Wanneer hebben jullie je kraamfeest gehouden?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lov23, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik wil deze keer een kraamfeest organiseren voor familie. Nu zit ik alleen met de vraag, wanneer hou ik die?
    Het is niet voor de directe familie natuurlijk want die komen direct, maar voor de rest van de familie.

Dus na hoeveel weken hebben jullie je kraamfeest gehouden en hoe lang duurde je feest en wat zou je eventueel een volgende keer anders doen.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Na een week of 6 en duurde van 12-16. Was precies mooi :)

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik dacht aan 4 weken later maar is misschien wat vroeg he, maar weet niet of de familie dat te laat gaat vinden :( 6 weekjes later

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Had het hier liever ook ietsie eerder gedaan, maar wij hadden nogal weinig vrije weekenden om zoiets te vieren dus werd 6 weken later :p

Ligt denk ik ook aan hoe je het wilt doen.. Ga je alles zelf regelen, zijn er mensen die helpen met bijv drankjes inschenken, is het bij jullie thuis of ergens anders, gaat het om 50 of 150 man etc etc.
    Wij deden alles zelf en bij ons thuis, maar was een redelijk klein gezelschap dus had hier ook prima wel iets eerder gekund (zoals bijv rond de 4 weken), maar eerlijk is eerlijk die 2 weken 'extra' vond ik stiekem toch ook wel erg lekker: net even meer alles op de rit, vloeien weer klaar en ondanks dat ik mij prima voelde na de bevallingen was het toch wel lekker om niet na een week of 2,5/3 na de bevalling het feestje tot in de puntjes te moeten organiseren, maar dus net even later ;)

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier rond de 6 weken een kraamfeest gegeven. Was precies goed, was zelf weer aardig op de been dus kon de voorbereidingen zelf doen en het was wel zo kort na de geboorte dat de helft niet voor die tijd even kwam kijken.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Thx voor jullie reacties ;)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

bij mijn dochter met 3 weken, bij mijn zoontje met 2 weken. Maar ik had wel hulp zodat ik zelf niet echt wat hoefde te doen. op een zondagmiddag van 13-17 uur.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oeh das wel snel vindt ik.... En lang

9. gusto

gusto Niet meer actief

Na 6 weken, van 16:00 tot 20:00. (Wij wonen wel in het buitenland dus iedereen eet hier pas laat, ver na 20:00 uur :D )

10. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Bij de eerste na 3 weken twee uurtjes bij schoonouders thuis. Veel hulp gehad van ouders en schoonouders.

Nu op 11 januari ook weer 2 uurtjes maar dan in een zaaltje. We laten hapjes komen ipv zelf maken zoals de vorige keer. Dochter is dan 4 weken.

11. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Na 3 maanden (ivm met zomervakantie) van 12:00-16:00, inclusief lunch. Na een maand vonden we wat vroeg. Deze keer zal het na 8 weken zijn denk ik, weer ivm met zomervakantie maar de baby wordt maand later geboren....

12. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Dochter is van 5 februari en we hebben het kraamfeest gedaan op 3 maart. Bijna maandje later dus.

Ideaal. Ikzelf was weer goed op de been. Wij hebben het gedaan van 14:00 tot 16:00 uur. Meestal zijn er mensen wat eerder en loopt het wat uit.

Echter zijn er zoveel mensen gekomen (wat wij niet verwacht hadden) dat het een dikke chaos was. Huis was echt te klein en dat terwijl we echt geen klein huis hebben. hihi

Deze keer plannen we het ook na ongeveer vier weken en dan doen we twee tijdstippen.

Ik vind een kraamfeest echt ideaal. Geen wekenlange bezoekjes meer en voor de kinderen die je al hebt is het ook fijner dat ze hun "gewone" leventje weer kunnen oppakken. :)

Veel plezier en natuurlijk ook nog veel succes.

13. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Na 6 weken van 13-17 uur..
    Was prima, want zoontje is met een keizersnede geboren

14. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Wij na 3 en halve week omdat we met 4 weken de sleutel van onze nieuwe woning kregen.
    Na 3,5 week vond ik zelf prima te doen. Niet te lang. Van 2 tot 5 :)

15. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Hiet precies zo, was perfect!

16. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    6 weken erna... bij ons achterom in een partytent met header.. hadden cupcakes taart koffie thee fris en hebben met prosecco getoost.. ook enkele hebben een wijntje of biertje gedronken.. had nog nootjes en stokjes op de tafels het was erg gezellig en iedereen uiteindelijk een bedankje mee gegeven.. zou het zo weer doen!

17. mamamloes

mamamloes Lid

23 nov 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 3 weken en van 15.00 tot 18.00. In zaaltje. hoefde zelf niks te doen alleen kadootjes aannemen en de kleine man heeft lekker de hele tijd geslapen in de wagen naast me

Deel Deze Pagina