in de arbeidstijdenwet staat dat zwangeren 's nachts niet mogen werken. zei ze nog dat dat niet waar was!
Meis begrijp dat je verdrietig en boos hier om bent, maar als je werkgever ook achter je staat, plus je verloskundige, wat Wannabe ook zegt, probeer ook je huisarts nog in te lichten hierover. Komt allemaal goed meis, hier... een dikke opbeurknuf !
Wat een rotmens! Als ze niet eens op de hoogte is over de regelgeving omtrent zwangere werknemers, mag ze wel eens bij zichzelf te rade gaan hoe goed ze is in haar eigen werk! Ik zou VOOR maandag ook nog even naar je HA gaan en hem iets op papier laten zetten. Neem dat mee naar het gesprek, samen met het briefje van de verloskundige en een uitdraai van de arbeidstijdenwet waarin de regelgeving i.v.m. je nachtdiensten staat. Nog een tip: vraag je man/ vriend mee! Succes!
Ik sluit me aan bij Renate28! Wat een bizar mens zeg. Ze mogen je inderdaad niet dwingen tot het draaien van nachtdiensten! Meid, hoe moeilijk het ook is, laat je niet gek maken en probneer het een beetje van je af te zetten! Succes!
En ook belachelijk dat ze dat door de TELEFOON kan weten... Slaat echt nergens op! Gelukkig dat je werkgever het met je eens is, dat scheelt! heel veel succes!
Ja dank je wel! Ben nogsteeds erg verdrietig... Baal er zo van dat iedereen maar roept dat ik me aanstel, gaat zo'n mens die me niet eens kent ook nog eens beginnen... Ik ga morgenochtend wel even de huisarts bellen, zodat hij ook een brief kan schrijven voor de arbo... Kom ik tenminste goed beslagen ten ijs... En dan te bedenken dat ik al over 5 weken met zwangerschapsverlof ga, dus dit nog maar gaat over 5 dienstjes die ik niet draai... Die nachten haal ik mn recht wel op, daar ben ik niet bang voor! wat een gedoe, ik kan er nogsteeds niet bij...
Wat schandalig zeg, wat een rot arbo arts. Je stelt je echt niet aan hoor. En tuurlijk heft je vk wel recht van spreken. Zij houd je toch onder controle. Heel veel succes, hopelijk is het gezeik snel over (wel 5 hele weken) en kan je dan lekker met verlof. Liefs Jodi Had ergens link, maar zit op mijn pc op werk. Heb ook dit nog even voor je gevonden: Andere werktijden Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden. Hier heeft u recht op: regelmatige werk- en rusttijden extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd) een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank) geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten zwangerschapsonderzoek in werktijd. Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken). komt van: http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm en zelfde tekst op: http://arbeidsinspectie.szw.nl/index.cf ... k_id=70716
Hey Mo666 Die arbo-artsen, niet om te generaliseren, maar zijn soms dus echt afgrijselijke mensen die maar 1 ding voor ogen hebben: de mensen die bij ze komen weer zo snel mogelijk aan de slag krijgen, wat ze er ook voor moeten doen! Ze krijgen immers een bonus als ze dat snel lukt en bovendien is er de wet Poortwachter, die ervoor moet zorgen dat werknemers die om wat voor reden dan ook thuis zitten, weer zo snel mogelijk aan het arbeidsproces te laten deelnemen. Ik spreek uit ervaring, want heb dit zelf ook meegmaakt met een of andere arbo-arts. Nou, arts kon ik hem niet noemen, want naar mijn lichamelijke gesteldheid werd totaal niet geluisterd en serieus genomen. Heb toen dus aardig ruzie gemaakt met dit persoon en aangegeven hoe ik erover dacht. Een tip: maak zo'n arbo-arts niet wijzer, want ze zijn dus niet altijd integer en te vertrouwen. Luister naar je eigen lichaam en handel daar ook naar. Als je baas en je verloskun dige achter je staan en je wel serieus nemen, dan heb je al heel veel gewonnen! Dus laat je niet gek maken door zo'n doos joh! p.s nog een tip: je huisarts speelt in deze ook een belangrijke rol. Als jij, op aanraden van hem/haar minder moet werken, heeft de arbo-arts dit advies op te volgen! Indien de arbo-arts moeilijk doet, gewoon vertellen dat dit op advies van je huisarts is en haar doorverwijzen voor verdere informatie naar huisarts. (je huisarts heeft toch beroepsgeheim dus zal je arbo ook niets wijzer maken!) Sterkte ermee!, Marie
Nou dat mens is echt niet geschikt voor haar functie hoor Mo, een arboarts moet er zijn voor JOU en niet voor je werkgeven en zeker niet voor zichzelf. Gelukkig heb je je werkgeven achter je staan. Ben je ook lid van de vakbond, want die kan ook zeker iets voor je doen in dit geval. Ja en als ze maandag nog niet over stag gaat zou ik me gewoon ziekmelden. Daar heb je ook wel een beteje je werkgever mee en dat wil je wellicht niet, maar je moet nu aan jezelf en je kleine denken.
Dan nog moeten ze de belangen van de werknemer behartigen, doen ze dat niet, dan moeten ze een andere baan gaan zoeken. Een werkgever is er namelijk ook niet bij gebaat als je moet werken terwijl het niet verantwoord is.
Wat een belachelijk mens! Ik werkte ook onregelmatige dienten en dus ook nachtdiensten en zoals al eerder gezecht, als je zwanger bent mogen ze je niet verplichten tot deze diensten! En hoe haalt zo een stomme ARBO trien het lef vandaaf om te gaan zeuren over 1 dagje in de week! Belachelijk! Ik werk nu nog maar voor 50%, met toestemming van mijn werkgever, en op aanraden van VK, fysio en huisarts. Ik heb tot nu toen niet eens wat van de ARBO gehoord.! Het UWV heeft me wel gebeld en gevraagt hoe of wat, maar die vond het allemaal prima, nadat ika lle uitgelegt had! Zal het toch overal anders werken, of moet ik straks alsnog naar de ARBO? De ARBO is er voor de werkgever, maar je werkgever kost het toch niks als je zwangerschapsgerelateerd ziek bent? Dat bepaald het UWV dan toch? suc6!
Zodra ik het woord arbo/bedrijfs arts zie staan krijg ik al de zenuwen. Ik ben niet zwanger, maar wel ziek thuis en heb een hele vervelende bedr arts. Deze is in dienst van mijn werkgever en dat merk je (ook ivm wet poortwachter) heel erg! Hoe ik me voel doet er niet toe...enige doel is>Zo snel mogelijk weer aan het werk moeten. Momenteel ben ik 100% thuis ivm een burn out en zowel de huisarts, psychologe en haptonoom staan achter me, maar dan nog maak de bedr arts het me moeilijk. Vandaag om 12.00 uur (op m'n verjaardag) kan ik weer een belletje van hem verwachten en hou nu al m'n hart vast...omdat hij altijd heel intimiderend is en ik op mijn woorden moet letten. Mo, ik hoop dat het snel goed met je komt. Het is idd heel goed om te weten dat je wg-er achter je staat! Mirre
hallo mo666; Je moet je er helemaal niet druk om maken. ik had het met de eerste ook, toen ben ik halve dagen gaan werken, vanaf week 17, ik werkte toen nog 5 dagen per week. Ik ben vanaf week 17 tot week 34 ELKE WEEK! door zon arbomedewerker gebeld, of ik dacht dat ik weer wat meer kon werken Ik deed er gewoon lacherig om, zorg dat je goede afspraken met je werkgever hebt, en laat de arbo lekker bellen. groetjes
maarja, als die bedrijfsarts in dienst is van je baas hebben ze allebei hetzelfde doel....je zsm weer aan het werk krijgen. Hoe is je telefoongesprek gegaan Mirre?
Heel veel sterkte Mo en andere dames die de arbo op 'hun dak' krijgen! Je weet dat je gelijk heb, dus laat je niet ondersneeuwen. Sterkte en succes
idd, laat jullie a.u.b. niet gek maken door zulke mensen die zich amper in een ander kunnen verplaatsen. Toen ik een tijdje geleden van m'n werk lichtelijk overspannen thuis zat, begreep hij ook niet waarom ik niet kon werken! Heb hem dat toch even haarfijn uitgelegd en flink stampij daar gemaakt. (kan er weer pissed over worden als ik er aan terug denk!) Die arbo-artsen handelen in opdracht van de werkgever en willen idd maar 1 ding: dat de werknemer zo snel mogelijk weer aan de slag gaat, ook al voelt deze zich hondsberoerd. Dat kan ze geen .... schelen. Dus vertel niet teveel en als je iets moet vertellen zeg je dat je alles hebt besproken met huisarts en dat deze geadviseerd heeft even thuis te blijven. Laat jullie a.u.b. niet kisten door zulke trieste figuren, die het altijd beter weten voor een ander!