Dank voor jullie reacties.. Meneer was eind van de middag erg moe, we waren op een verjaardag dus hij was op t eind niet meer te genieten . Vanavond in bed sliep ie meteen.. Ben van plan om hem nog wel een middag dutje aan te bieden. Dus leg hem er gewoon in en laat hem kletsen tot het "uit" word. Denk wel dat het een fase is en dat het weer gaat veranderen..
Met 23 maanden niet meer. Vanaf een maand of 18 de ene keer wel, andere keer niet. Sliep sowieso nooit in d'r bedje overdag, maar in de kinderwagen.
Hier vanaf 3,5 jaar niet meer, maar soms heeft ze een paar drukke dagen gehad en dan gaat ze toch nog naar bed en slaapt dan zo 2 uur. Maar heb wel een echt slaapkontje moet ik zeggen De jongste is bijna een jaar en slaapt nog ruim 5 uur overdag. En allebei om 19.00 naar bed en slapen dan beide als ossen. HEERLIJK!
Onze zoon slaapt ook een tijdje niet meer tussen de middag (met 2,5 begonnen). Het begon hier met heeeeeel lang kletsen en korter slapen. En op een gegeven moment klom hij uit zn bed en pakte zn speelgoedkist en trok die mee in zn bed en ging in zn bed spelen (1-2uur lang) Als ik hem nu naar bed zou brengen zou hij hrt na een half uur zat zijn en boven aan het traphek roepen. Ik breng hem niet meer naar boven maar plant hem met een dekentje en zn favo knuffel op dr bank met de tv aan. Eigenlijk zou hij nog best wel een middagdutje kunnen gebruiken. Heel af en toe valt hij tijdens zn fles warme melk nog in slaap. Hij wil nog heel graag een flesje warme melk na zn boterham en komt dan helemaal tegen mee aanzitten en als hij moe genoeg is en ik aai hem langzaam over zn wang dan wil hij soms nog weleens in slaap vallen. Dan breng ik hem daarna naar bed toe en moet ik hem echt wakker maken omdat hij anders te lang slaapt!
bij de eerste met 3 jaar niet meer. de tweede is nu 2 en ik hoop dat die nog heeeel lang slaapt tussen de middag!!
Toen de jongste 2 was, hield hij er mee op. Helaas. En de oudste was 3.5 dacht ik, vrij laat. En het liefst slaapt hij tussen de middag nog even.
Mijn zoontje vond zichzelf vanaf vorige week (4 jaar en 9 maanden) te oud worden Ik zie wel dat hij het soms eigenlijk nog nodig heeft. Scheelt wel dat het hier echte doeners zijn, vrijwel geen televisie, de hele dag buiten hutten bouwen/sleeën, op zwemles, naar school, op gym: kortom echte bewegers. Daarnaast groeit mijn zoontje in de lengte vreselijk hard, dus dat zal zijn energie ook wel gebruiken. Mijn dochter is 3,5 en slaapt ook nog 's middags. Ze hebben beide een periode gehad rond de twee jaar dat het niet lukte, en toen ze beiden op een gegeven moment te moe waren om gezellig de dag door te komen hebben we het middagslaapje weer ingevoerd. Dat was veel beter! Komt bij dat mijn dochtertje 's nachts weer goed ging slapen toen zij in de middag weer sliep, hoefde blijkbaar niet ineens de hele dag te verwerken 's avonds.
M: 1,5 jaar - sliep vaak wel onderweg (wagen, drager, auto), in bed ab-so-luut niet T: 2,5 S slaapt nu al regelmatig maar 1x ... dus die zal zn zus wel achterna gaan ...
oudste is 2 jaar en bijna 10mnd en ze slaapt nog elke middag. ik heb haar zondag wakker gehouden omdat we naar de ijsbaan gingen maar dat was niet zo`n succes, einde van de middag helemaal moe. Ze ligt er nu zelfs al eerder in net als kleine zus, maar ze was ook al om 5.00 wakker
Zoon rond 2,5 eigenlijk zelden meer (utzondering: grote fysieke activiteit zoals zwemmen) Dochter is bijna 32 maanden en slaapt meestal nog wel maar kan best een dagje zonder. Je merkt bij haar dat ze de totale slaap hoeveelheid niet meer nodig heeft maar nog wel die "break" in de middag. Slaap ze 's middags dan zal ze 's avonds vrij laat gaan slapen (maar dat is niet erg want ze gaat gewoon zingen / spelen in bed)