Oppas-vraagje!

Discussie in 'De lounge' gestart door Luciaatje, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Hey meiden,

Ik heb dus een bijbaantje als oppas van 3 superleuke kinderen :D Alleen 't zit zo: normaal pas ik gewoon af en toe 's avonds bij hen thuis op, een enkele keer overdag als het nodig is. Gisteren stuurde de moeder me een mailtje of ik over een week of 3 zou kunnen oppassen ; ze geven dan een groot feest. Ze vroeg of ik het dan goed zou vinden om naar de feestlocatie te komen totdat de kinderen moe worden; dan kan ik ze mee naar huis nemen in de auto. Tijdens het feest hoef ik niet echt op ze te letten, ze lopen dan gewoon rond en spelen met neefjes/nichtjes, enzo.

Nu ben ik echt een muts en zie ik er wel tegenop, aangezien ik dus van alle feestgangers alleen de kinderen en hun ouders ken :) ;)
    Wat zouden jullie doen? Ik zat al te denken of ik zou vragen of ik een vriendin mag meenemen , maar vind dat eigenlijk niet zo netjes omdat het een feest is met eten enzo, en haar kennen ze helemaal niet dan. Zijn er meer die dit eng zouden vinden? :(

2. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik snap je wel hoor! Ik moest ook eens op een bruiloft wachten tot ik de kids mee kon nemen, en voelde me ook. Vet awkward want kende de bruid en bruidegom niet eens, laat staan de gasten :D

Ik vind het een goed idee van je om een vriendin mee te nemen! Zij vragen toch een grote gunst van jou eigenlijk, vind dat ze jou dan ook wel wat tegemoet mogen komen. Anders zeg je zelfs nog dat je die vriendin afzet voordat je de kinderen mee naar huis neemt ofzo

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Oeii, ja ik zou hier ook echt een muts in zijn!! Kun je niet gewoon heengaan als de kinderen moe worden en ze dan ophalen?
    Anders is een vriendin meenemen inderdaad ook een goeie optie.

4. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik zou er geen probleem mee hebben maar je kan het toch aan geven en vragen of je iemand mee mag nemen nee heb je ja kan je krijgen

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou me bezwaard voelen iemand mee te vragen en daar ook niet zoveel behoefte aan hebben. Je zult echt wel aanspraak hebben hoor!
    Komt vast goed ;)

6. soeza

soeza Niet meer actief

Kan die moeder jou niet gewoon bellen wanneer de kindjes moe worden zodat jij ze op kan halen ipv al op het feest te zijn en te moeten wachten?

7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Hier dacht ik ook meteen aan..

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Dat dacht ik dus ook. Ik zou me er ook niet zo prettig bij voelen hoor.

9. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ga eens vragen of er een vriendin zin zou hebben om mee te gaan, als ze allemaal geen zin hebben, hoef ik het ook niet te vragen :p
    Wat betreft dat ze mij belt als de kids moe worden, ja daar heb ik idd ook aan zitten denken. Alleen uit haar mail kwam een beetje naar voren dat het haar heel leuk leek voor mij om bij het feest te ' mogen' zijn. Klinkt een beetje krom, maar ik vind het ook heel aardig dat ze het aanbiedt, beetje lullig om dan te zeggen: bedankt, maar ik wacht liever thuis. :p Vind ik dan he!

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ja dan had ik haar ook niet laten bellen. Straks vind ze jou ondankbaar ofzo. Denk ik scan hoor. Dan maar een vriendin inschakelen ja. Succes!

11. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Tja, lastig, snap heel goed dat je liever een vriendin meeneemt, maar het is wel je "werk".

Ik kom voor mijn werk ook wel eens in situaties terecht waar ik niemand ken (of maar vaag). Daar word ik ook echt niet happy van. Maar het is even doorbijten.

Denk dat er raar wordt opgekeken als ik vraag of ik een vriendin mee naar mijn werk mag nemen ;)

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oooh ik zou dan ook echt een enorme zenuwpees zijn, ben echt een muts met dat soort dingen..

13. soeza

soeza Niet meer actief

dan zou ik toch gewoon eerlijk zijn tegen haar en zeggen
    "Goh, echt lief dat ik op het feest mag komen, maar ik voel me daar niet zo prettig bij omdat ik niemand ken, vind je het goed als ik de kindjes kom ophalen wanneer ze moe worden?"

Ben je gewoon eerlijk, dus lijkt me voor de moeder ook niet erg om te horen :)

14. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ja dat snap ik :p Kom bijvoorbeeld voor m'n stage ' echte baan' ook vaak op congressen e.d. , maar op een of andere manier sta ik daar heel anders in dan wanneer het een puur sociale situatie is :(

15. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Gezellig een mede-muts :D:D
    Ik brei de bijpassende sjaal :p

Deel Deze Pagina