September op reis met zn drietjes... maar...

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door dimpel, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dimpel

dimpel Actief lid

6 feb 2013
    101
    0
    0
    Sint-Niklaas
    Dus we gaan 2 weekjes op reis in september naar Saint-Tropez ( of dicht tegen... villages club du soleil, le reverdi) en dat zal onze eerste echte reis tezamen zijn en eerste reis voor men dochterke van (tegen dan ) 7 maand. Nu snakken we wel wat naar rust want het is al een vreselijk vermoeiend jaar geweest. Men man zou er echt wel een rustvakantie van willen maken en baby'tje eventueel bij de grootouders willen laten. Dat kan mijn moederhart natuurlijk niet aan, een kleine week (4 dagen) tot daar aan toe, geen 2 weken . Ik zoek wel een alternatief zodat we ze kunnen meenemen en als we eens een avondje willen stappen ginds, dat toch mogelijk is. Nu dacht ik aan een babysit daar vragen? Iemand ervaring mee of dat gaat? Er is ook een miniclub, maar weet ook niet goed of dat met opzichters is ? Iemand daar al naar toe geweest?
    Wat deden jullie dan, of zouden jullie doen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou daar niet voor kiezen..vakantie is toch al relaxt genoeg?
    Voor ons is vakantie iig een gezinsding dus wij doen dat niet zonder de kinderen. Ee n oppas daar die ik niet ken zou ik niet zien zitten.

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik zou ook geen vreemde oppas daar regelen, maar ik ben daar sowieso nogal moeilijk in. En je dochter helemaal niet meenemen tja..niet mijn ding. Andere zullen daar anders over denken.

Je kleintje kan daar toch ook lekker in t water oid spelen?

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wat Tuc zegt. Ik zou me daar helemáál niet prettig bij voelen. Bij thuis laten niet (vind ik met 7 maanden echt te jong) en een oppas daar zoeken ook absoluut niet. Maargoed, dat ben ik.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.186
    4.498
    113
    Als je graag rust wil dan zou ik zeggen, laat je kindje bij opa en oma logeren, een oppas regelen op vakantie is ook stresvol en je zit dan waarschijnlijk de hele avond met spanning van is t allemaal wel goed met mn kleintje.
    Persoonlijk zou ik met mijn kind gaan, deze leeftijd is nog makkelijk, ze slapen veel, rennen nog niet in t rond. Daarbij zou ik 2 weken veeel te lang vinden. Je leven is gewoon anders met kindjes! Misschien kun je je man voor die tijd verrassen met een weekendje weg samen, lekker naar een stad of een thermen? Stappen op zaterdag en ontspannen op zondag.... Succes!

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik zou het simpelweg niet eens durven om een vreemde oppas te laten oppassen. Op onze 3 en 5 jarige al niet en die kunnen allebei praten en duidelijk maken wat ze willen.

2 weken vakantie met zijn 3en is dus ook echt met zijn 3 en zijn.
    Misschien is er een optie dat jullie samen nog ergens een hotelletje boeken voor 2/3 daagjes en dan wel de kleine bij oma laten.

7. minon

minon Niet meer actief

Ik ben dan misschien bot en misschien begrijp ik je verhaal verkeerd. Je hebt nu eenmaal een kind dus moet je je aanpassen ook op vakanties. Oppas daar zou niet in mijn hoofd opkomen en thuislaten al helemaal niet. Als je wilt stappen of naar clubs doe je dat toch lekker in Nederland en breng je ze een avondje naar opa en oma. Maar om 14 dagen je kind te droppen zodat je naar een club kan op vakantie is voor mij echt een no go.

8. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Persoonlijk denk ik dat je niet echt van een avondje stappen kan genieten wanneer je kindjes bij een vreemde achterblijft.
    Dan zul je je nog geruster voelen wanneer ze thuis bij opa en oma bleven.
    (maar goed zo zou ik mij dan voelen)
    Is het misschien nog een optie om opa en oma mee te nemen op vakantie?
    Ik weet niet of dit financieel voor een van de partijen mogelijk is,en het is natuurlijk ook nog eens heel kort bij.
    Maar ik denk dat je sowieso wel uitrust op vakantie,ook met de kleintjes erbij.

9. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Past je dochtertje nog in de kinderwagenbak? Misschien die meenemen als je savonds gaat eten ofzo, dan zit je zelf ook rustig! Ik zou zelf ook niet voor vreemde oppas kiezen...

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.024
    550
    113
    eens.. wij hebben 3 kinderen, zijn ook keikapot om verschillende redenen maar ik heb nu eenmaal kinderen en die heb ik dus eigenlijk 24-7 om me heen tot ze op een dag allemaal de deur uit zijn.

een keer een weekendje weg samen of korte vakantie ala maar dan bij een oppas die je goed kent en waar de kinderen vertrouwd mee zijn.

Mijn man en ik grappen nu ook weleens als ze vervelend zijn... we gaan straks met zijn 2 naar griekenland ipv met 5. maar het echt doen nee hoor never

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Is het een oppascentrale van het hotel? Wij hebben bij clubmed onze kinderen regelmatig achtergelaten. Prima geregeld en geen problemen gehad met de kinderen.
    Ook hebben wij onze jongste met 9 maanden een week bij opa en oma gelaten. Doe wat je hart je ingeeft en niet naar wat anderen ervan zullen denken. Ieder mens is anders.

12. dimpel

dimpel Actief lid

6 feb 2013
    101
    0
    0
    Sint-Niklaas
    Nijntje, dan heb je men verhaal idd verkeerd begrepen want zoals gezegd kan ik dit idd niet. Dat is te lang om te missen.
    Heb veel plezier om men kleintje maar er even tussen uit zou ook goed doen. De suggesties van dat weekendje, dat zijn toffe tips waarvoor bedankt!
    Dochterke heeft een zeer vast ritme , zowel qua eten als slapen (om 20u bedje in en slaapt direct, om 7u er terug uit) .. nu met dat gaan stappen op reis bedoel ik simpelweg eens een restaurantje doen en langs strand wandelen. Ik zie er niet veel erg in , maar snap , en hoor dat vaak , dat mensen er niet voor te vinden zijn voor een vreemde oppas. Ale , ik denk dat dat de 1 persoon is tegenover de ander?
    Alvast bedankt voor de reacties!

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou geen vreemde oppas inschakelen, zeker niet bij een kind wat zo jong is dat het zich nog niet goed kan verwoorden. :) Bij oma en opa laten zou ik alleen doen als het een noodgeval is, maar zo erg zijn jullie er niet aan toe lijkt mij? Gewoon lekker meenemen dus en probeer de rust te pakken en te genieten van het 'niets moet, alles mag' principe. Wees daar niet te moeilijk in, als jullie kleintje de prikkels aankan bvb 's avonds gewoon lekker in de wandelwagen laten slapen als jullie eruit willen om te eten terras te pakken enz. Als ze ouder is wordt het een ander verhaal en kunnen jullie gerust wel eens met z'n 2-en een paar weken weg, maar ze is nu nog te jong naar mijn mening. :)

14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.186
    4.498
    113
    Misschien is een draagzak oid een optie zodat je lekker met zn 3-en over het strand kunt lopen want met kinderwagen of buggy is dat niet fijn. En bel/mail het hotel anders alvast even om te vragen of ze een babysitter service hebben. Fijne vakantie!

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Topic is ook razendsnel verplaatst zeg.....;)

16. dimpel

dimpel Actief lid

6 feb 2013
    101
    0
    0
    Sint-Niklaas
    Idd snel verplaatst! Bedankt voor alle tips! Heb wel enkele interessante gevonden... ik zal eens mailen naar het hotel, de oma's mee gaat voor bepaalde redenen spijtig genoeg niet. 'Tis dan ook maar 1 of 2 keer oppas nodig zodat we even echt rust hebben. Dat we echt even aan niets moeten denken. Dat van dat weekendje ergens naartoe gaan we zowizo ook nog eens doen, maar zal voor eind dit jaar zijn vrees ik, momenteel moeten we echt zuinig leven, juist verhuist en ander huis is nog niet verkocht.

Al bedankt voor de tips!

17. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Weet je wat wij ook weleens doen als een weekendje weg er niet in zit,maar wij wel even toe zijn aan wat rust.
    Dan gaat de kleine vrijdag's na opa en oma en halen wij hem zondag's eind van de middag weer op.
    En maken wij het thuis gewoon heerlijk gezellig,dat hoeft ook niet veel te kosten.
    Iets lekker eten en drinken en filmpje kijken.
    Daar knappen wij dan enorm van op.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier hetzelfde.

19. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Met 7 maanden heb je nog veel rust hahA. Volgend jaar niet meer. Slaapt ze in de buggy? Dan kan je haar mn uit eten en laten slapen.
    Als er een oppas mogelijkheid in het hotel is kan je daar toch gebruik van maken, zou eerst even uitzoeken of dat er is.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Zou het zelf nooit doen. Vind het ook sneu voor je kindje? Met die leeftijd kunnen ze ''s avonds toch gewoon in de buggy slapen? Vakantie is voor ons alleen met zijn allen.

Deel Deze Pagina