ovulatietesten iedere keer (behoorlijk) positief, hoe kan dit?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door me1989, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik heb weer eens een vraagje, ik snap er ook niks van;) Ik zal het nu even zo goed mogelijk uit proberen te leggen en morgen een foto proberen toe te voegen.

4 dagen geleden deed ik een ovulatietest en die was net niet positief (het streepje was maar een heel klein beetje lichter dan de controlestreep). Maar nu, de afgelopen 3 dagen knalt mijn ovulatietest en is de teststreep iedere keer donkerder dan de controlesteep. Ik test met dipsticks van zwanger&kids.

Hoe kan dit? Ik gebruik geen medicijnen ofzo, ik slik wel foliumzuur. Ik ben 18 november voor het laatst ongesteld geweest en had vrijdag nog negatief getest op zwangerschap.

2. Biirdy

Biirdy Actief lid

21 nov 2013
    290
    0
    16
    Als ik het goed begrijp ben je vanaf 18 november niet meer ongesteld geweest? En vrijdag nog negatief getest met een zwangerschapstest? Hoe lang is je cyclus normaal? Ben je nog aan het "ontpillen" ?

3. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik weet niet hoe lang mijn normale cyclus is. Die heb ik nooit gehad.. Ik ging al jong aan de pil en ben er pas mee gestopt.

Maar kan iemand die ovulatietesten verklaren? Kan toch niet steeds positief zijn?:(

4. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hi, hier soortgelijke ervaring: 1,5 week geleden een lh-piek gevonden, daarna alleen geen eisprong gevolgd, en sinds afgelopen zondag ook alleen maar positieve ovulatietesten. een 2e extreem lange lh-piek dus.
    terwijl ik bij de gyn bekend ben met pco en op de echo duidelijk te zien was dat er geen eisprong aan kwam.
    bij zijn weten kan aanhoudende ovulatietest wijzen op een zwangerschap, maar als dat uitgesloten is (middels testen), kan het ook aan betrouwbaarheid van de testen liggen, of je hormoonhuishouding. blijkbaar probeert je lichaam signalen af te geven om een eisprong te krijgen, maar gaat hier iets bij mis.

als je sinds 18 november al niet meer ongesteld bent geworden en ook niet zwanger bent is je cyclus ook (nog) van slag, dus denk ik dat het daardoor verklaard kan worden. niet helemaal logisch en begrijpelijk, maar dat is het vrouwenlichaam helaas niet altijd heb ik inmiddels wel geleerd!

tenmisnte, dat is wat ik er van maak, ben wel benieuwd of er nog andere ideeen zijn.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Er pas mee gestopt. Wat is pas? Op welke datum ben je met de pil gestopt?

Ben het eens met Kara. Als je niet zwanger bent, kan het aan je hormoonhuishouding liggen.

Verder zijn er ook vrouwen met PCOS. Die hebben veel eitjes, maar een slechte tot geen eisprong. Ook bij die vrouwen werkt een ovulatietest vaak niet goed, want die blijven lang positief aangeven.

Gewoon nog even doortesten. Wellicht heb je gewoon een lange LH-piek. Ik neem trouwens aan dat je niet 's morgens de ovutestjes doet?

6. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik test iedere keer eind van de middag en inmiddels zijn 4 van de 6 testen duidelijk positief en de andere 2 ook tegen het positieve aan.

Ik ben 1 oktober gestopt met de pil en heb daarvoor 2 maanden de pil geslikt en daar weer voor ook een half jaartje lang geen pil. Ook dit had met een wegblijvende menstruatie te maken, maar in het ziekenhuis hadden ze niks geks gevonden op de echo. Ik weet niet of er op PCO is getest.

Deel Deze Pagina