Sinds dat hij 2 jr is doet ie helemaal geen middagdutje meer. Als we hem toch in bed leggen word t hysterich gillen, blijven roepen, huilen dus dat doen we hem niet aan. ALs ie moe is gaat ie met zijn knuffel op de bank liggen loungen of op schoot, merk wel aan m dat ie wazige wateroogjes krijgt in de middag rond 2u , maar slapen is en blijft drama! maar aan zijn gedrag merk ik t wel hoor dat t middagdutje nog wel nodig is, maarja kan hem moeilijk dwingen en mond dichttapen en vastbinden in bed
Ons zoontje stopte ermee toen hij 2,5 was. Soms valt hij nog wel eventjes in slaap op de bank (rond 15.30u is dat dan meestal), dat gebeurd zo'n 1 à 2x per week. Na een uurtje maak ik hem dan maar wakker, anders is het 's avonds weer een drama om hem in bed te krijgen.
Mn zoontje stopte er mee toen hij 22 maanden was,waar ik toen heel erg van baalde omdat ik toen zwanger was en vreselijk moe (daar ging mn middagslaapje) Mn dochter is nu bijna 2 en slaapt meestal anderhalf tot 2 uur smiddags maar een keer overslaan is geen probleem. soms wil ze niet en soms gaat ze uit zichzelf met haar knuffel naar boven.
Mn zoontje is ruim 2,5 en nu begint het dat ie het af en toe overslaat. Maar eigenlijk kan hij nog niet zonder. Dat weigeren en bed uit komen is denk ik ook ene stukje grenzen verkennen en uitproberen... Als hij slaapt maak ik hem tegenwoordig na een uur wakker, anders slaapt hij idd ook zo 2,5 uur en is het 's avonds een grote strijd om hem voor achten naar boven te krijgen PLUS wordt hij smorgens vroeg rond zes uur al wakker... Nu is het zeven uur ...
hier bijna 3 (nog 2mnd) maar ze moet smiddags slapen anders is ze niet te genieten, van 2 uurtjes psz gehad, daarna ging het een uur goed, maar danwordt ze stouter en stouter, gevolg om 5 uur was het dag zoek je bed maar op, bah. mijn ouders lopen te zeuren (al vanaf dat ze 2 was) je moet haar langer wakker houden, of je moet haar gewoon wakker houden, ja hun hebben geen last van een sjachie kind, die alleen maar stout is niet luisterd, en dan een mama die alsmaar kribbiger wordt en dan ontploft de boel en gooi ik haar op bed. en daar heb ik geen zin in, dus liever om 1 uur hup naar bed, al slaapt ze maar een uur, maar meestal als ik haar om 4 uur uit bed haal (tenzij ik haar hoor) wordt ze net wakker
mijn miepje wil niet meer tussen de middag boven slapen...jammer hoor...ze vraagt nu of we gaan wandelen omdat ze in de wagen wilt slapen...
T was 2 jaar en 3 maanden. Het ging toen al een maand moeizaam. Erg jammer aangezien het echt stopte terwijl ik 8 maanden zwanger was, echt een slechte timing. Hij zou 's middags nog best kunnen slapen, maar slaapt dan 's avonds niet.
Ons zoontje is ruim 2,5 jaar en besloot 2 weken terug dat hij niet meer smiddags wil slapen. Terwijl hij daarvoor rustig 3 uurtjes sliep op eenmiddag als ik hem niet wakker maakte. Maar hij kan gewoon niet zonder dat tukje, hij is anders vanaf een uurtje of 2 gewoon niet meer te genieten. De ene boze bui na de andere boze bui en niet te doorbreken. Ik leg m nu verplicht in zijn bedje, de ene dag gaat hij echt niet slapen, de andere dag slaapt hij rustig 4 uren aan 1, en net als vandaag haalt hij net een uurtje. Tegenwoordig gaat hij wel boos huilend slapen smiddags, heel vervelend, voorheen ging hij lekker liggen kroelen met zijn knuf en sliep dan zo, nu is het dus een boze bui voor het slapen gaan. En helaas, zoals hij gaat slapen, zo wordt hij wakker (dus vrolijk gaan slapen vrolijk wakker, boos in slaap vallen boos wakker worden, alsof hij verder gaat waar hij gebleven is). Sinds het middagslaapje moeizaam gaat, gaat ook de nacht moeizaam, terwijl ik had gehoopt op lekker lange nachten slapen voor ons manneke. Hij wordt midden in de nacht wakker en wil eruit, en is standaard tussen 5 uur en half 6 op. Dan begint zijn dag.
De oudste sliep met 2.4 jr niet meer 's middags. Gebeurde dat wel, dan was het 's avonds een drama. De jongste begint nu al. Niet willen slapen en als ze wel heeft geslapen is het 's avonds ook een drama. Dan maar niet slapen en 's avonds liggen ze tussen half 7 en 7 uur.