alyssa is nu 2maanden (9weken) en ze slaap een stuk minder als eerst. nu ben ik benieuwd naar hoeveel en hoe vaak andere kindjes van haar leeftijd slapen. dit is een beetje alyssa dr dag: 6.00: fles en weer naar bed 9.45: aankleden 10.00: fles dan in de box, boodschappen doen, wipstoel 14.00: fles (op haar kamer) naar bed 18.00: fles dan in de box 20.00: badje of wassen en dan weer lekker in de box 22.00: fles en naar bed nu wil ze smiddag niet goed meer slapen. soms valt ze om 15.00 in slaap en is dan om 17.00 weer wakker. soms valt ze smorgens en savonds in de box ook even in slaap. liefs doris
Grofweg: 7:00 fles 9:00 naar bed 11:00 fles en daarna boodschappen enzo 12:30 naar bed 15:00 fles 18:00 groentehapje 19:00 fles 19:30 naar bed
Als ze van 15.00 uur tot 17.00 uur slaapt 's middags, dan vind ik dat niet weinig hoor. 2 uur achter elkaar is prima hoor. Ze zal dan wel uitgeslapen zijn. op een gegeven moment slapen ze niet meer van voeding tot voeding.
Als ik het zo lees, dan lijkt het alsof ons meisje nog wel erg veel slaapt. Ons schema: 8:30: fles en meteen terug naar bed 12:00: fles daarna spelen 13:30: slapen 16:00: fles daarna spelen 17:30: slapen (19:30: badderen om de dag) 20:00: fles daarna spelen 21:00: slapen 23:00: fles en meteen naar bed Ons Iris geeft heel goed aan als ze wil slapen, in de box of zo zal ze echt nooit in slaap vallen. Alleen in haar bedje of reiswieg. Ach ja ieder kind is anders. Ik ben al blij dat ze vanaf dat ze 3,5 week was sliep van 11.00 tot 's morgens 7 uur.
Jeetje wat een gestroomlijnde babietjes hebben jullie! Lena (bijna 8 weken) heeft geen ritme. Althans... redelijk vast is dit: 5:00 / 6:00: wakker voor eten 8:30 nog een keer eten Daarna kan ik haar in de kinderwagen leggen wat ik wil, als ze niet wil slapen, wordt er niet geslapen. Ik kan gaan wandelen met 'r, maar vaak ligt ze dan twee uur met zulke ogen om zich heen te kijken 19:30: rond deze tijd gaan we vaak eten, en Lena vaak zeuren 21:00: na deze tijd slaapt ze meestal wel weer 24:00: laatste flesje Echt, vandaag heeft ze tussen 7:30 en 17:00 ongeveer 2 uur geslapen, gapen zie ik haar eigenlijk niet, ze is constant een en al aandacht voor alles. Ook huilt ze echt alleen als ze honger heeft, ze raakt niet oververmoeid ofzo. Laatste dagen is het heel erg! Kwa eten: de ene keer komt ze 5 keer voor een grote fles, de andere keer 8 keer voor kleine beetjes en dan krijg ik echt niet meer erin hoor! Wel leuk maar ja het houdt je wel bezig Heeft dit ook wer te maken met een sprong
Leg je haar niet in bed dan om te slapen? Misschien dat ze de rust van haar kamertje nodig heeft en daar wel wat meer uurtjes slaapt?
Valhalla, ik zou haar ook wat vaker in bed leggen, kijken of dat wel werkt. Als Eva overprikkeld is, drinkt ze ook slecht en kleine beetjes (gebeurde de eerste 10 weken nog wel eens, nu eigenlijk niet meer behalve dan na de eerste dag kdv). Het klinkt alsof ze toch wat overprikkeld is. Dan geven ze niet aan dat ze moe zijn. Eva sliep en slaapt niet makkelijk in de kinderwagen, toch het beste in haar eigen bed. In de kinderwagen ziet ze gewoon veel teveel voorbij komen, haar bed is gewoon vertrouwd wat ze dan ziet en telkens hetzelfde.
@ Snoopy & Suzanne, in haar bedje slapen deed ze eigenlijk alleen 's avonds, niet overdag! Dan bleef ze bleren... Maar inmiddels heb ik het daarom al twee weken niet meer geprobeerd. Hier in de kinderwagen is ook weinig te zien hoor... Maar verder als ze gaapt is het ook meestal dat ze met 5 minuten slaapt! Nou ja ik ga het in elk geval maar eens proberen misschien dat er toch iets meer een patroon in te krijgen is Thanx voor het advies
Op zich hoeft er niet een echt patroon in te komen, maar af en toe lekker slapen is toch ook wel lekker . Eva heeft altijd slecht geslapen, nu gaat het in slaap vallen vaak wel wat beter. Een schema hebben we niet, ze slaapt als ze moe is en dat komt neer op zo'n 3, soms 4x per dag 3 kwartier slapen. Maar Helena is wel wat jonger dus die zou zeker wel langer 'moeten' slapen. Eva sliep toen ze 2 maanden was volgens mij, als ze sliep, wel 2 uur achter elkaar (waar zijn die tijden gebleven ).
Valhalla, Lijkt mij ook of je meissie in een sprongetje zit. Bij Nick is de sprong net voorbij. Nick kwam, ik denk wel bijna 2 weken, slecht in slaap en deed hazeslaapjes van hooguit een uurtje. Ook wilde hij overdag ineens niet meer in zijn eigen bedje slapen. Van de week was dit ineens allemaal voorbij en slaapt hij op de dag veel. Nu denk ik wel eens, slaapt hij niet teveel, hij heeft toch niks onder zijn leden! haha, het is ook nooit goed he! Ons schema van vandaag: (bij ons verschilt het nog wel eens) 6.15 voeding en slapen 7.45 voeding, lekker samen douchen 9.15 bedje 10.00 wakker, klein slokje en op mijn borst nog tot 11.00 geslapen 11.00 voeding en in de wagen met hond naar het bos 14.00 wakker en voeding 15.00 uur slapen in wagen en naar dorp 17.00 uur wakker en voeding 19.00 slapen in bedje 20.15 voeding en om 9.00 uur naar bed! We hebben een heerlijk ontspannen dagje gehad!
Jah volgens mij was het zeker een sprongetje, haha. Vandaag heeft ze heerlijk geslapen, eerst in haar bedje, toen ff wakker geweest in de wipstoel, daarna wilde ze warempel weer in d'r bedje, daarna weer wakker en in slaap gevallen in de box, daarna weer wakker en in slaap gevallen bij d'r papa en nu ligt ze weer in d'r bedje. Heerlijk, in tegenstelling tot de laatste paar dagen... Ook eet ze flesjes van 150 ml. ipv max 120 en spuugt ze bijna niets uit! En, ze maakt geluidjes. Van die klets-geluidjes... Het wordt een grote meid
Bij het 8 weken sprongetje staat ook dat ze geluidjes gaan maken... Eva begon daarmee met precies 8 weken en Helena zo te lezen ook! Ik vond het zo toevallig dat het precies klopte! Nu kletst ze nog steeds op dezelfde manier, alleen zijn er veeeeel meer klanken bijgekomen. De laatste dagen oefent ze vooral (weer) met de b, ze tuit dan haar lippen en zegt: buh buhuh . Ze begon met 8 weken trouwens met ho en hou.
Haha grappig Ja spuugbellen blazen dat is ook opeens supertof... Lena wordt moslim, ze heeft 't de hele dag over 'halal'
Ik lees hier precies al veel baby'tjes die doorslapen? Hier niks van doorslapen, maximum 5 uurkes aan één stuk 's nachts. Dus bv. van 23u tot 4u. En om ze dan na 4u terug in slaap te krijgen, dat is een kleine ramp...
Onze man is a.s. vrijdag 10 weken en dit is ongeveer zijn schema. Het ligt er nl. net aan hoe laat hij zich 's ochtends meldt en hoe lang hij de andere slaapjes overdag slaapt. Vandaag ging het zo: 6.15 wakker, schone luier, aankleden, naar beneden 6.30 flesje, knuffelen, spelen 7.45 in bad 8.15 slapen 10.30 wakker, schone luier etc. 10.45 flesje, knuffelen, spelen 12.15 wandelen, viel in slaap 12.45 slapen 14.15 wakker, schone luier 14.45 flesje, knuffelen, spelen 18.00 flesje, naar bed voor de nacht (hij wilde niet meer slapen tussen 14.45 en 18.00 uur...) 22.30 laatste flesje voor de nacht We deden hem eerst 's avonds in bad maar dat was zo'n gehaast dat ik hem nu 's ochtends in bad doe. We deden hem nl. eerst nog in bad en daarna zijn flesje van 19.00 uur maar kwamen vaak niet uit met ons eigen eten e.d. en omdat mijn man wisselende tijden heeft. Normaal krijgt hij dus rond half 18.30/19.00 uur zijn flesje voor de avond maar dat redde hij vandaag niet. Vandaag was trouwens een aardig goede dag qua aantal uren slaap.....het kan ook zomaar zo zijn dat hij maar 3 kwartiertjes achter elkaar slaapt en dan niet meer wil slapen.... Hij krijgt de laatste paar dagen al rond 22.30 uur zijn laatste voeding en komt dan 's ochtends rond 06.00 uur. Soms meldt hij zich al wel om 05.00 uur maar dan valt hij vaak weer in slaap.
Ons kereltje is van 16 mei 2008 Zo ziet ons slaap,-/wakkerritme eruit: 04.00 flesje en daarna weer in bed 07.00 flesje en daarna in de box 10.00 in bad 11.00 flesje en daarna in de box 14.00 flesje en daarna in bed 17.00 flesje en daarna in de box 20.00 flesje en dan naar bed We proberen telkens om 23.00 uur een fles te geven in de hoop dat hij tot 06.00 uur doorslaapt, dit lukt helaas niet omdat hij om 23.00 uur heel vast slaapt en om 04.00 uur is hij klaarwakker en brabbelt tegen al zijn knuffeltjes op zijn slaapkamer. Volgens mij is zijn dag,-/nachtritme verkeerd om om. (ik weet wel dat hij die nu nog niet heeft maar toch krijgen wij wel een beetje zo'n vermoeden).
Overdag heeft ons manneke nog geen enkele regel, soms is hij een uurtje wakker en wil dan alweer slapen, soms is hij ook wel es tweeënhalf uur wakker voordat hij weer wil slapen. Maar één ding is geweldig van hem: Z'n laatste voeding krijgt hij 's avonds om tien uur en dan slaapt hij steevast de volgende ochtend tot negen uur of soms wel later! Omdat hij te klein was moest hij eerst twee weken elke drie uur een voeding, ook 's nachts. Daarna nog twee weken één nachtvoeding. Na een maand sliep hij ongeveer tot 6 uur, na zes weken tot half 8, en na twee maand tot negen uur. Echt een luxe baby! Hij krijgt 5 flessen, ongeveer om de drie uur of iets langer, omdat hij laat begint. Zo hoeft hij nooit vier uur te wachten, anders krijgtie z'n vijf voedingen niet.