Ik zat eraan te denken dat dit jaar misschien wel het laatste jaar zou zijn voor mijn zoontje. Hij heeft niet zo heel veel met Sinterklaas en gaat hem alleen om de cadeautjes Naar de intocht wilt hij niet, dingen op tv kijken over Sinterklaas doet hij niet dus heel actief is hij niet echt in het hele sinterklaas gebeuren. Alleen zijn schoen zetten vind hij wel leuk maar hij vraagt ook gerust of ik hem even wil neerzetten dus nee geen liedjes of iets lekkers in de schoen. Mijn zoontje zit in groep 3 en is in september 6 geworden. Ik laat het nog wel even op zijn beloop maar ik vind het ook niet erg als dat Sinterklaas gebeuren straks over is. Dus ik zie het wel hoe het volgend jaar gaat maar misschien vertel ik het hem zelf nog wel voor die tijd, kijk wel hoe het gaat dan.
Wij zeggen al vanaf het begin dat het gewoon een feest is met verkleedde mensen en dat wij zelf de cadeaus kopen. Kinderen blijven desondanks toch wel geloven, maar wij willen uit principe niet liegen tegen hen. Misschien vroeg 1 van de kinderen in die klas wel aan de juf of het wel of niet echt is, tja... dan zou ik het eerder begrijpen als een juf vertelt dat het niet echt is.