Hoi We hebben een dochtertje Arwen van 6 maand en we zijn sinds een maand of 2 begonnen om zwanger te worden van een tweede kindje. Ik heb na mijn bevalling geen enkele anticonceptie gebruikt en de eerste maanden zijn we gewoon een beetje "voorzichtig" geweest. Voor mijn zwangerschap had ik altijd perfect een cyclus van 28 dagen. Nu is mijn cyclus nog altijd heel onregelmatig. Mijn laatste was 39 dagen. Soms heb ik tussentijds ook nog een beetje bloedverlies. Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt vooraleer een cyclus zich terug herstelt na een bevalling ? Ik hoop dat ik niet zo onregelmatig blijf ... En ik heb nog een vraagje : Zou het ongigevoel even sterk zijn bij een tweede zwangerschap als bij een eerste ? Vooral omdat de baarmoeder toch al wat "uitgerokken" is na de eerste zwangerschap denk ik ? groetjes, Vicky
Niemand ? Is er dan niemand waarbij de menstruatiecyclus anders was na de zwangerschap dan voor de zwangerschap ? Was die dan direct terug normaal zoals voor jullie zwangerschap ? Zijn er vrouwen die heel regelmatig waren voor de zwangerschap, en die onregelmatig worden en blijven na de zwangerschap ? voel mij een beetje onzeker omdat mijn cyclus onregelmatig blijft en dat had ik vroeger dus nooit groetjes, Vicky
Geef je borstvoeding? Dan komt het (mogelijk) veel later pas weer op gang. Geef je geen borstvoeding, dan krijg je 6-7 weken na de bevalling je eerste menstruatie en dan hoort je cyclus ook weer 't zelfde te zijn als daarvoor.
Voor mijn eerste zwangerschap was ik regelmatig op 31 dagen. Na mijn eerste bevalling bleef ik superonregelmatig. 6 weken na de bevalling was ik pas klaar met vloeien! Ben 1,5 jaar na de bevalling wel in 1 keer weer zwanger geraakt. En toen had ik trouwens weer net zulke bandenpijn als de eerste keer! Had ik niet verwacht, maar was toch ECHT zo! Na mijn tweede bevalling heb ik wederom precies 6 weken gevloeid en daarna elke 33 dagen, dus wel weer regelmatig. En 5 maand daarna ben ik aan de pil gegaan. Ik denk dat het per persoon verschilt. Heb mijn eerste wel bijna vier maand bv gegeven, dat zorgt denk ik ook voor de onregelmatigheid. Maar m'n jongste heb ik maar 4 weekjes bv gegeven. Het duurde daarna dus nog 2 weken voordat het vloeien ophield! Hoop dat je er wat aan hebt.
tja het kan alle kanten op. voor de zwangerschap van darryl* was ik nooit aan de pil en zeer onregelmatig. sloeg zo 3 maanden tot een half jaar over. na de bevaling aan de pil geweest 3 maanden en toen was ik regelmatig. voor t eerst kon ik de klok er gelijk opzetten en 2 maanden later was ik zwanger van dylano. toen een jaar aan de pil en nu weer onregelmatig. wel is de pijn die ik voor de zwangerschap van darryl* had tijdens een menstruatie beduidedend minder geworden en ben ik ook minder lang aan t vloeien.
Hoi, Ons zoontje is 4 maanden geleden geboren. Voor mijn zwangerschap had ik een cyclus van 29 a 30 dagen. De eerste keer na de bevalling werd ik na 40 dagen ongesteld. Daarna een cyclus van 38 dagen en de laatste keer een cyclus van 32 dagen. Ik denk dat het nu ongeveer 27 a 28 dagen zal zijn, want ik heb het idee dat ik 7 feb mijn eisprong heb gevoeld. Groetjes Saskia
Ik heb ongeveer 5 weken borstvoeding gegeven. Ik heb na mijn bevalling vrij lang bloedverlies gehad. Ons dochtertje is ondertussen 6 maand, maar ik kan niet precies zeggen hoeveel keer ik al gemenstrueerd heb. Feit is wel dat het maar 1 keer perfect een cyclus was van 28 dagen en de rest was ofwel minder, bvb. na 14 dagen al terug bloedverlies en dan een aantal weken terug niet. Ofwel meer. Mijn laatste cyclus was nl. 39 dagen. Hopelijk krijg ik terug snel een normale cyclus want zo is het wel heel erg moeilijk om zwanger te raken denk ik. Bedankt voor de antwoorden. Ik vrees dat er niets anders op zit dan afwachten ... groetjes, Vicky
hoi, hier nog een met een cyclus die erg veranderd is. Ben in augustus bevallen en nu 4 weken werd ik al weer ongesteld, daarna nog 2 keer netjes na 29 dagen. Dus dacht meteen: fijn is meteen weer lekker regelmatig... cyclus daarna was 35 dagen en nu.... 6-12 was de laatste keer... erg onhandig dus. Vraag me ook af hoe lang dat gaat duren en of het nog een beetje goed komt!