Ja dat krijg je...als je het verteld heb je grote kans dat het toch doorvertel word. Ook al is het familie... Mijn schoonzusje had het bij mijn vorige zwangerschap aan een vriendin verteld, die weer aan haar moeder die op volleybal zit. Nou toen wist het hele team het en kreeg 'savonds een smsje van een vriendin of ik zwanger was
hoi, wij hebben het vorige week aan de ouders van mn man verteld en zondag aan mijn ouders en opa en oma. ze zullen het niet doorvertellen tot 12 weken. wij konden ook niet langer ons mond houden en hadden ook zoiets van misschien gaat het fout en dan hebben we wel steun van ouders enz. x
ja ik had het hun ook nog duidelijk gezegt maar nee hoor, ik wordt omaaaa zegt ze...ik wil het kwijt..ik sta op ontploffen. Nou mooi maar ssst...nee dus! Les voor aan andere keer?
Mijn ouders en broertje en zusje meteen. Schoonouders met 6 weken Oma's en opa's met 9 weken Mijn baas vertel ik het over 2 weken omdat ik het niet meer verborgen kan houden krijg al een buikje. Groetjes brenda
wij hebben het weer direct verteld aan onze ouders. met de MK waren ze toen een grote steun en nu leven ze dus des te meer mee. enkel op het werk vertellen we het pas later
Ik ben morgen 7 weken, deze week krijg ik een echo,dus ben benieuwd, mijn vriend kan het nog steeds niet geloven en zei: Ik wil tot 12 weken wachten,maar geloof me,dat kan hij niet Ikzelf wil het liefst het al vertellen, de enige die het weet zijn dus mijn vriend en mijn 12 weken zwangere zusje(ik was de eerste die ze belde na haar test bij de dokter ) dus bij mij mocht ze het als 2de weten haha. Het is wel leuk, mijn zusje is 1 september uitgerekend en ik 10 oktober Dit keer lopen we samen zwanger Dus ook samen shoppen De eerste keer kwam ik er pas echt achter dat ik zwanger was via de eerste echo(testen gaven 3,5 maand niet aan dat ik zwanger was) toen was ik al dik 14 weken zwanger,daarna gelijk verteld. Bij mijn 2de pas met 10 weken. groetjes Bianca
Ik heb 't ook heel vroeg verteld... twee mensen gelijk al vanaf de positieve test vanwege het ongeloof en het hele vage streepje. Was achteraf al met 2 weken 5 dagen) De ouders hebben we het ook met iets van 7 weken ofzo verteld, vond het toch ook wel fijn dat als het mis zou gaan dat je dan in elk geval iemand hebt om er eventueel over te praten. Vanaf 12 weken wel echt wereldkundig gemaakt en laten maken maar ik heb zo het idee dat toen iedereen het al wist
Niet clear blue doen die gaan namelijk na 24 uur weer weg. Had precies hetzelfde ik zondag de hele dag trots kijken op mijn test. Maandag uit het werk ook kijken stond het er nog maandagavond was het weg. Hij is digitaal dus de uitslag verdwijnt erop. Ik weet ook niet wanneer wij het gaan vertellen, ik denk rond 7 weken.
na de positieve test hebben we het meteen verteld aan iedereen die het maar horen wilde Soms kreeg je dan een reactie "waarom vertel je dat nu al" Nou ten eerste, omdat ik geen zin heb om tot de 13 weken smoesjes te gaan verzinnen waarom ik geen pilsje pak en waarom ik er zo belabberd uit zie en ten tweede...omdat we zoooooooooooooo blij zijn, en als het mis zou gaan, ik dat graag ook zou willen delen en dan weet iedereen alsnog dat ik zwanger was Ik zou het ook echt niet zo lang voor me kunnen houden
hoi van ons 1e en van deze 2e wondertje gelijk vertelt met 4 weken zwangerschap mensen wisten dat wij er mee bezig waren dus elke keer te horen en en en al zwanger ?? dus daarom hebben we gelijk vertelt en dat wij onze mond niet kunnen houden van blijdschap en loopt het mis ja dan weten ze het er ook van en kunnen ze ons steunen met mijn 1e heb ik 7 zwangerschaptesten gedaan ik ben zelfs met 1 zwangerschaptest naar de apotheek gelopen om te vragen of ik zwanger bent ja zei die vrouw en dan toch vragen mag ik wat duurdere nou die vrouw had wel gedacht die is gek hwaaaaa en met deze zwangerschap heb ik maar 3 testjes gedaan liefs Citta
Wij hebben het beide keren vroeg verteld en de laatste keer ging dus mis. Tja, het was toch wel erg prettig dat familie, vrienden en collega's gewoon wisten wat er aan de hand was. Als ik geen zin had om er over te praten, zei ik dat wel, en ik merk dat dat nu ook steeds gemakkelijker word: dat helpt juist om het een plekje te geven! Verder merk ik dat er ontzettend veel vrouwen zijn die een MK hebben meegemaakt, dus veel herkenning ook. En eigenlijk iedereen kent wel iemand bij wie het ooit is misgegaan. Ik heb zelf geen enkele vervelende reactie gehad, dus geen spijt dat we het vroeg verteld hebben. Volgende keer doen we dat gewoon weer en weten we dat we een hoop mensen dan om ons heen hebben die met ons meeleven in de spanning enzo... En met ons heel blij zullen zijn als het dan wel weer goed gaat!
Aan mijn ouders direct op de dag officiele testdag. Zij zijn ook op de hoogte van de hele MMM geschiedenis. Mijn broertje toen ook maar gelijk verteld. Heb het 2 collega's verteld i.v.m. kleine dingetjes die toch wel merkbaar zijn, dan krijg ik geen vragen De rest van de collega's vertel ik het pas met een teamvergadering als ik tegen de 12 weken aanzit. Heb met 11 weken en 2 dagen POP gesprek met leidingevend en die krijgt het dan te horen. Schoonfamilie vertellen we het ergens tussen de 9 en 12 weken. Hangt er een beetje vanaf wanneer het moment komt dat het goed voelt... Krijg met 9 weken de 2e echo...als die ook goed zit durf ik het misschien wel te vertellen. Schoonfamilie vind ik niet zo tactisch en meelevend, dus ben er erg huiverig voor om het hen te vroeg te vertellen, want als het toch nog misgaat kan ik dat botte gedrag van hen niet aan. Doen ze niet express, ze zijn gewoon niet zo fijngevoelig... Sorry voor het lange verhaal trouwens
Wij zijn twee enorme schijterds die zelfs zelf niet echt hardop durven te zeggen dat ik zwanger ben, dus laat staan dat we het voorlopig aan iemand gaan vertellen . Vrijwel niemand wist ook van onze kinderwens en het MMM traject, dus dat maakt het ook moeilijker om het te vertellen wanneer het nog pril is en relatief makkelijk mis kan gaan. Mochten we zo gelukkig zijn dat we het halen, dan denk ik dat we de volledige 13 weken en de echo rond die tijd afwachten en het dan voorzichtig aan de meest belangrijke mensen (beste vrienden, familie) gaan vertellen. Op werk zou ik denk ik gewoon tot de 20 ofzo weken wachten en met kennissen dito. "Gelukkig" ben ik een behoorlijke jojo-er, dus een wat dikker buikje en een paar kilootjes extra laten zich gemakkelijk anders verklaren. Ik wil het aan de ene kant nu wel van de daken schreeuwen, maar ik weet zeker dat ik het zooooo moelijk ga krijgen als het misgaat en dat ik dan de reacties van de buitenwereld er even niet bij kan hebben.
Wij hebben het aan ouders, broer en zus rond 10 weken verteld. Aan vrienden en verder familie rond 14 weken! Op werk rond de 15/16 weken!
bij me eerste was het verrassing met ongeveer 6 weken verteld 2de 6 weken aan moeder en me vriend en 8 schoonouders (omdat me schoonvader ernstig ziek was) Wel gelogen over de beval datum (reden van wegen de eerste) nu zwanger van 3de wil ik wachten tot 12 weken ik hou het ook wel vol,heb de drang nu niet op te vertellen omdat deze zwangerschap als een verrassing kwam
Gezien de MMM waar wij al bijna 3 jaar in zaten, weten nu onze ouders, broers en zussen en naaste vrienden het. Iedereen was namelijk op de hoogte van de behandelingen die we doorliepen. Wanneer je dan vragen krijgt en ben je al ongesteld of hoe gaat de behandeling, kan ik niet echt mijn mond houden Zelf vind ik het ook wel fijn dat ze het weten, dan kan ik mijn hart luchten met vragen etc.
Dit vind ik nu dus ook zoooo moeilijk! Aan de ene kant wil ik graag minimaal 12 weken wachten, maar ik geloof niet dat ik dat volhoud... Ik ben nu ongeveer 5 a 6 weken (weet het niet precies). Ik denk dat mensen het trouwens sowieso door gaan krijgen, als ik geen alcoholisch drankje meer neem enzo... Ik woon in het buitenland en komend weekend komen er een oom en tante van me langs. Ik wil dus echt niet dat zij het eerder weten dan mijn vader... Dus ik denk dat ik het hem toch binnenkort (morgen of overmorgen) ga vertellen en dan natuurlijk de ouders van mijn lief ook. Pfff, lastig... Het is namelijk ook nogal bijzonder, want het is voor beide grootouder-kanten de eerste keer. Ik zou liever naar Nederland vliegen om het mijn vader persoonlijk te vertellen. Als mijn oom en tante aanstaand weekend niet zouden komen, zou ik dat ook zéker doen, maar nu weet ik het niet... Liefs, Caatje
Met mijn 1ste wisten onze ouders, broers en zus met 6 wk, en de rest na de 16 wk of zo omdat ik bijna geen buik had, kon het het nog een beetje geheim houden op mijn werk wisten ze het pas toen ik 20 wk was. Nu bij de 2de wisten we zelf pas 2 wk geleden toen was ik 9wk al, dus alleen onze ouders en broers en zus weten het nu en mijn beste vriendin, maar dit keer kan ik moeilijk het geheim bewaren wat mijn buik groeit dit keer een beetje te snel. Doordat het niet gepland was, weet nog niemand niks van. maar ik denk dat ik in de loop van volgende week ga beginnen met vertellen.