hai hallo dames. Wij willen ook graag weer een tweede drollie erbij. we willen 2 /2,5 jaar verschil hebben tussen de kids niet langer(je hebt het niet voor te zeggen) maar dat wensen we wel. Nu ben ik met de pil begonnen direct toen ik mijn eerste mesntruatie kreeg na de bevalling. weet iemand wanneer ik moet stoppen of wanneer we kunnen beginnen. om het jaar veschil er een beetej in te houden. 2.2,5 jaar. vind het wel spannend maar eng tegelijk. Mijn vriendin zegt tegen mij de strip af maken (pil) en dan ongesteld worden en daarna altijd met condoom vrijen totdat jullie denken van nou we gaan ervoor dat we stoppen met condoom gebruiken maar ik ben ook . onregelmatig ongesteld als ik de pil niet slik dus dat zal erg moeilijk worden om je cyclus te kunnen bepallentoch? wie heeft er een advies? liefs Loesmari
Als je eerste drollie jarig is geweest er gewoon voor gaan...misschien duurt het wel een tijdje met je onregelmatige cyclus. Maar dat is mijn idee...suc6 !
ok thnx ik zal het er weer vanavodn met mijn mannetje over hebben. Hij wilt ook zo graag een tweede . liefst een meid nu hahah Maar die stap weer nemen vinden we eng. Ik heb net een baan enzo. Maar door verhalen van anderen hoor je veel dat ze enorm lang bezig zijn he met het zwangeren. bij ons was het meteen raak de eerste x maar tja wat weet ej nou van de 2e x. pfffff moelijk hoor.
Geen gek idee lijkt me, nu stoppen met de pil en evt. condooms of misschien over een paar maanden stoppen... met de kleine nou bijna 1 jr, en je wilt er ong 2/2,5 jr tussen hebben... Rekensommetje is snel gemaakt. Het is eigenlijk wel grappig dat je deze vraag stelt; want ik denk dat je de praktische antwoorden zelf het beste weet (hoe ging ontpillen bij jou de vorige keer, willen jullie vrijen met condoom of niet, hoe makkelijk werd je de vorige keer zwanger)... De vraag is (lijkt het) meer: ben je er wel zeker van dat je nu aan een 2e wilt beginnen? Misschien nog even laten bezinken? Geen haast hoor, toch? 24, jong zat! Wie weet ben je over een paar maanden veel zekerder hierover? Succes hoor! X, D
ja klopt we hebben er wel overnagedacht en willen kwa leeftijd verschil wel 2 /2,5 jaar tussen hebben. Ik ben de vorige x heel snel zwanger geraakt de 1e poging meteen al. Mij maakt het niet zoveel uit met of zonder condoom hij wel heeft het liefst zonder. maar tja de vorige keer wouden we er echt voor gaan nu willen we er paar jaar tussen hebben anders is het te snel een tweede. Maar aangezien we van andere mensen horen dat het best lang kan gaan duren,vroegen we ons af hoe we het dan moeten aanpakken. IK had vanmorgen mijn moeder gervraagd hoe zij dat deed vroeger ze zei: Wij deden het altijd met condoom en ik kon niet tegen de pil dus zij slikte nooit maar deed het wel altijd met. en bij ons zit er 2/ 3 jaar verschil tussen de broers en zussen heb er 4 nog hahaha. Ach we zien wel wat we doen. Eerst maar genieten van deze kereltjuh en de vakantie.daar kunnen we er verder over praten.Met zons oondergang haha. hahah strax kom ik zwanger terug (nee hoor)grapjuh
Ik ken het 'probleem' Nou ja probleem wil ik het niet noemen want als het anders is, ben ik ook nog gelukkig hoor... Tussen de oudste 2 zit 2,5 jaar leeftijdsverschil. Zelf vind ik het een ideaal leeftijdsverschil wat betreft ontwikkeling en ook practisch is het erg handig. Daarbij wilde ik ook nog graag in de zomer/herfst zijn uitgerekend en dan het liefst september! En zo heb ik nog wel wat wensen, haha. Nou aangezien ik PCO heb en onregelmatige cyclussen, valt dat dus niet te plannen, zo simpel is het, ik heb me er bij neergelegd. Wat je wel kunt doen is kijken naar wat je zeker niet wilt. Ik wilde zeker niet dat de jongste nog geen 2 zou zijn... Nou dat is redelijk te plannen toch? Gewoon niet eerder beginnen, als dat je echt niet zou willen. En ja, als het langer duurt dan is dat maar zo. Beter wat langer wachten dan te snel na elkaar is mijn idee, maar dat is persoonlijk. De natuur is helaas niet te beinvloeden, we kunnen hooguit meewerken.
ja klopt je hebt gelijk Mila. Je kunt het niet plannen. zoals jij zegt wil ik ook tussen mei en september bevallen. En 2,/2,5 jaar tussen hebben. mmmmmmmmmmhhhhhhhh ik denk dat ik nog verder ga met de pil en volgend jaar juni of september ong stopt met pillen en overgaan op de rubber. Mijn vriedn zei gister ook tegen mij je kunt ermee stoppen,dan kunnen we verder gaan met de condoom. Maar ik ben voordat ik de pil slikte altijd onregelmatig ongesteld geweest. Ben bang dat het strax een maand niet komt dan wel weer spontaan.echt erg. Dan lijkt het mij ook moeilijk je vruchtbare dagen te berekenen tog, hoe doe jij dat dan Mila, met je onregelmatigheden. liefs loesmari
Hoi Loesmari, Ik ben in juli gestopt met de pil, mijn jongste dochter is van april 06 dus dan zou er zeker minimaal 2 tussen zitten. Verder temp is en gebruik ik ovulatietesten zodat ik ongeveer weet wanneer mijn eisprong is. Vooral dat laatste helpt mij er goed bijvorige maand was ik vruchtbaar op dag 47, en ik heb dat met de ovulatietesten precies kunnen tracerenn. Daarna ging mijn temp omhoog. Verder zullen we wel zien wanneer het raak is.. Ik hoop binnen een half jaar.. Zo niet, dan gaan we gewoon door! Verder gaan we ook naar de gyn, omdat het in het verleden 2,5 jaar duurde voordat ik zwanger werd, toen had ik ook (bijna) nooit een eisprong. Dus we zullen zien. Ik zou het leuk vinden als het allemaal loopt zoals wij het graag willen, maar dat is niet realistisch het valt nu eenmaal niet te plannen, we zien wel. We kunnen alleen maar uitsluiten wat we niet willen.