Gestopt pil, niet ongesteld, misschien PSCOS?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lisa2001, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal,

Ik ben een beetje opzoek naar dames die in het zelfde 'schuitje' zitten..
    Op 27 juni hebben wij besloten dat ik zou stoppen met de pil. Wij willen graag zwanger worden.

Vol goede moed gingen we de eerste maand tegemoet. Toen ik na 35 dagen nog niet ongesteld was kregen we een beetje hoop dat het misschien wel in 1x raak zou zijn? Helaas was de test negatief en zouden we mijn ongesteldheid afwachten.

Toen ik na 65 dagen niet ongesteld was zijn we naar de huisarts gegaan. Die zei dat ik moest afwachten en anders na een half jaar moest terug komen. Toen ik na 85 dagen niet ongesteld werd begon ik het aardig benauwd te krijgen. Het zat me niet lekker. Ik las veel op internet over 'ontpillen'. Ook las ik verhalen van dames die ook lang hebben moeten wachten op hun eerste menstruatie. Maar ook las ik verhalen van vrouwen met PCOS. Dit allemaal maakte me nog meer onzeker. Ik weer terug naar de huisarts en kreeg gelukkig een verwijsbrief voor een inwendige echo.

Nu heb ik gisteren de inwendige echo gehad en mag ik donderdag de huisarts bellen voor de uitslag. Zijn er nog meer dames die lang hebben moeten wachten op hun eerste menstruatie en GEEN pcos hebben? Of vrouwen die lang moesten wachten en WEL pcos hebben?

Hoe verliep het onderzoek verder bij jullie? Wij willen graag verder en hebben nu het gevoel compleet stil te staan:(. Dus wij hopen natuurlijk dat er niks is! Maar mocht er wel iets zijn dat we dan hopelijk snel verder kunnen met eventueel medicijnen. De wens is gewoon heel sterk.

Ik hoop dat ik dames ontmoet waarmee we steun aan elkaar kunnen bieden!

2. Charlene4

Charlene4 Nieuw lid

24 okt 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 7 maand geen maandstonden had. Uitleg van de gyneacoloog: moedernatuur wilt niet mee werken.
    Ik heb pilletjes had die ik 12 dagen moest nemen en kort daarna kreeg ik mijn maandstonden. Daarna clomit moeten nemen 5 dagen voor de eisprong op te wekken.

3. 1612

1612 Bekend lid

19 jan 2013
    511
    37
    28
    NULL
    NULL
    Toen ik net gestopt was met de pil duurde het ook bijna 5 maanden voordat ik weer ongesteld werd.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik moest destijds na pilstop 126 dagen wachten voordat mijn eerste natuurlijke menstruatie doorbrak. Ik heb geen PCOS.

Was ook al bij de huisarts geweest toen ik na zo'n 110 dagen nog niet ongesteld was. Die zei dat ik het een half jaar de kans moest geven. Werd ik dan nog niet ongesteld, dan kreeg ik een doorverwijzing naar de gynaeocoloog.

Direct daarna een keurige regelmatige cyclus van 27/28 dagen met eisprong.

Het zwanger worden bij ons wilde niet lukken door vijandig baarmoederslijmvlies en trage zwemmers van mijn vriend.

5. gangstagirldine

gangstagirldine Nieuw lid

28 okt 2014
    4
    0
    0
    Hadden jullie wel de onttrekkingsbloeding na stoppen met de pil of die ook niet? Ben namelijk een week geleden gestopt en tot op heden niet ongesteld geworden...

6. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ik heb 200 dagen (precies :p) op mijn eerste menstruatie moeten wachten. Ik heb een te trage schildklier en word daar nu voor behandelt. Ik heb ook een diagnose dat ik pcos heb maar ik betwijfel het zelf (omdat ik nu wel 2 keer ongesteld ben geworden sinds de medicijnen voor de schildklier). Volgende maand kan ik eindelijk terug naar de gynaecoloog en dan kunnen wij hopelijk eindelijk "beginnen".
    Ik snap je gevoel van stil staan. Ik sta voor me gevoel 10 maanden stil. Super frustrerend!
    Hoe ik erachter kwam dat het "fout" was, was omdat alle ovulatietesten zo goed als positief waren. Toen ben ik naar de gynaecoloog gegaan.

7. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Leaf, her gevoel van stil staan is inderdaad zo vreselijk. Je weet gewoon dat elke 'ronde' kansloos is omdat er geen eisprong is. Wil zo graag verder. Hopelijk kunnen we allebei starten met clomid!

@gangsta ja ik heb wel een ontrekkingsbloeding gehad. Misschien een test doen?

8. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Hier ook sinds juni gestopt met de pil en nog geen eerlijke kans gehad vanwege lange cyclus zonder eisprong.
    Mijn eerste menstuatie kwam met 44 dagen en heb nu 85 dagen moeten wachten.
    Als deze ronde weer langer duurt dan 35 dagen met een negatieve test ga ik naar de huisarts.
    Hopelijk word mijn cyclus nu wel gelijkmatiger met een eisprong zodat de huisarts niet nodig is!
    Maar zoals je zegt is het erg frustrerend dat je niet goed weet wat je lichaam doet en nog geen eerlijke kans hebt gehad, hier is de wens ook heel groot!

Qua pilstop lopen wij dus gelijk, zitten we aardig in hetzelfde schuitje:) Elkaar op de hoogte houden?

9. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Hier ook zo! Ongeveer 3 maanden moeten wachten de vorige keer. Na die zwangerschap weer aan de pil gegaan wat betekent dat ik nu in totaal ongeveer 15 jaar aan de pil ben. Ik ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren. Maar het blijkt normaal te zijn.

10. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Floortje90, ja gezellig vinden we misschien steun aan elkaar:) het voelt zo rot als je stilstaat en weet dat elke dag er geen kans is voor een zwangerschap:(

Hoe weet je trouwens zeker dat er geen eisprong was?

Liefs

11. Frass

Frass Lid

13 apr 2014
    47
    0
    6
    Utrecht
    Ik zit een klein beetje in het zelfde schuitje. Aantal keer huisarts bezocht, 10-daagse kuur gehad om menstruatie op te wekken en nu komt mijn menstruatie weer niet!! Ik heb maandag de huisarts gebeld en ik moet wachten op een telefoontje van de gyn (ik word gebeld om een afspraak te maken) Ik heb ook heel bang voor PCOS, omdat ik bepaalde verhalen heb gelezen.

12. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik heb na het stoppen met de pil ook bijna 5 maanden gewacht op mijn menstruatie. Uiteindelijk iets eerder door verwezen naar de gyn omdat ik na het plassen een soort drukkend gevoel bleef houden. Bij interne echo bleek dat ik wel PCOS heb. Ze zagen aan beide eierstokken een flinke kralenkrans van zo'n 40 cystes per stuk.
    Er moest toen ook een aantal keer bloed geprikt worden om het te bevestigen.

13. gangstagirldine

gangstagirldine Nieuw lid

28 okt 2014
    4
    0
    0
    ben niet zwanger hoor hihi mar ind t erg vervelend dat ik nog steeds geen onttrekkingsbloeding heb gehad. want volgens mij kom je pas in ronde 1 als je die gehad hebt nu kwestie van wachten helaas. heb wel zon buipijn rugpijn en hoofdpijn.alsnof ik ongi moet worden maar t komt niet :(

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bij mij kwam het na 7 maanden nog niet. Onderzoek wees niets uit.
    Was GEEN Pcos maar "gewoon" dat mijn cyclus het niet deed terwijl alles verder goed was.

Dan is ook met behandelingen een zwangerschap te creeeren.

15. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ontrekkingsbloeding kwam meteen, maar de huisarts kwam pas in actie nadat ik al verschillende keren bij hem was geweest en in tien maanden tijd maar 2x ongedteld was geworden. Hij weet het telkens aan ontpillen en stress...uiteindelijk bleek ik dus wél pcos te hebben (zonder verdere symptomen).
    Maar ook dan kun je zwanger worden, hoor :)

16. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Lisa2001: ik heb geen idee hoe een eisprong voelt, al heb ik de bekende steken tijdens pilgebruik wel gevoelt maar dat kan geen eisprong zijn geweest.
    Maar na 85 dagen verwacht je geen eisprong dus ga ik er van uit dat ik die niet heb gehad.
    Maar goed misschien heb ik het wel gehad.

Ik heb vanmorgen toch de stap gemaakt om de huisarts te bellen, ik wil in ieder geval uitsluiten dat het pcos is.
    Als het geen pcos is of iets anders wat de oorzaak van lange cyclus kan zijn dan kan ik met een gerust hart "ontpillen".
    Wil gewoon graag een goed werkend lichaam, zou ook fijn zijn om te weten hoe een eisprong voelt.
    Morgen heb ik de afspraak dus dan kijken we hoe het verder gaat.
    Wordt vervolgd!

17. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Nepthys, dan heb jij lang moeten wachten en vaak in onzekerheid gezeten. Krijg je nu medicijnen of hoe gaat het nou verder?

@Floortje, ik had precies het zelfde. Ik wil ook zekerheid, ik mag vandaag bellen. Het is zo moeilijk die onzekerheid. En plus je kan ook niet verder. Merk wel dat er veel geduld nodig is voor dit traject. Ik dacht ook dat ik bij de echo meteen iets zou horen, maar helaas ze zei niks. Nu vandaag de uitslag afwachten en dan kijken wat de volgende stap is mocht het wel pcos zijn. Bloed prikken wachten tot dat je eventueel naar de gyneacoloog mag en kan...

Had liever meteen medicijnen gekregen en meteen de uitslag gehoord. Laat je me iets weten als je van de huisarts af komt? Hoop echt dat ze je verder helpen.

18. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Ben benieuwd naar de uitslag lisa2001!
    Ik heb maandag een afspraak bij de gynaecoloog.
    Zie topic schiet mij maar lek voor het huisartsbezoek!

19. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Toen ik stopte met de nuvaring (geen ontpilling) werd ik na 2 dagen netjes ongesteld, ronde 1 in
    Deze duurde 'maar' 36 dagen, wat was ik blij! Voelde redelijk normaal voor wat ik in mijn tienerjaren gewend was geraakt aan menstruaties...
    Daarna werden ze steeds langer.
    Ik heb toen aan de bel getrokken omdat ik wíst dat ik nog nooit een cyclus korter dan 36 dagen had gehad. Na 5 maanden tegen schenen schoppen bij huisartsen in opleiding, werd ik doorverwezen.
    Bij mij had huisarts geen pcos verwacht omdat ik met een gaaf huidje, zonder ongewenste haargroei en 50 kilo op 1.62m qua uiterlijk niet voldoe aan de gegevens van pcos.

20. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @FLoortje, wat bedoel je met de zin over de huisarts? Snap hem niet denk ik haha. Wat fijn dat je maandag al naar de gyncaeoloog kan. Jij liep daar toch niet? Je bent vanmorgen toch pas bij de huisarts geweest?

Hoop zo dat we allemaal snel zwanger zijn van een mooi wondertje.
    Ik kijk daar zo hard naar uit. Heel fijn om met jullie te kletsen i.p.v alle dames die ik ken die zo snel zwanger worden.

Hug!

Deel Deze Pagina