Wanneer Helemaal mee eten.. (1jr)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gazy, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

rapleymethode heeft niks met koken met of zonder zakjes te maken hoor.

Ik denk dat de meeste mensen stoppen met koken met zakjes met kleine kinderen.
    Niet vanwege het zout, maar vanwege alle andere zooi dat er aan toegevoegd wordt om van een normale saus een poeder te maken wat je vervolgens om kan toveren tot saus met een beetje water.
    Dat is voor een kind van 3-4 jaar ook niet best om te eten (niet structureel dan)

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou denken dat er juist meer 'snel' gekookt wordt omdat je minder tijd hebt voor ellendig lang koken? Ik vind jullie echt allemaal heel flink en gezond koken. Ik ben echt onder de indruk (maar het lukt me zelf niet).

3. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Hier eet onze zoon met de pot mee sinds hij 10/11 maand was. Nog niet zo heel lang dus, maar het gaat prima.
    Net zoals zoveel hier koken we met nauwelijks tot geen zout, maar heel af en toe (echt minder dan eens per maand) wordt er met pakjes gekookt. En ook dat eet Kevin gewoon mee. Ik zie daar geen kwaad in zolang het niet vaker dan eens per week is. Maar af en toe mag je het jezelf gerust gemakkelijk maken..:)

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ook dat is vaak een misverstand..
    Vers hoeft namelijk helemaal niet veel langer te duren! (en zeker niet ellendig lang ;) )

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hangt er wsl vanaf hoe goed en hoe graag je kookt :)

6. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier vanaf een jaar ongeveer gewoon mee laten eten. Ook alle kruiden en zout met mate. Nooit last van (pittige) kruiden gehad.

Toen ze nog niet mee at maakte ik ook wel 's eten mbv. pakjes en zakjes. Daar sinds ze met ons mee eet wel mee gestopt. Er zit me toch teveel zooi in die pakjes. En ik vind koken zonder pakjes nu ook niet bijzonder veel lastiger en langer duren. Zorgen dat je veel soorten kruiden in de kast hebt staan, dan kom je een heel eind. En een boel blikjes tomatenpuree en tomatenblokjes :)

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Ik vind het lastig. Ik kookte voorheen altijd veel uit pakjes en sausen.. en ik weet gewoon niet hoe ik het zonder moet doen.
    Ik vind het ook niet zo goed dat mijn dochter merendeel uit pakjes eet maar ja anders zit ik elke week hetzelfde te eten en dat zie ik niet zo zitten.
    Ik heb wel gelezen hoe je zelf pasta kan maken.. maar ja hoe moet ik zelf nasi, rijst en al die wereldgerechten zelf maken? ik heb geen idee! en ook niet veel tijd. en wat variatie vind ik ook wel goed.

8. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter van elf maanden eet al maanden met de pot mee. Nou wonen wij wel in het buitenland en bestaan hier geen potjes, pakjes en zakjes. Wij eten echt alles vers, geen enkele uitzondering, dus prima voor haar. Lust ook alle groenten, alle soorten vis, ideaal!

Deel Deze Pagina