Wanneer het beste over op 1 slaapje per dag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LesleyS, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2015!!

Ik heb een vraagje en ik ben benieuwd wat wijsheid is.
    Aankomende 24-01 wordt mijn dochter 1 jaar. Op de dag nooit een goede slaper geweest :). De afgelopen week is het echt pet, met pijn en moeite een half uurtje slapen op de dag. Nou spelen doorkomende tandjes, verkoudheid etc een rol maar zou het misschien kunnen zijn dat ze over wil/moet naar 1 slaapje?

Hoe herken je dit en wat is de beste aanpak? Qua tijd en hoe hebben jullie de eerste periode aan rekken aangepakt?

2. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier heeft dl het allemaal zelf geregeld. Heb er zelf weinig aan kunnen doen :D. Normaal ging ze 's morgens nog voor een uurtje op bed en dan net na de middag. Maar op een gegeven moment wou ze gewoon niet meer slapen 's morgens. Spelen in bed, huilen, ... etc. Echt alles behalve slapen :). Haalde ze er dan na een tijdje maar gewoon uit omdat ik merkte dat ze toch niet meer ging slapen. En bleef ze gewoon wakker tot aan het volgende slaapje 's middags. Is hier gewoon zonder problemen verlopen. Nu begint ze zelfs te rommelen met haar middagslaapje, maar dat wijt ik aan de 15 maanden sprong ;). Want moe is ze wel degelijk en uiteindelijk valt ze ook wel voor 2 uur in slaap, maar nooit zonder het nodige drama ;).

3. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft nooit echt vaste tijden gehad. Helemaal de afgelopen maanden niet meer :(
    Ik ga het maar proberen. Haar humeur is de afgelopen twee weken niet te best dus ga me maar voorbereiden :)

4. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Echt vaste tijden hebben we hier ook nog niet hoor :). 's middags scheelt het wanneer ze gaat slapen, meestal begint ze moe te worden rond 11u (gaat normaal slapen tussen 11 à 12u), maar bvb. vandaag had ze er geen zin in (was wel moe rond 11u en geprobeerd op bed te leggen, maar feestje ging nog niet door ;)) en sliep pas om 13u30 dusja ;).

5. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier regelde ze het eigenlijk ook zelf. ze heeft het zelf 2 uur opgeschoven tot na de lunch.... nu kijk ik per dag (geen vaste tijden),maar tussen 12.30 en 14.30 geeft ze wel aan om naar bed te willen. Heb eigenlijk nog geen dag gehad dat ze wel door wou spelen

6. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Hier werd dat geregeld op de creche, haha! De juffen zagen dat ze 's ochtends elke keer nog lekker aan het spelen was en toen hebben ze het gewoon geprobeerd: na de boterham pas in bed. En dat ging perfect. Nu ook thuis: rond 12.30/13.00 in bed en ze slaapt nu lekker 2,5 uur.

7. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

9 okt 2014
    649
    384
    63
    Hier ook sinds 1e verjaardag begonnen met 1 slaapje, dit gaf ze zelf aan Door ochtend niet meer terug te willen slapen.. Ik hou 11.45-12.30 als slaaptijd aan en slaapje duurt ong 2-3 uur. Om 11.00 begint ze soms te zeuren maar dan rek ik het toch even, omdat ze het anders in de middag niet gaat redden. Dit systeem werkt veel beter dan due 2 korte slaapjes. Ze was toen echt vaak chagrijnig omdat het te kort was ( en daarom dus 2e slaapje nodig).. Nu staat ze uitgerust vrolijk op.

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik ben al vrij vroeg overgegaan op 1 slaapje volgens mij al met 10 maanden ofzo. Twee slaapjes werkte gewoon niet meer, het was telkens weer een grote strijd om hemin slaap te krijgen. Hij heeft er wel aan moeten wennen een tijdje maar toen sliep hij toch wel 3 uur aan een stuk (vanaf 12 u ongeveer). Nu is hij 16 mnd en slaapt hij ongeveer 1,5 uur vanaf 13 u.
    Tegen mij zeiden andere mensen vaak "het is nog veel te vroeg voor 1 slaapje!" Maar als het werkt dan werkt het:)

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier heeft dl het zelf geregeld. Met 8 maanden besloot ze dat ze nog maar 1x wilde slapen. De ochtendslaap van 9.00 tot 11.00 ging prima maar 's middags weigerde ze te slapen. Wat ik ook deed, ze ging echt geen 2x slapen overdag :(
    Hierdoor was ze aan het einde van de middag doodmoe..
    Ik heb haar 's ochtends steeds later op bed gelegd. Nu slaapt ze ongeveer van 12.00 tot 15.00 uur. Iedereen hier in huis weer blij :D

Deel Deze Pagina