13 mnd en nog steeds nutrilon...?!

Discussie in 'Voeding' gestart door ccwomen, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Vroeg me af wat jullie schema is bij een kindje van 13 mnd....?!
    En of zij nog flesvoeding krijgen?!
    Mijn zoontje is 13 mnd geweest en krijgt nog steeds 2 flesjes nutrilon 4, omdat hij geen gewone melk lust...
    En als ik hem iets vervangends aan bied pikt hij dit ook niet...
    Hij krijgt dus s'morgens en s'avonds een fles nutrilon 210+7.
    Hij lust ook geen bambix of wat dan ook, dus hij eet een broodje en daar dan zn melk bij...
    Ben benieuwd naar jullie schema!

2. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het sowieso afbouwen naar 2 flessen van 150+5. Meer melk heeft hij niet meer nodig.

Wij hebben kv gegeven tot 18mnd, iom de kinderarts. Hier wilden ze ook niet meteen over op ander melk en heb ik een tijdje gemengd met de kv.

3. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Wij zijn met 12 maanden gestopt met de fles en dus ook met de flesvoeding.

Ze krijgt 's ochtends pap, 's middags melk en na het eten yoghurt.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn meisje is net 1 geworden en krijgt - in overleg met CB en dietiste - nog 3 flessen poedermelk. 's Ochtends is het pap, en 's middags en voor het slapen krijgt ze nog een fles. Dit omdat ze ivm haar allergieen geen melk/yoghurt/soja mag en nog niet voldoende warm eet om haar avondfles te laten vallen.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oh mag dat niet? Mijn ventje krijgt sinds kort alleen 's ochtends nog maar borstvoeding, en dan daarna pap met 120 cc melk, 's middags een fles van 120 cc melk en voor het slapen gaan nog een fles van 120 cc. Vooral die laatste hoef ik hem niet af te pakken dan is het oorlog thuis!
    Moet dat allemaal vervangen worden voor koemelk dan??

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Dat afbouwen heb ik al geprobeerd maar daar neemt ie echt geen genoegen mee... Helaas! Het lijkt wel of ie de schade aan t inhalen is want hij dronk altijd erg slecht, nu dus niet meer !
    Ik ga ook proberen te mengen, kijken of ie dat pikt!

7. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hier ook nog een knulletje die flesvoeding krijgt hoor.
    Hij is nu 14 maanden en krijgt na zijn broodjes s`middags nog 180ml en voor het slapen gaan tussen de 150 en 180 ml.
    Ik vind het zelf er fijn om het nog dreumesmelk te geven omdat hij erg slecht eet s`avonds en dan krijgt hij tenminste al zijn vitamientjes binnen. Voorlopig hier nog geen gewone melk.

8. adi

adi Niet meer actief

Hoezo geen genoegen? Heeft ie dan nog dorst na 165cc melk? Dan geef je iets anders te drinken.
    Als ie nog honger heeft geef je meer te eten.

Op deze leeftijd ie melk geen maaltijd meer, en daar lijkt 230cc melk in 1x wel op.

Ratatosk, je kunt na 1 jaar de middagfles melk vervangen door ander drinken. Dan hou je gewoon ochtend en avond nog even aan.

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Jeetje wat een grote flessen krijgen jullie kindjes nog! Wij hebben al heel lang geleden besloten dat 150/5 het maximum is en vaak krijgt ze minder, soms zelfs maar 90/3! We geven de fles ook niet als voeding maar als rustmomentje voor het slapengaan, dus als ze 2 slaapjes doet krijgt ze er 2 en als dat maar 1 is krijgt ze er 1. Voor de nacht kreeg ze altijd bv maar toen ze ging weigeren heb ik daar ook geen fles van gemaakt.
    Zo doen we het al sinds ze 1 is, en het blijft nog wel ff zo denk ik. We geven overigens nu friso vanaf 1 jaar, omdat we daar een bon voor hadden. Als het op is denk ik dat we op volle melk overgaan.

10. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nee hij neemt geen genoegen met minder! vreetzakje! haha
    Nee maar hij zet t op een brullen en ging dan ook niet slapen, dat is t probleem!
    Hij heeft heeel lang slecht gedronken (vanaf zijn geboorte, ivm kma en reflux), dus soms denk ik ben blij dat ie t nu wel doet! haha
    Hij eet de laatste tijd ook minder brood enzo (fase?) en hij slaapt eigenlijk sinds pas weer de nacht door, dus durfde het eigenlijk ook niet echt aan om weer te gaan proberen om thee ofzo te geven voor het slapen gaan...
    Heb dat al een paar keer geprobeerd en pikte dit dus echt niet!
    Zet t op een brullen en gaat daarna niet meer slapen...!
    Hij is een erg moeilijke slaper, altijd al geweest!! , dus denk eigenlijk dat ie het nodig heeft ook voor het slapen gaan...
    Hij heeft ook een best apart avond ritueel (voor ons wel normaal hoor), maar hij krijgt altijd zn flesje melk op bed, want als we dit beneden geven dan drinkt hij het niet op met als gevolg dat hij niet gaat slapen!!!
    Ons oudste zoontje had dit trouwens precies hetzelfde!
    We sinds vandaag gaan mengen met gewone halfvolle melk en dat ging goed!
    Hij kwam de afgelopen maanden eigenlijk hele nachten huilend wakker, en ik loop nog steeds met hem bij een manueel therapeut voor zijn ruggetje, dus ben zo blij dat hij eindelijk weer een beetje goed slaapt, en ben best een beetje bang dat als de avondfles eraf zou gaan dat hij dan weer hele nachten gaat komen...!
    Maar goed misschien doet hij dat wel niet...?!
    Binnenkort maar eerst proberen te minderen met de avond fles, ff kijken hoe hij dat op pikt!

11. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik zou de fles nog gewoon blijven geven hoor. Mijn oudste gaf met 1,5 ongeveer vanzelf aan dat hij hem niet meer wilde. Dus mijn jongste krijgt hem nog gewoon totdat hij zelf een beetje aan geeft dat hij hem niet meer wil. En het is toch heerlijk om met een warm gevuld buikje te gaan slapen??

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Onze oudste heeft tot 1,5 nog een laatste flesje gehad van 210+7 en gaf toen zelf aan dat hij hem niet meer hoefde. Hij heeft ook altijd slecht gedronken en at ook niet super geweldig dus die fles zijn we hem daarom gewoon blijven aanbieden. Wij waren net als jullie blij dat hij op die manier toch wat binnen kreeg.

Deel Deze Pagina