Mijn dochter krijgt nog steeds H.A. voeding. Nou vroeg mijn man zich af of dit nog wel nut heeft aangezien ze met alles mee eet (al dan niet aangepast aan haar). Zou ze inmiddels over kunnen naar gewone opvolgmelk? Of is het vanwege verhoogde allergie risico nog beter om d'r op H.A. te houden?
Volgens mij zodra ze andere melk producten eten of drinken. Dan zijn ze in aanraking geweest met hele eiwitten.
Tegen mij is gezegd dat ik na zes maanden mocht beginnen met standaard en dat je dan ha kan afbouwen. Ik lees ook heel vaak dat het na zes maanden onzin is, waarom weet ik niet. Heeft ze al iets van yoghurt of kwark gegeten?
In heel veel bijvoeding zitten koemelk eiwitten. Bv in brood maar ook in bv nasikruiden soms zelfs! Veel kindjes reageren niet op die kleine hoeveelheden. Als ze met jullie mee eet en al pure koemelk producten ( Kwark, yoghurt, kaas? ) heeft gehad, zou ik langzaam proberen, elke dag een scheutje meer, haar melk te mengen met standaard voeding of koemelk. Reageert ze niet, prima! Reageert ze wel, dan weet je dat 't niet voor niets is.
Ze krijgt al roomboter op brood, maar nog geen yoghurt of kwark gehad. Wel al een mini scheutje melk een keer door de aardappelpuree.
dan kun je al over op gewone opvolg... of eerst even kijken hoe ze reageert op yoghurt of kwark... sterker nog, ze zou zelfs al aan de gewone melk mogen als ze er geen reactie op geeft en verder toch alles al met jullie mee-eet
Ehhmmm sorry hoor. Maar mijn dochter kan absoluut nog niet over op gewone melk. Behalve dat ze pas 10,5 maand is, is ze ook nog eens prematuur. Ik schrik een beetje van dit advies. Dit klopt echt van geen kanten. Een kindje van deze leeftijd kan absoluut nog niet zonder opvolgmelk. Ze was zelfs laat over op de opvolg omdat ze zo slecht dronk. Ze mag dan redelijk met ons mee eten maar daar heeft ze absoluut nog niet genoeg aan. Ook kan ze nog niet alles eten. Overigens was mijn vraag ook niet over gewone melk, maar over H.A. opvolgmelk.
Je kan het dan proberen he, of ze goed reageert op standaard voeding. Even langzaam mengen en verder geen nieuwwe dingen geven terwijl je het probeert.
lies, je geeft de voeding van hier he? (dld) en je bent overgestapt van de PRE naar de 1 of 2? maar wel de HA versie. begrijp ik dat goed? in principe mag je de PRE haar hele 'fles'leventje doorgeven en hoef je niet over te stappen naar 1 of 2 of verder. wat de HA betreft, die heb ik met zo'n 6/7 maanden langzaam afgebouwd en overgestapt op de gewone, dus eerst 1 fles, 2 dagen, dan 2 dagen 2 flessen en goed kijken hoe ze reageert. heb jij of je man een allergie? dan heeft ze buiten het prematuur zijn niet heel erg veel risico. zoals ik t gedaan heb, heb ik t in overleg met de KA gedaan, je zou ze ook even kunnen bellen, of bij de volgende U-untersuchung ff vragen. op zich moet t kunnen, omdat ze ook roomboter krijgt, en wel al 10,5mnd is, ook al is ze prematuur. gecorrigeert is ze 9 maanden, toch? als je t niet aandurft ff KA vragen, maar persoonlijk zou ik t wel durven.
Ik ben begonnen met de fruhgeborenennahrung, toen over op de PRE H.A. rond de 3500 gram. Toen over op de H.A. 1 rond de 7 maanden (i.o.v. met de KA) De 2 H.A. moesten we zelf maar kijken. Als we het idee hadden dat ze minder verzadigd was. Of als ze in ene meer ging drinken. dat was rond de 9 maanden. Ze hadden het erover dat ze in principe tot ongeveer 1 jaar op de H.A. kon blijven, vanwege allergieën zowel bij mij al bij haar papa. (wel verschillende.) Qua eten heeft ze geen beperking tenzij ze op iets reageert. Ik denk dat ik op safe ga. Nog 1,5 maand en dan is ze 1. Dan in eerste instantie over op gewone opvolgmelk en hier en daar wat melk producten. Loes weet jij trouwens een goede margarine die de kleintjes hebben mogen? Ik kon zowel in DE als in NL geen goede margarine vinden die ze hebben mag, vandaar dat ik haar roomboter geef. Heel af en toe heeft ze wat vlekjes, ik dacht dat het van het koude weer kwam maar wil het nu toch ff gaan uitlsluiten.
dan zou ik idd even de HA blijven geven in verband met jullie allergieen ook. de KA geeft wel aan als ze gewone mag. hier nooit opvolgmelk gegeven, gewoon PRE en dan langzaam over op gewone volle melk, met 14 maanden was de PRE op. welke margarine bedoel je, zo rond de 13-14 maanden ben ik van roomboter over gegaan naar margarine, en dan gewoon die wij ook eten, van de Lidl DE, maar weet niet watvoor speciale eisen je hebt (allergieen?) als je trouwens volledig plantaardige margarine zoekt, kun je in DE het best de HOMAGOLD nemen, deze gebruik ik op mn werk ook bij lactose-vrije bestellingen, als je dat bedoelt.
foutje lies, niet de homagold maar de rama is geloof ik lactosevrij. maar op zich, heeft ze vanaf dat ze roomboter en dat scheutje melk door de aardappelpuree gehad heeft, vlekjes?
Ik weet dus niet meer of het begonnen is met de vrieskou of met de roomboter. Vandaar dat ik dus margarine wilde proberen. Ik begreep namelijk dat margarine een goed alternatief is, alleen moet je degene hebben zonder zout en ik geloof inderdaad plantaardig. Manlief dacht zelfs dat het misschien wel van dr gekwijl en foppie komt want het zit rondom haar mondje en ook niet altijd even erg. Rama en of Homagold is dat bij de Duitse Lidl? Als dat het geval is dan denk ik dat ik daar toen der tijd overheen gekeken heb. Ik heb met zoveeel kuipjes boter in mijn handen gestaan. Wel apart dat de zelfde KA kindjes toch wel of niet over laten gaan op verschillende stappen melk. mijn moppie drinkt dan wel is waar vaak en weinig, maar vlak voordat wij overgingen begon ze nog vaker te komen en dan heeft ze dus duidelijk niet genoeg. (In NL hoef je namelijk ook niet perse over op nr 2 etc)
rama wel lidl, homagold bij rewe, k&k, netto, edeka etc. maar die zijn niet zonder zout. ik mocht gewoon met zout geven en ze zei zelfs dat ze met 10/11 maanden voorzichtig met de pot mee mocht eten (niet extra zout ed) grappig, zelfde Ka, maar lisa was natuurlijk prematuur en lotte niet. heb geen ervaring met K-allergie, weet alleen dat je op vlekjes letten moet, maar dan ook overal. vlekjes rond de mond kan ook nog komen van komende tandjes he, had lotte toen ze zo oud was ook. maar goed dat je goed oplet.
Bij ons heeft de kinderarts aangegeven dat HA voeding complete onzin is! Ze hebben helemaal geen 60-80% MINDER kans op allergieën, het schijnt een verkooppraatje te zijn. Wij gaan dus nu over op de gewone voeding. Ik maak de HA wel op, zonde anders om weg te gooien. Ik mag het mengen dus 2 schepjes gewoon, 2 HA nog.
Tja en de KA in het ziekenhuis raade al HA aan vanwege haar prematuriteit, en ook onze eigen KA zei gelijk HA. Omdat zowel haar papa als ik allergieën hebben, en we hebben huisdieren.
Als je nog wel eens in Nederland winkelt kun je Zeeuws Meisje op brood geven. Daar zit ook geen koemelk en lactose in.
ik heb gehoord dat ze juist 1 lijn willen trekken voor de eisen rondom babyvoeding; er zouden geen verschillen in mogen zijn. HA komt dan te vervallen.......Maar...het plan is dat ze dan alle standaard voedingen de HA-receptuur geven (omdat HA recept het beste is) Dus dan worden de Standaard potten allemaal zo rond de 15 euro (nutrilon dan)
Wij hebben van de kinderarts te horen gekregen dat in ons geval HA voeding complete onzin is! We hebben 4 dagen gemengd met standaard voeding (Friso) en toen helemaal gestopt. Als ze geen allergische reacties kreeg zoals uitslag, e.d. was het prima. Hier zei de arts dat het een 'verkooppraatje' was. Ik heb er geen idee van, op standaard doet ze het prima dus ik vind t best! Ik weet niet of het echt een verkooppraatje is, ik weet wel dat het 5 euro per pak duurder is en als standaard prima is vind ik het ook best!
Ik heb meerdere keren geprobeerd over te gaan van Friso HA naar Friso standaard. Lukte echt totaal niet, mijn zoontje huilde significant meer, sliep slechter en was onrustiger. Pas bij de derde of vierde poging (hij was toen net een jaar) lukte het zonder dat we verschil bij hem merkten. Kan natuurlijk gewenning zijn, maar het zegt mij toch dat HA en standaard NIET hetzelfde zijn.