stoppen pil

Discussion in 'Zwanger worden' started by Cindy89, Dec 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cindy89

Cindy89 Lid

Dec 8, 2008
    19
    0
    0
    Hallo mamma's en aanstaande mamma's,

Ik ben gestopt met de pil, voornamelijk omdat die niet meer zwaar genoeg voor me is, kreeg tussentijdse bloedingen. Ik was toen nog ongi, maar dat is nu alweer ruim 12 weken geleden, ik heb 3x gemist! Ik ben volgens de testen niet zwanger, dokter wil geen bloedtest doen. Ik ben wel misselijk 's morgens en mijn buik is wat opgezet, mijn borsten zijn gespannen maar doen verder niet zeer. Wat moet ik doen? Nog langer wachten, ik wacht al zo lang en wordt er echt onzeker van!

Liefs

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik ben bang dat je toch even af moet wachten. er zijn hier dames die pas na 120 dagen voor het eerst ongesteld zijn geworden, dat komt allemaal door de hormonen. Je lichaam moet daar even vanaf komen, ontpillen zoals we dat noemen.

Maar als het echt heel erg lang duurt zou ik terug gaan naar de HA en kijken of je niet iets kan krijgen om je menstruatie op te wekken.

Een opgezette buik kan trouwens ook door het ontpillen komen hoor! er zijn heel veel symptomen die hetzelfde zijn als bij een zwangerschap...helaas niet echt makkelijk als je niet weet waar je aan toe bent!

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    ja idd als je stopt met de pil dan kan het soms lang duren voordat je weer normaal ongesteld wordt... Bij de ene duurt het wat langer dan bij de ander (bij mij heeft het b.v maar 30-31 dagen geduurt voordat ik ongesteld werd)
    Had je voordat je aan de pil begon wel een normale cyclus?
    succes!

4. Imm

Imm Lid

Nov 29, 2008
    53
    0
    0
    Nu nog Mama! Straks Student!
    Capelle aan den ijssel
    Ik stopte met de pil en werd gelijk omgesteld na 2 dagen! Nu maar eens afwachten wanneer het weer komt!

5. Hummie

Hummie Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,503
    0
    36
    dat is nog een onttrekkingsbloeding vd pil, je echte menstruatie moet daarna weer op gang komen. dat kan soms idd wat langer duren. Hoe was je cyclus voor de pil? weet je dat nog.

6. Imm

Imm Lid

Nov 29, 2008
    53
    0
    0
    Nu nog Mama! Straks Student!
    Capelle aan den ijssel
    Altijd 28 dagen.. heb een half jaar geen pil geslikt.. maar was altijd 28 dagen en altijd netjes.. Heb nog noooit gehad dat het anders ging eigenlijk! ook toen ik stopte met de pil ivm half jaar.. toen was het gelijk goed enz

7. Hummie

Hummie Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,503
    0
    36
    @ inm, dacht dat ik antwoordde aan cindy...

@cindy, hoe was je cyclus idd voor die tijd? je kan aan de huisarts vragen of je menstruatie na 3 mnd opgewekt kan worden met medicatie zodat je cyclus weer op gang mkomt, kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt dit! Je klachten kunnen van het ontpillen zijn, dat hebben heel veel meiden na de pilstop.

8. Cindy89

Cindy89 Lid

Dec 8, 2008
    19
    0
    0
    Hi

Dankjewel allemaal btw voor de antwoorden, wachten duurt alleen allemaal zo lang en me huisarts werkt niet echt mee :-S
    Mijn cyclus was voor detijd echt perfect, op de minuut precies ongeveer, cyclus van 28 dagen.
    Zal idd maar afwachten... Zeggen altijd dat geduld een schone zaak is...

Liefs

9. Cindy89

Cindy89 Lid

Dec 8, 2008
    19
    0
    0
    hi allemaal,

Hier weer een update... nog steeds niet ongesteld maar nu wel een bloedtest gehad, de LH waarde was te hoog. Ik ben zeker weten niet zwanger maar heb waarschijnlijk cystes in/bij mijn eierstokken, dit geeft de buikpijn misselijkheid en de opgezette buik. 6 jan naar de gyn, kijken of het gewoon met medicijnen weg gaat en dan gewoon weer me ritme weer krijgen hopenlijk!

We zullen zien, voor nu allen hele fijne dagen!

Liefs

10. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hey cindy

dank je voor je update en heel veel succes voor jullie :thumup:

11. querida

querida Lid

Feb 6, 2008
    64
    0
    0
    HaLLo

ik heb de pil 3 maande gebruikt , bij me laaste strip had ik me menstrautie 3 dagen verschuift , dus ik had van de nieuwe strip 3 extra pillen geslikt . daarna besloot ik om met de pil te stoppen definitief omdat we graag een kindje willen, me menstruatie kwam 7 janaurie en 8 janaurie hebben we geslachtmeenschap gehad. Na dat ik klaar was met mijn ongesteld werd ik misselijk had last van stemmingwisseling en me borsten deden beetje zeer en soms wat krampjes aan me buik. Op de 20 en 21 (zou ik een eisprong krijgen) op deze dagen hebben we ook gekluts. 2 dagen daarna kreeg ik last van blaasontsteking dat is nu haast weer bijna voorbij.

Me vraag is al dat symptomen kunnen van ontpillen komen? want ik heb maar 3 maandjes de pil gebruikt, las dat de meeste vrouwen last van ontpillen krijgen als ze jaren de pil zijn. We willen graag een kindje en we hopen dat ik rond 6 janaurie me ongi niet meer komt , ik heb een cyclus van 28 dagen . Maar nu dat ik net gestopt bent met de pil weet ik niet zo gauw of ik gelijk zwanger kan worden , iemand die meer van af weet ? of die mening wil zeggen

12. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

het zou heel goed ontpillen kunnen zijn. dan heb je allerlij "zwangerschaps"klachten maar je bent niet zwanger.

maar het zou ook kunnen dat je zwanger zou zijn, afwachten:) suc6

13. querida

querida Lid

Feb 6, 2008
    64
    0
    0
    Ja sannehai inderdaad afwachten ppfffff
    sorry dames had bij me vorige bericht wat datum foutjes gemaakt het moest december zijn :p

He engeltje87 jij en ik gaan op dezelfde dag testen :p
    ik laat jullie weten of het RAAK is

Fijne dagen!

14. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    @ querida; haha jeetje, wan typfouten allemaal in je bericht.

Maar goed, je weet idd na stoppen met de pil niet hoe je cyclus zal zijn...
    Tis even afwachten gewoon denk ik.. Kan goed zijn dat je nog even aan het ontpillen bent ,ook al heb je hem maar kort geslikt, de hormonen zitten toch in je lijf.

Maar succes!

15. Cindy89

Cindy89 Lid

Dec 8, 2008
    19
    0
    0
    Hallo querida

Je bent inderdaad nog niet zo lang aan de pil, maar je lichaam went er wel snel weer aan en het moet zelf weer effe op gang komen en de pil blijft toch een hoop hormonen en troep wat je lichaam even op de kop zet!

Veel succes en ik hoop dat je het je beter af gaat dan mij en vele anderen!

Laat het effe wel weten he als je meer weet

Liefs

16. querida

querida Lid

Feb 6, 2008
    64
    0
    0
    Hoi cindy89

Wat een nare verhaal die van jou , hoe lang was jij aan de pil dan? ik heb mycrogynon20 gebruikt die was ook best wel licht , in de begin had ik wel wat moeite met misselijkheid enzo van de pil, maar dat was omdat ik er aan moest wennen. Weetje al die troep met hormonen enzo is eigenlijk helemaal niet goed voor ons lichaam. Maar elke keer zo rubber ding is ook zo lastig pfff...

Hoop dat je 6 januarie wat meer weet. Ik loop ook af te wachten wanneer ik kan testen hoop dat alles goed gaat . en hoop ook bij jou

Laat jij ook horen hoe het verder gaat

Prettig jaarwisseling Meiden *!

17. Ranniej20

Ranniej20 Actief lid

Dec 27, 2008
    267
    0
    0
    Ik ben nu sinds okt gestopt met de pil en had me eerste ongi na netjes 28 dagen maar me tweede cyclus was veel langer, 35 dagen. Is dus echt bij iedereen anders denk ik het ontpillen. Het is wel irritand want je weet nu niet precies hoe lang je cyclus nou echt is, dus word veel klussen haha!

Fijne jaarwisseling allemaal!

18. Cindy89

Cindy89 Lid

Dec 8, 2008
    19
    0
    0
    ha meiden!

Ten eerste, gelukkig nieuwjaar!
    Ten tweede , ik ben ongesteld! eindelijk!

Liefs!

Share This Page