Waterpolo

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Amarens, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Zijn er misschien mama’s met kinderen op waterpolo? Wat zijn jullie ervaringen mee? Wij overwegen waterpolo voor onze zoon maar ik hoor om me heen dat het gemene harde sport is… Ons lijkt het juist fijn voor zijn zwemconditie en teamsport vinden wij ook belangrijk. Wij gaan sowieso kijken maar ik ben ook op zoek naar ervaringen :)

2. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Ja. Hier een dochter van bijna . Zit al een jaarop waterpolo. Als je meer wil weten stuur maar pb.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn vriend zit op waterpolo. Hij vindt het leuk, ikzelf zou het niet willen voor mezelf.

Als mijn zoon of dochter later op waterpolo zouden willen, zou ik dat prima vinden.

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is nu nog te jong. Meeste clubs hanteren de leeftijd can minimaal 6, sommige clubs 7 of 8. Mag sowieso pas na behalen A en B, soms is C vereist.

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Zal ik doen. Wordt denk ik vanavond.

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hij heeft A en B en is bezig voor C. Ik heb iemand van de vereniging in een kleedkamer van het zwembad gesproken en hij was van harte welkom om mee te doen. C was overigens niet nodig zeiden ze. Wij gaan dus sowieso kijken maar zou graag meer info willen.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik heb geen kinderen op waterpolo, maar heb het zelf wel een jaar of 18 gedaan. Had het fysiek nog gegaan, dan had ik het nu zeker nog steeds gedaan, want het is in mijn ogen de allerleukste sport die er bestaat. Het is inderdaad wel een harde sport (gemeen in principe niet, maar zoals in iedere sport zijn er altijd mensen die onsportief spelen), maar een hockeystick in je gezicht is in mijn ogen veel vervelender...

Als je vragen hebt of gewoon meer wil weten dan hoor ik het wel. :)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij de zwemclub van de oudste mag je na je C diploma door naar de volgende groep. Die zwemmen dan 2 keer in de week. De ene keer doen ze banen zwemmen (techniek oefenen voor wedstrijdzwemmen), de andere keer doen ze waterpolo training. Vaak zie je het ene kindje vaker bij de ene groep, en een ander kindje vaker bij de andere groep. Na een paar maand krijgen de kinderen vaak een uitnodiging om of wedstrijd polo of wedstrijd baanzwemmen erbij te gaan doen. Zo kunnen de kinderen zelf ontdekken wat ze leuk vinden.

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij is wsl te jong. Voor waterpolo moet je behoorlijk wat uithoudingsvermogen hebben!

10. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam

Dat valt voor de jonge kindjes tot een jaar of 8 nog wel mee. Zij spelen nog geen competitie. Hebben af en toe een toernooitjes voor de lol. En de deze groep spelen de wedstrijdjes in ondiep water. Waar ze kunnen staan.
    Ze trainen op de zwemtechniek en oefenen tijdens de training met de bal.
    Alles gaat spelenderwijs.

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dan zouden zij hem toch ook niet uitnodigen om mee te doen?

12. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Wat een leuke reactie! Wij gaan dus binnenkort kijken bij een training. Wat ik ook belangrijk vind, is het blijven oefenen met de zwemslagen en conditie opbouwen. Is het ook een vast onderdeel van een training?

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Zwemslagen zijn minder belangrijk bij waterpolo, al is er wel aandacht voor 'polocrawl' (borstcrawl met je hoofd boven water en hoger armtempo, zeg maar) en bij de mini pupillen zal er vast meer aandacht zijn voor zwemslagen in het algemeen. Conditie is wel een heel belangrijk iets.

De mini pupillen spelen inderdaad enkel toernooitjes in ondiep water, met aangepaste spelregels. Super leuk. :)

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Leuk waterpolo! Zelf een heel aantal jaar echt op een redelijk hoog niveau gespeeld (landelijk niveau) en kids vanaf 8 trainen gegeven. Meest geweldige sport wat mij betreft haha dus ben wel wat bevooroordeeld ;)

Onze dochter is zeker ook van plan te gaan waterpolo-en (niet gek met een papa en mama die het deden/doen). Maar ik laat het haar nu nog niet doen. Het mini-polo wat veel verenigingen aanbieden vind ik een verstoring voor het echte waterpolo (twee handen, rennen, 1x in de zoveel maanden een toernooitje etc etc). Ze gaat bij de zwemvereniging door naar een plan wat allerlei zwemdisciplines spelenderwijs combineert zodat haar zwemslagen en zwemconditie zich uitbreidt en ze spelenderwijs ook zeker al kennis maakt met waterpolo. Dan kan ze zelf als ze ietsje ouder is kiezen of ze door wil gaan met wedstrijdzwemmen, synchroonzwemmen, het plan of waterpolo.

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dan zou ik dus eigenlijk zeker gaan voor danwel een combinatie van waterpolo en (wedstrijd)zwemmen of dus een dergelijk zwemplan als waar ik op doelde (hebben vrij veel zwemverenigingen). Het zwemmen is heel belangrijk, helemaal op zo'n jonge leeftijd. Moet een goede stabiele basis blijven en met alleen waterpolo ga je het wel enigszins in stand houden, maar wel minimaal als je een goede jeugdtrainer hebt. Ze zullen dan ook meestal aanraden erbij te gaan/blijven zwemmen om die basis te behouden en uit te breiden.

16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dat hebben wij nu dus afgesproken, 1 keer per week wedstrijdzwemmen en 1 keer per week polo (met een bal zwemmen ;)). Mijn zoon vindt polo ge wel dig, wij mogen niet stoppen. Hij zwemt overigens 1,5 uur lang gewoon in een 2 m diep bad tijdens z'n polo training en het gaat heel goed.

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat leuk dat hij zo enthousiast is! En een goede keuze zo met het zwemmen erbij. Anderhalfuur training achter elkaar snap ik dan weer niet zo goed, voegt op die leeftijd niets toe, maar hey zolang hij het leuk vindt :)

Deel Deze Pagina