Ik heb daar niet naar gevraagd maar achteraf gezien was dat wel fijn geweest! we hebben nog even geduld
Wij gaan het onze ouders het weekend na de eerste echo vertellen (die is de 13de december). Ik vind het zo'n geweldig kerstcadeau voor mijn ouders. Mijn zusje is op dit moment ook voor het eerst zwanger en dus krijgen paps en mams volgend jaar hopelijk twee gezonde kleinkinderen
Oh dat is ook leuk zeg samen zwanger zijn, lijkt mij ook wel leuk maar ja ik moet het met het forum doen hihi. Wij hebben hier de echo pas de 27e had ik eigenlijk ook moeten doen eerder vragen . Nou ja nu moet ik heeeel lang geduld hebben voor mijn gevoel haha.
wij hebben het met acht weken aan zijn ouders en mijn moeder verteld. niet op speciale manier ofzo omdat de situatie beetje anders was maar goed ze zijn er niet minder blij om ofzo hihi. alleen ze wachten echo foto af tot ze echt kunnen geloven haha. xx
M'n ouders, schoonouders, zussen, zwangers en m'n leidinggevende zijn op de hoogte. De rest nog even niet, ik vertel het m'n collega's als ik m'n 1e echo heb gehad. Eén vriendin ga ik het wel vertellen van de week, maar met m'n andere vriendinnen wacht ik ook tot m'n echo. Als het lukt tenminste, vind het moeilijk om m'n mond te houden, gelukkig is iedereen met de feestdagen heel druk en zien we elkaar daardoor toch wat minder.
Wij hebben het beide keren pas verteld nadat we de (goede) uitslag van de combinatietest hadden, dus na ruim 12 weken. Dit omdat we een eventuele slechte uitslag zelf wilden verwerken voordat we andere mensen zouden betrekken in de zwangerschap. Eerste keer was ik tegelijk zwanger met mijn zus. Was érg leuk om het haar te kunnen vertellen, direct nadat ze had gezegd dat hun zoon grote broer ging worden. "Dan wordt hij eerst nog grote neef" (ik was 2 weken eerder uitgerekend dan zij) Collega's heb ik het de eerste keer verteld via het wedstrijdnummer van de Dam-tot-Damloop. We deden daaraan mee met een bedrijfsteam. Op je wedstrijdnummer moest je ook wat medische gegevens invullen, zoals je bloedgroep en eventuele allergieën. Bij 'bijzonderheden' heb ik toen gezet: 13 weken zwanger. En na de loop heb ik iedereen verteld dat ik 'm met z'n tweetjes had gelopen, aan degenen die de kleine lettertjes nog niet hadden gelezen. (by the way: ik liep toen niet de 10 mijl, maar de 4, voordat je denkt dat ik een waanzinnige prestatie heb geleverd )
Wij hebben a.s zaterdag een sinterklaasviering bij mijn ouders. Als vrijdag de echo goed is gaan we het dan vertellen. Mijn broer en schoonzus komen ook met de kids. Wij hebben de letters B A B Y apart laten inpakken. Ze zien dan in chocoladeletters het woord staan en dat zegt vast genoeg!!
Op de dag van de test aan een vriendin, per ongeluk omdat zij toevallig aan mij opbiechte dat ze zwanger was dus toen kon ik het niet meer voor me houden. Diezelfde dag ook aan mijn ouders verteld. Aan mijn broer en schoonzus met 8 weken. Mijn manager ook met 8 weken omdat ik al twee weken ziek thuis was. 1 goede vriendin ook met 8 weken omdat ik zat met een feest dat ik met haar zou geven maar ik was steeds ziek. Aan de familie van mijn man vertellen we het met 10,5 week omdat we dan een familiemeeting hebben. De rest mag het dan vanaf 11,5 week weten. Dan hebben we inmiddels onze derde echo gehad. Dus als het dan nog steeds goed zit mag het de wereld in.
Met 4weken en 4 dagen positief getest, en nog dezelfde dag aan de familie verteld. De volgende dag waren alle vrienden en collega's aan de beurt. Dat lijkt extreem vroeg, maar het was de tweede IVF, en na twee operaties, 5 IUI's en dus 2 IVF-pogingen wist iedereen natuurlijk dat het deze week spannend zou worden. Dan ga ik er niet om liegen, en zou het ook niet gekund hebben. Het is zo heeeerlijk om het van de daken te schreeuwen. Vanwege de operaties en behandelingen konden we er natuurlijk al een tijdje niet onderuit waar we mee bezig waren. De reacties zijn dan ook fantastisch; iedereen heeft altijd zo enorm met ons meegeleefd, dat het nu in onze omgeving dus ook een enorm groot feest is! *grijns*
onze directe familie en heel goede vrienden hebben we het gelijk verteld. Dus ongeveer met 6/7 weken. De 'rest' na de 1e echo. Dus met 9 weken al. Wij konden niet langer onze mond houden