Het zal een lang verhaal worden maar moet echt even mijn verhaal kwijt!! Kenji is nu ruim 20 maanden. Al een paar weken slaapt hij wat slechter, maar aangezien hij een enorme slaapkop was, was dat niet zo'n probleem. Maar de laatste dagen is het echt drama!!!! Hij weigert gewoon te gaan slapen. Hij gaat altijd rond 20:00 naar bed. Afgelopen week heeft hij het zelfs gepresteerd om tot 2:30 snacht zo goed als niet te slapen en alleen maar huilen huilen huilen, en op een gegeven moment werd het huilen afgewisseld met kletsen in bed tegen zijn knuffels. Maar slapen ho maar. En als we erbij komen is het goed, nou ja vooral als ik erbij kom, want hij zit ook nog eens in zijn mama fase volgens mij. Het is de hele dag mama. Ook als we erbij komen gaat hij niet slapen. Heb al van alles geprobeerd. Tegen hem praten met een monotone stem, hem vast pakken en liedjes neuriën/zingen, over zijn bolletje kriebelen, een positieve sfeer maken en het bed ritueel herhalen, even naar beneden halen (ik weet het is niet goed, maar ja als een kind al meer dan 12 uur wakker is doe je van alles), hem laten huilen en na 10 min gaan en een knuffel en aai over de bol en zeggen dat hij weer gaat slepen, en dan die tijd steeds iets langer maken, maar niets lijkt te werken!!!!! Word er wanhopig van!!!! Eergister is hij tot 0:00 bezig geweest, heb hem op een gegeven moment in slaap laten huilen want wist echt niet meer wat ik nog moest doen!!! Heb ook een baby van 5 weken en ook zij heeft haar huiluurtjes op de avond, en aangezien mijn man zijn hand in het gips heeft zitten kan hij niet erg veel doen met de kleine meid, dus ook die moet ik tussen door ff zien te sussen. Gister was Kenji om 9:00 wakker en heeft niet meer geslapen tot 20:00 in de avond. Dus bij het naar bed brengen begon hij weer direct te krijsen, al bij het zien van zijn slaapzak!! Dus ben maar meteen met hem op ons bed gaan liggen, hem daar in slaap laten vallen en slapend in zijn eigen bedje gelegd. Na 1,5 uur!! Weet het is niet de beste oplossing, maar hij was zooooooooooooooo moe. En daarbij komt dat hij sinds gister verhoging heeft. Ik voel me zo machteloos. En ben echt doooooooooodmoe!!! Weet gewoon niet meer wat ik nog met hem moet doen om het weer een beetje beter te laten gaan. Maar hopen dat het een fase is en niet al te lang gaat duren
Zoals ik begrijp slaapt hij niet meer overdag. Waarschijnlijk heeft hij dat nog wel nodig en is hij, tegen de tijd dat, tegen bedtijd moe en overprikkeld. Wat ik vaak doe is voor de middag dut naar buiten een uurtje of wat spelen in de speeltuin. Uk hier wordt daar goed moe van. Heeft hij te veel energie dan herhaal ik dit zo rond 15.00 nog eens. Probeer niet te veel en te snel dingen uit. Probeer een ritueel 's avonds voor een week bijvoorbeeld. Eten en daarna nog een kwartiertje of half uurtje spelen. Daarna in bad en naar bed met een verhaaltje. Hoop dat je snel een oplossing vind. Succes
Dat probleem hebben wij een paar weken gehad. Wel heb ik haar altijd na het middageten op bed neer gelegt, want ze heeft haar dutje hard zat nodig. Middagdutje ging vaak nog wel goed. Ik ben haar slaapzak achterwegen gaan laten, en gewoon laken met deken. Dit trapten ze wel meteen van haar af, maar ging al iets beter. Daarna kussen erin (waarom??? Geen idee want ik heb een buikslaper, maar je gaat alles proberen). Wouw wat een verbetering!!!! Geen drama's meer. Vervolgens een dekbed cadeau gekregen met 2 overtreksets. Dit ook in bed gedaan, en sindsdien geen problemen meer. Ze trekt zelfs haar dekbed over haar heen.
nou hij sliep tot aan de afgelopen dagen wel gewoon smiddags. En hij word ook gewoon op bed gelegd maar hij slaapt niet. Hij ligt alleen maar te huilen. Zijn normale slaap schema was tot 5 a 6 dagen terug: tussen 8:30 en 9:00 maakte wij hem wakker, na het middag eten tussen 13:00 en 13:30 naar bed. Hij sliep dan vaak zeker 2,5 uur. en in de avond tussen 19:00 en 19:30 naar bed. En normaal sliep hij gewoon meteen in. Althans hoorde we hem nooit. Of hij moest ziek zijn inderdaad. Overigens heeft hij vandaag geen koorts meer!! Maar ik denk dat we vanavond pas hebben kunnen zien wat het misschien wel is. Aangezien Yuna nog maar 5 weekjes is en dus nog vers zeg maar denken we nu dat het jaloezie is. Of in ieder geval iets wat daar op lijkt. Ik zat Yuna vanavond om 19:00 de fles te geven en na de fles lag ze op mijn schouder voor een boertje en Kenji ging naast me zitten en kwam tegen me aan liggen en met zijn andere hand was hij Yuna van mij af aan het duwen. Ook was hij haar aan het "slaan" (lees tikjes). We proberen zoveel mogelijk de aandacht zo te verdelen dat als de een met Yuna bezig is de ander met Kenji iets onderneemt. Maar er zijn natuurlijk altijd momenten dat het bijna onmogelijk is. Ook omdat we niet altijd met zijn 2en zijn natuurlijk. Maar ja hoe kan ik dit nu het beste in goede banen leiden?????
ha meid ! nog gefeliciteerd met Yuna ... ik lees wel even mee want onze zoon van 19 mnd slaapt ook oh zo slecht !! ....
Thanx Citygirl!! Gaat je zoontje al beter slapen?? Hier is het nog steeds een groot drama. Zolang ik bij hem ben gaat het goed, maar ja hij slaapt niet als een van ons erbij is. Heeft hij overigens nooit gedaan. Dus bij hem blijven zitten tot hij slaapt is echt geen optie. Eer gister heeft meneer het weer tot 2:00 uur vol gehouden. Zodra de slaapzak in beeld komt begint hij al. Dus blijf ik nog ff bij hem zijn bedritueel afmaken. Verhaaltje lezen, knuffelen. Dat vind hij allemaal ok. Zodra ik opsta van de stoel met hem begint hij weer. Leg hem dan in bed en zeg lief tegen hem dat hij moet gaan slapen, dat mama ook gaat slapen en dat mama hem morgenvroeg weer uit bed komt halen. Word hij ff rustig van, dan geef ik hem zoals altijd nog een kusje en ga dan weg. Zodra mijn ene voet nog op de trap straat en de andere op de vloer beneden begint hij al. Dan laten we hem ff en dan gaat mijn man ff naar hem toe doet het zelfde bedritueel en vertrekt weer en voordat hij van de kamer gaat is het weer drama. Dat doen we meerdere keren op een avond zo.En zo gaat dat iedere dag zo'n beetje. Dat houd hij ook vol tot een uurtje of 0:00 zeker!!! Ik weet nu ECHT niet meer wat ik nog kan doen voor hem!! Word er echt moedeloos van!!!