hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jelly, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    Laten jullie je kindje slapen tot het uit zichzelf wakker word, voor de eerste melk?
    Yoran heeft nl al enkele keren Heeeeel lang geslapen.

Hij is geboren op 18 augustus en nu dus 3 maand jong. Laatste pap geef ik hem tussen 22u30 en 23u00. Yoran heeft enkele keren echter al best lang geslapen s morgens, waardoor het soms lijkt alsof hij die dag met 4 melkjes zou toekomen. Lang slapen = 9u00 of 9u30
    Maar ergens in de loop van de dag, schuift ie dan zelf wel ergens met zijn melkje, dat hij toch steeds uitkomt op 5 papjes met de laatste rond 23u. Tot daar is alles goed dus, want hij heeft er idd nog wel 5 nodig, meen ik! Met schuiven bedoel ik dat er 1 keer een papje tussen zit, waar hij dan bijv maar 50 of 100 cc van opdrinkt, waardoor hij zijn volgende voeding vroeger wil of niet...
    Maar maken jullie bijv jullie baby wakker s morgens voor zijn pap, of laat je hem lekker slapen?

2. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Ik liet mijn dochter met 4 weken al slapen totdat ze zelf wakker werd en dat is ze zelf steeds langer gaan rekken en haar schema overdat verschilde dan inderdaad ook weleens maar naar mijn idee heeft ze daar nooit last van gehad hoor ik zou zeggen gewoon lekker laten slapen s'nachts als ze honger krijgen melden ze zich vanzelf!

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik maak mijn zoontje wel wakker voor zijn eerste fles. Altijd rond 8.00 uur. Het komt natuurlijk niet op de minuut aan, maar als ik hem zijn gang laat gaan slaapt hij rustig elke dag tot 9.00 uur en ik wil hem toch een soort van ritme meegeven. Als hij pas om 9.00 uur of 9.30 zijn fles krijgt vind ik dat alles op de dag zoveel verschuift.
    Ik heb zelf het idee dat het nogal verwarrend kan werken voor het ritmegevoel van zo'n kleintje als hij de ene keer om 8.00 uur de fles krijgt en de andere dag om 9.00 uur.

Maar als jij er een goed gevoel bij hebt om je kleintje lekker te laten slapen en je hebt het idee dat je kleintje daar geen last van heeft, moet je hem lekker laten slapen!

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik laat mijn dochtertje altijd wel slapen maar ze is dan ook nog nooit later dan half 8 wakker geworden, als ze wel langer zou slapen dan zou ik haar rustig even laten liggen maar niet te lang.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik laat Thijs slapen. Meestal wordt hij tussen 8.00 en 8.45 wakker en soms pas om 09.30. Heerlijk toch. Hij is dan ook uitgerust en kan overdag meer hebben. Het maakt niet uit voor de rest van de dag, want hij eindigt op dezelfde tijd.

6. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Meestal word hij rond 07.00 u wakker. Maar dan tut hij nog een beetje tot 08.00u, dan ga ik zijn papfles maken en krijgt hij die. Daarna gaat hij nog even terug. De ene keer slaapt hij wel soms tot 09.30/10.00u en de andere keer speelt hij gewoon een uurtje en wil hij er gelijk uit. Hij is heel makkelijk overal mee dus dat scheelt

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hij wordt eigenlijk altijd zelf wakker voor de 1e fles, maar dat is al vrij vroeg tussen 6.00 uur en 7.00 uur.
    Daarna gaat hij nog in bed tot uiterlijk 8.30 uur.
    Ben nu ook begonnen met een schema en zo komt het allemaal goed uit.

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier altijd laten liggen 's ochtends. De eerste fles kreeg ze altijd als ze wakker was. En dan steeds 4 uur later weer een fles. Na de 4e fles ging ze dan naar bed en de 5e fles kreeg ze altijd rond 23 uur (onafhankelijk van de tijd van de 4e fles). Toen ze 4 flessen kreeg, kreeg ze de 4e fles altijd rond 8 uur/half 9. Ook weer onafhankelijk van de 3e fles.
    Tegenwoordig maak ik haar trouwens wel wakker als ze heel erg lang uitslaapt. Rond 10 uur/kwart over 10 uiterlijk. Maar dan wordt ze ook meteen wakker als ik haar kamertje opkom.

9. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik maar d'r altijd wel wakker rond een uurtje of 8/half 9! Soms, als ik echt heel moe ben, dan laat ik haar gewoon slapen en slaapt ze wel eens tot half 10. Maar dan kom ik in de war met dat 'schema' (waar ze erg aan gehecht is, of in ieder geval, dan is ze lekker vrolijk, anders is het huilen en piepen), dus tegenwoordig zet ik de wekker om 8 uur.

Deel Deze Pagina