Ik kom er niet uit

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lief of Stoer, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Eind april zal ons 2e kindje geboren worden. Een week of 6 later is onze dochter jarig, die wordt 2, en natuurlijk willen we dit gewoon vieren. Ik zou het ook leuk vinden als iedereen de baby al gezien heeft vóór die verjaardag. Als ons meisje jarig is, moet het ook wel echt haar verjaardag zijn en geen verkapt kraambezoek. Waar ik tegenaan loop is: Wat doe ik met kraamvisite? Al onze familie woont verder weg. En ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op verplicht wekelijks bezoek in de weekenden. Buiten dat ben ik zelf herstellende van een bevalling en werkt mijn partner gewoon (onregelmatig, dus ook weekenden). Ik denk dat ik het best heel druk zal hebben met een babytje en een dreumes. Zou het voor ons wat zijn een datum te prikken en een kraamfeest te houden? Of het maar nemen zoals het is en misschien niet alle kraamvisite gehad te hebben vóór de verjaardag van onze dochter. Tips en ideeën zijn héél welkom!

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    jaa dat zou kunnen.ik snap je wel, het gaat dan om je oudste kindje, niet om de baby. ik zou het dan een week of 2 eerder doen, niet het weekend ervoor...
    maar... je dochter is 6 weken na je uitgerekende datum jarig, stel je bevalt met 42 weken dan is de kleine 4 weken oud op het kraamfeest. ben je dan zelf zover opgeknapt dat je dit aankunt en je kleine dit aan kan? daar moet je wel rekening mee houden.

van hoever komt je familie, is het voor hen de moeite om 2 x in korte tijd op en neer te komen of gaan ze dan kiezen voor 1 van de 2 feesten? dat is niet je bedoeling natuurlijk..

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Het is idd heel erg lastig te plannen. Na de vorige bevalling heb ik welgeteld 1x een uurtje op bed gelegen. Het ging zó goed. Maar dat hoeft nu natuurlijk niet zo te zijn en net wat je zegt, als de baby besluit later te komen.... Ik denk dat we af zullen moeten wachten. Misschien moeten we de verjaardag ook wat kleiner houden, zonder eten bijv. Vorig jaar hadden we een complete barbecue. Zoiets zal dit jaar gewoon niet gaan. En misschien is de kraamvisite wel wat minder bij een 2e. Dat heb ik in ieder geval wel vaker gelezen in topics hier op ZP.

4. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Wij hadden bij de tweede veel minder visite, dus dat scheelde al. De familie van mijn man woont behoorlijk ver weg en om nou te voorkomen dat we steeds allemaal mensen over de vloer kregen die dan extra lang blijven plakken ("want het is weer zo'n eind terug he?") zijn wij 1 weekend hun kant op gegaan. We hadden doorgegeven dat we van dan tot dan ergens zouden zijn en iedereen die wilde kon dan daar heen. Werkte prima. (en lekker geen rommel thuis ;) )

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja, dat is een goede manier. Alleen woont mijn familie echt in alle uithoeken van het land :). Een centrale plek is er niet echt. Daarbij komt ook nog eens dat een aantal afhankelijk zijn van het openbaar vervoer. Maar je brengt me wel op een idee. Het hoeft natuurlijk niet allemaal in 1x. Maar combineren kan wel. Als we bijv. naar schoonouders gaan, ook de 3 tantetjes te vragen die de vorige x bij ons thuis kwamen (toen woonden we ook nog daar in de buurt, nu niet meer). En bij mijn moeder bijv. ook weer 2 tantetjes. Scheelt zo weer 3 huisbezoeken :D En dan kunnen ze evt. met dochter's verjaardag wat langer bij ons thuis komen.

Deel Deze Pagina