Hoi Dames, Vanavond is mijn zoontje van 2 heel hard met zijn voortanden op de badkamervloer geklapt. Hij huilde en het bloedde. Bij het nakijken zat ik dat er een hoekje afgebroken was,maar dat de tand ook gespleten is aan de voorkant. 1 kant zit een beetje los. In het midden van de breuk zit ook een gaatje zegmaar,heel akelig en ben bang voor openliggende zenuwen. Ik heb de spoedlijn van de tandarts gebeld,maar die vond het wel meevallen,toch bel ik morgen de tandarts op om er even na te laten kijken. Wie heeft er ervaring met gespleten tanden?
geen ervaring met gespleten tanden. zoontje hft 2 voortanden gebroken toen hij 1,5 jaar oud was. we zijn de volgende dag nr tandarts gegaan om te laten checken. ze kijken hoe het zit en als er scherpe randen zijn willen ze die vijlen of zoiets. omdat het om melktanden ging was het niet zo erg volgens de tandarts. heel veel beterschap. ik kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent.
dat is vervelend. Mijn dochter heeft ook een van haar voortanden gebroken een half jaar geleden, de tandarts deed er in ons geval niets aan omdat hij het niet scherp genoeg vond en haar geen trauma wilde veroorzaken. hij zat los, waardoor hij inmiddels grijs is maar ze heeft er geen last van dus hij hoefde er niet uit.
Ik ben zo bang dat het losse stukje afbreekt,maar dan nog wel vastzit aan het tandvlees zegmaar. Kan hij morgen wel gewoon eten?
Waarschijnlijk wel hoor. Mijn zoontje heeft ook 2 afgebroken voortanden. Ben niet naar de tandarts geweest oid. Tja ze vallen er vanzelf uit met wisselen. Mijn dochter heeft het ook gehad maar die zat ook echt los, dus de wortels waren ook beschadigd en die tand werd grijs en brokkelde langzaam af.
Mijn dochter is toen ze nét 2 was ook op d'r tandjes gevallen. Van de 1 is een stuk af en zit een barst in en de ander zit ook een barst in. De tandarts wilde het destijds maken/verstevigen maar dat heb ik niet gedaan omdat ik haar niet angstig voor de tandarts wilde maken. Als hij zwart was geworden moest ik wel terugkomen van de tandarts. Het klinkt heftig meid. Ik zou morgen absoluut de tandarts bellen en hem even na laten kijken, Sterkte!
Dankjullie wel, stelt me wel gerust dat mijn zoontje niet de enige is met straks iets minder mooiere tanden. Morgen even de tandarts bellen,laat hier nog wel even weten hoe en wat verder!
Mijn dochter heeft ook een afgebroken tand sinds ze 1,5 is zij had ze pech er vaak op te allen de tandarts wilde er niets aan den en nu heeft ze veel littekens op haar lip want zodra ze valt heeft ze haar tand door haar lip. Inmiddels s ze 5 is haar tand donkergrijs en wil ze zelf erg graag da hij eruit gaat.
Zo,net terug van TA. Hij vond het best heftig,er zat een stuk tand los die heeft hij eraf gehaald. Verder heeft hij in de breuk aan de voorkant en aan de achterkant waar het losse stuk zat er een coating opgelegd,beetje opgevuld. Hij kon zo niet zien of er een zenuw bloot lag,dus vandaar de coating. We moeten volgende week terug. Hij mag nu geen koude dranken,harde dingen eten. En bij pijn,koorts en ontsteking en/of pus meteen terug komen. Julian heeft zich trouwens voorbeeldig gedragen! Lag op mijn schoot,en hoefde alleen maar te huilen toen ze gingen blazen,want dat was een beetje eng natuurlijk. Hij liet de tandarts er goed bij. Stoere man!