wanneer hebben oogjes hun definitieve kleur?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn kindje is 10 weken oud en heeft vanaf zijn geboorte donkere blauw/ grijze ogen.
    Mijn man en ik hebben beide groene ogen. Kan het zijn dat de oogjes nog bijkleuren? Wanneer is de kleur definitief?

2. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    dit zou ik ook graag willen weten, ik lees mee!

3. Alita

Alita Niet meer actief

volgens mij kan het tot een jaar.... hier vroeg ik me dit ook al af want ze veranderen nog.

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik had ook altijd begrepen tot 1 jaar. Maar mijn buurjongetje van 3 jaar had blauwe ogen en die worden nu langzaamaan groen. Dus blijkbaar kan het nog heel erg lang van kleur veranderen.

5. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik heb het toevallig van de week gevraagd bij het CB en hun zeiden tot ongeveer 6 maanden.

6. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Ik heb ook gelezen dat het een jaar kan duren.
    Het CB beweerd een half jaar.

Mijn zoon heeft vanaf zijn geboorte donkerbruine ogen en die blijven zo.

7. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik heb gehoord dat het tot 1 jaar kan.Hier verandert het in ieder geval met de dag ;)
    Ze is geboren met blauw/grijze ogen na 2 maanden ging dat een beetje veranderen.Nu is het blauw/grijs/bruin en soms in een ander licht groenig.Dus wij staan nog voor een raadsel, maar verwacht dat het bruine gaat doorzetten.

8. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    volgens mij kan het altijd nog veranderen want mijn moeder had altijd bruine ogen maar die zijn sinds zo'n 20 jaar langzaam veranderd naar groen/blauw.
    martijn is geboren met licht blauwe ogen en zijn nu donkerder blauw met beetje bruin/goud erin, zelf heb ik bruine ogen en mijn vriend blauwe.
    mijn ogen zijn sinds mijn geboorte volgens mij al bruin.

9. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik heb ooit ergens gelezen dat de ogen hun definitieve kleur hebben als het oogwit niet meer verkleurd is. Bij Tess klopt dat ook wel, haar ogen waren eerst blauw/grijs en worden steeds bruiner. Maar haar oogwit is niet helemaal wit, er zit een beetje een blauw/grijzig waasje overheen.

10. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16

Dat heb ik idd laatst ook een keertje gehoord!
    Pff dan weet ik het ook niet meer, iedereen zegt wat anders :D !

11. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16

12. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    er ging iets verkeerd met het aanvullen van mijn reactie..

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heb ook gehoord tot 1 jaar. En toch, als ik baby-peuter (zo tot 4 jaar) van mij kijk heb ik echt superblauwe ogen. Heb nu toch echt groene ogen.

14. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    ik had vroeger de kleur ogen van mijn moeder/oma, groen/bruin, en toch zijn ze nu grijs/blauw met een klein bruinig randje om mn iri.
    De kleur is veranderd toen ik een jaar of 12 was :S

15. Alita

Alita Niet meer actief

dat heb ik dus ook gehad, eerst blauw en nu groen.... mijn vriend heeft dus donkerbruine ogen en ik ging er vanuit dat dit overheerst maar ze zijn meer lichtbruin groenig, ik ben eens benieuwd want ze veranderen nog steeds :)

16. Dushi

Dushi Niet meer actief

Vera had met een jaar knalblauwe ogen met een donker randje eromheen.
    Nu gaat het blauwe toch richting blauw/grijs. In ieder geval een stuk lichter. Komt bij dat ze nu de kleur van mij heeft en het donkere randje is van pa :)

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Volgens mij juist tot 6 maanden, maar daarna kan het heeeeel langzaam nog wel verkleuren. Maar dan spreek je inderdaad over jaren.

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Iedereen zegt wat anders! :(
    Dat van dat oogwit heb ik ooit ergens ook gehoord. Mijn zoontje zn oogwit is inderdaad ook nog wat blauwig verkleurd. Dus waarschijnlijk kleuren ze nog bij?!
    Feit is dat het een kwestie is van maanden tot jaren en geen weken =D>

19. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    tja, iedereen zegt idd wat anders, maar komt denk ik omdat iedereen het ook weer van anderen hebben gehoord of ergens hebben gelezen.
    ik heb zelf nooit iets erover gehoord, weet alleen van mijzelf dat mijn ogen na jaaaaaren een andere kleur hebben gekregen :)
    je kindje blijft toch een verassing van hoe het zich ontwikkeld innerlijk en uiterlijk.
    toen we net zwanger waren d88 we hoe zou het er uit zien, nu ze er zijn denken we wat voor kleur ogen zouden ze krijgen, en straks hoe zouden ze er over 3,10, 18 jr eruit zien hihih
    spannend heah! :p

20. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    Mijn zoontje is geboren met donkerblauwe ogen, daarna werd het groen/bruin en nu zijn ze dan toch bruin geworden met 7maanden

Deel Deze Pagina