hallo dames ik heb toch echt een dringend vraagje wanneer kan je nou het beste een termijn echo laten maken ik ben nu 7 weken en 2 dagen en als ik 10 weken en 6 dagen ben moet ik weer naar de verloskundige.. dus ja het liefste wil ik hem ervoor maar is dat slim?.
De vk adviseerde mij ook om het met minimaal 10 weken te doen. Ik heb de echopraktijk gebeld en kon pas met 11 weken terecht. Maar als alles goed is krijgen we dan wel een mooi 'af' babytje te zien.
ik krijg altijd met 7 weken al een echo bij de gyn ... toen heeft ze nog geen uitrekendatum vastgesteld... ik vroeg haar waarom niet en toen zei ze dat het pas betrouwbaar is rond de 9 weken
Hier zei de gyn inderdaad hetzelfde. Voor de 9 weken had ik al 5 echo's gehad en het termijn wisselde echt per week en zelfs binnen 5 minuten . De echo's tussen de 9 en 13 weken klopte wel exact. Ik vond trouwens de echo's vanaf 10 weken ook het mooiste. Je zag echt al een buitelende baby met armpjes/ beentjes en daarvoor was het echt nog een vormloos boontje met stompjes.
10 weken is toch wel heel er mooi hoor!!! Ik zou persoonlijk wachten het is niet leuk maar ik ben bij dochter met 10 weken geweest en nu was ik met 5-6 weken en zou het een mk zijn, doordat we zo vroeg waren hebben wij een week een mk afgewacht die helemaal niet kwam!! Dus ik zou je echt aanraden heb nog even geduld meid...ze zijn dan ook zo mooi met die termijn....
helemaal mee eens... ik had met 9 weken mijn 2e echo ( elke 2 weken krijg ik een echo) maar had met zoonlief met 6 en met 8 weken een echo en vond ook die van 9 a 10 weken het mooist... ( 12 weken nog mooier natuurlijk maar om een termijn vast te stellen is 10 weken gewoon het mooist... je ziet echt al armpjes en beentjes )
Ik heb 2 termijn echo's gehad. Eén om een beetje te weten hoe lang ik zwanger was. Maar omdat dat pas 8 weken bleek te zijn, moest ik met 11 weken nog een keer terugkomen voor een definitieve termijn bepaling. Zover ik weet doen ze het inderdaad het liefst rond de 11/12 weken. Bij mijn 1e zwangerschap heb ik met 8 weken zelf een pretecho laten maken, voor mijn eigen gevoel, om zéker te weten dat ik in elk geval zwanger was Overigens: Heb je al een verwijsbriefje gehad van de verloskundige? Want daar staat vaak ook op wanneer het wordt aangeraden. En anders zal het echocentrum dit wel mee bepalen. Vaak heb je daarover niet zo heel veel in te brengen, omdat het gaat om een medische echo. Maar je kan natuurlijk wel aangeven als zij zeggen 'rond de 11 weken' of het dan nét 1 of 2 dagen voor die afspraak bij de vlos kan.