ik ben nu bijna 5 weken zwanger en alleen ik en mijn man weten het nog. we weten nog niet wanneer we het onze familie en werk gaan vertellen. wanneer hebben jullie dit gedaan?
Ik heb het al meteen verteld (ook met 5 weken). Kon het niet zolang voor mij houden, en stél dat er iets mis zou gaan, hebben we wel veel steun. Als je het verteld houden ze ook rekening met jou, dat je vaak niet lekker bent en moe bent. Zo zie ik het tenminste .
ook wij hebben het meteen verteld, we wilde het voor ons houden, maar met 5 weken zwangerschap werd de vraag me gesteld en kon ik niet liegen....
bij de eerste met 7,5 week toen ik onverwacht al een echo kreeg en we een aantal dagen later op vakantie gingen. Alleen aan de ouders. Met 9 weken weer goede echo en toen broers, zus en goede vrienden vertelt en langzaam aan de rest. Deze keer gewacht tot echo met 11weken. 2 dagen ervoor de ouders en broers/zus ingelicht en goede vrienden. WEl/niet vroeg vertellen heeft beide voor en nadelen. ik moet er persoonlijk niet aan denken dat heel veel mensen het weten en het dan nog fout gaat. Maar das persoonlijk, dus: Doe waar jullie je goed bij voelen! En geniet ervan!
24 weken was ik geloof ik al..en de eerst keer 12 weken maar de 2e keer wilde ik wachten en geloofde ik niet echt dat ik zwanger was mijn baby is 7 maanden
tja..dat is voor ieder verschillend, met mijn eerste zoontje direct verteld, tegen vrienden en naaste familie.. 2de ook, maar toen ging het mis, maar dan heb je ook de steun..dat is ook wel fijn.. en nu weten een paar mensen het, en wachten we eerst tot de echo..! je bent heel blij, maar aan de andere kant wil je liever wachten met vertellen
Ouders, broers en zussen hebben we het bijna gelijk verteld, met 6 weken. Vrienden wisten het na de echo (was toen 11 weken) En op mijn werk heb ik het met 16 weken verteld. Je moet het vertellen wanneer je zelf wilt. Persoonlijk wilde ik het pas tegen iedereen vertellen zodra ik we de "kritieke weken" door waren, alleen familie mocht het dan weer wel weten, zodat ik steun had, als het mis was gegaan. Maar een vriendin van mij heeft het vanaf 4 weken al van de daken geschreeuwd, bij haar is het helaas mis gegaan, maar zij vond het niet erg dat de hele wereld het al wist.
Wij hebben het verteld met 6-7 weken, maar alleen ouders en zussen. Zou bij een volgende zwangerschap willen wachten, denk ik. Zat toch wel wat in de zenuwen of ze het wel voor zichzelf konden houden. Elke week werd gevraagd: mogen we het al vertellen? Euh, nee dus, dan zeggen we het jullie wel
Bij de eerste, de opa´s en oma´s meteen... de rest na de echo ofzo. De 2de rond de 10 weken, kwamen er ook vrij laat achter. Nu hebben we het afgelopen weekend verteld aan de kids en de opa´s en oma´s. Echt verbergen lukt niet meer want ik groei veel sneller nu. Maandag hebben we weer een echo en daarna mag iedereen het weten al is het nu ook wel al te zien hoor.
vrienden en familie hebben we het meteen verteld, nadat we een goede echo hadden (met 7 weken ) hebben we het ook de "bekenden"verteld.
Het is idd echt moeilijk om het geheim te houden!! Maar we hebben nu besloten om met de pinksteren het aan onze ouders te vertellen, als het goed gaat ben ik dan 7,5 week. Verder wil ik op me werk wachten tot ik een echo heb gehad. Maar of het lukt me mond te houden
Hoi Met onze eerste meid hebben we het gelijk verteld aan de ouders en aan mijn schoonzus. Een vriendin van me heb ik het ook verteld. Nu (ook 5 weken) hebben we het nog niet verteld. Ik heb een foto van onze dochter gemaakt van haar met een pop in haar armen die ze bemoederd. Met een tekst er boven 'Genoeg geoefend nu het is nu tijd dus, ik wordt eindelijk grote zus!!!' en op een foto puzzel laten drukken. Dit duurt helaas 10 werkdagen (lang dus) en helaas zitten die nu 'vervelende vrije dagen' tussen Dus nog even wachten. Die puzzels laten we dan ons dochtertje geven aan de oma's en opa's en oom en tante. Mijn werk vertel ik denk wel voor de 12 weken. (moet het melden ivm veiligheid) maar probeer het zo lang mogelijk te rekken. (veiligheid zelf in de hand) (apotheek niet bereidend). Maar goed wat er al eerder is gezegt. Errder vertellen of optijd het heeft beiden voor en na delen!!!
Wij wisten het met 5 weken. Toen ook meteen aan onze ouders, broers en zussen verteld. Aan de rest van de familie + werk pas met 13 weekjes, nadat we de 1e goede echo hadden gehad.