Ik weet het ff niet meer, Kevin heeft vandaag nog niet geslapen maar ik kan aan em zien dat ie doodmoe is.. Hij wil de hele dag alleen maar aan de borst (eet dan niet, maar sabbelt) zodra ik hem eraf haal omdat ie singalen laat zien van vermoeidhei, dan begint ie meteen te huilen.. Ik leg em wel steeds in z'n bedje, maar na 5 tot 10 minuten is het huilen geblazen en begint ie weer te happen, dan haal ik em weer uit bed en leg em aan, maar dan eet ie weer niet, maar gaat weer sabbelen.. Ik heb em 2x vandaag 15 minuten laten huilen, maar dit werkte averechts en werd alleen maar erger.. ik kan em alleen maar troosten door aan de borst te hangen, maar die doen nu verschrikkelijk veel pijn omdat ie alleen maar sabbelt.. Ik weet echt ff niet wat te doen nu... heeft ie misschien wel erge honger, maar is mijn BV te weinig? Zat er zelfs aan te denken om FV te kopen.. maar wil dat eigenlijk helemaal niet... maar di is ook niks Iemand tips?
Je zou kunnen proberen om FV te halen en te kijken of hij die dan "gulzig" opdrinkt. Kijkende naar je statistieken groeit hij zo te zien ook niet zo heel hard, 470 gram in 6 weken lijkt me wel erg weinig. Ik zou eigenlijk zeggen: bel even met het CB en overleg het met hen. Ook inbakeren zou je kunnen overwegen. (toevallig heb ik inbakerdoeken te koop staan, staan hier op de site bij te koop) heel veel succes, ik weet hoe frustrerend het kan zijn.
oh ja, en 1 flesje FV wil helemaal niet zeggen dat je hoeft te stoppen met BV. Je kunt het ook combineren en als je weer genoeg BV hebt weer helemaal over gaan op BV.
Erg frustrerend als je tepels pijn doen en je kindje onrustig blijft. Heeft ie geen regeldag? Maar je zegt dat ie sabbelt. Misschien heeft hij wel alleen "mamahonger"? Is hij wel tevreden als hij lekker bij je is? Ik zou geen Kv kopen, zeker niet als ie nog zo jong is. Als je kindjes onder de zes weken uit de fles leert drinken als je Bv wilt blijven geven kan er tepel/speenverwarring ontstaan. Dan kan hij de borst gaan weigeren omdat de fles lekker snel gaat. Daarnaast bouw je als je Kv gaat geven je Bv af omdat hij die voeding niet uit je borsten haalt. Je borsten worden dan ook niet gestimuleerd. Als je te weinig denkt te hebben dan helpt alleen: aanleggen, aanleggen, aanleggen. Hapt hij wel goed aan? Misschien met je eens overleggen met een goede lactatiekundige. Die kan een voeding meekijken zodat je weet wat er scheelt. Sommige kindjes happen niet goed aan (al hebben ze dat eerder wel gedaan) waardoor ze niet goed melk binnen krijgen. Ik heb er veel baat bij gehad. Ik wens je heel veel succes!
bedankt voor je antwoorden, die gewichten kloppen niet helemaal, na de geboorte is ie namelijk bijna 300 gr afgevallen, dat moest er dus eerst nog bij maar ik heb m'n vriend idd FV laten halen, die geven we zo wel even, kijken of dat iets opbrengt. Misschien heeft ie wel gewoon een huil/baaldag en slaapt ie vannacht hopelijk wel
@ladyrabbit: aanhappen doet ie perfect als ie echt honger heeft, maar vandaag ff niet.. hij is idd stil als ie bij mij ligt, dus misschien idd wel 'mamahonger'. Maar we kunnen idd wel ff langs de LK gaan als dit morgen ook zo is. FV zou qua fles geen probleem zijn want hij krijgt af en toe ook BV uit de fles (als m'n vriend de voeding geeft) Maar helaas had ik geen afgekolfde melk meer en ben ik daar vandaag niet aan toe gekomen vanwege zijn buien.
Lijkt eerder dat ie last heeft van een sprongetje... Dat duurt een dag of een paar dagen... Heb t met Demi ook gehad toevallig gisteren en ik zie dat de kleintjes maar 2 dagen schelen!...heel vermoeiend maar vooral vervelend voor het kind.. Precies hetzelfde...slecht eten en helemaal niet slapen... Oei ik groei is een leuk boek hierover
het is idd vooral vermoeiend voor hem, hij ligt nu weer in bed, maar ligt alleen maar te huilen.. Wat moet ik doen bij een sprongetje? eraan toegeven? dus de hele tijd bij me houden? mar dan slaapt ie niet echt toch.. of laten liggen en af en toe troosten?
Ik heb d'r gisteren lekker veel bij me gehouden... Het schijnt dat ze dan gewoon hun moeder hard nodig hebben om alles wat ze geleerd hebben te verwerken. ik heb d'r gisterenavond in een lekker warm bad gedaan en extra lang (een kleine 20 minuten toen rustig aan aangekleed....een flesje gegeven nog even lekker een uurtje bij me gehouden en toen op bed gelegd...ze heeft gelukkig de hele nacht geslapen... Vandaag had ze nog wel iets dat hangerigheid...maar niet zo erg als gisteren!
als ie alleen sopt op je borst kun je ook overwegen om hem dan evt op een speen te laten soppen. Dan blijven je borsten iig nog heel. Sterkte daar iig
Heb ik idd geprobeerd maar dat wil ie niet, zelfs m'n pink niet.. maar heb em net lekker in bad gedaan en daarna gevoed en bij me gehouden en nu ligt ie eindelijk te slapen lijkt idd op mamahonger maar het maakt je wel ontzettend onzeker, althans mij..