Hier twee kinderen die (nog?) niet zo veel geven om tv kijken. Meestal staat ie 's ochtends even een kwartiertje aan (dan doe ik ondertussen hun haren) en tussen de middag nog een kwartier (na de lunch) en dan mogen ze 's avonds nog een filmpje op YouTube kijken (meestal buurman en buurman, duurt iets van 8 min). In het weekend kijken we eigenlijk vrijwel nooit tv overdag.
Hier smorgens even aan, en smiddags tijdens het koken, soms zoals nu savonds als we erg moe zijn en dochter bijna gaat slapen. Ze kijkt graag masha en de beer, troetelbeertjes, shaun het schaap, en kikker.
Elke middag een uur van 16:00 tot 17:00. Soms 1,5 uur en dan houd het op. Ze wil meestal films kijken, van winnie de poeh, woezel en pip. Etc. Af en toe gewone tv. Film afgelopen, dan gaat de tv weer uit. Ik kijk s'vonds een uurtje of 2 tv. Maar ik volg overdag op de laptop het nieuws op nu.nl etc. En surfen op internet. Ik word er ook onrustig van als ik de hele dag de tv aan heb staan. Wel altijd radio aan, en als dochter vraagt of ze een cd mag draaien ook prima.
Hier mag Annefleur sesamstraat kijken en als de tv een beetje vroeg aan gaat wat er daarvoor op komt,zoals woezel en pip.verder soms een filmpje van nijntje.en de rest van de dag is de tv uit als zij wakker is.
Voor de middelste mag hij smorgens even aan met een dvd van sprookjesboom. 15 min en dan weer als de oudste uit school komt dam krijgen ze gezamenlijk fruit en gaat de tv 30 min aan
Heb niet echt een tv beleid, maar hij staat ook niet de hele dag aan. Meestal wel bij het ontbijt (we zijn niet zulke ochtendmensen ) en voor het slapen gaan. Maar we vinden het ook wel leuk om met zijn allen een film te kijken. Meestal kijkt Thijmen boomerang, disney xd of nick toons. Ned 3 eigenlijk nooit.
Staat de hele dag aan , vaak ook gewoon muziek. . Vooral .met dit weer een dvd tje enzo.. Maar echt kijken houdt ze toch niet lang vol..
Voor degene waarbij de tv de hele dag aanstaat: word je daar niet knettergek van? Ik zou daar echt niet tegen kunnen, ik kijk eigenlijk alleen als ik echt iets wil zien. Ik zap bijna nooit meer.
Als mijn vriend thuis is staat dat kreng de hele dag aan. Vreselijk! Hier kijkt m'n zoontje tijdens het koken naar Sesamstraat. En in het weekend soms telekids chuggington enz of Nijntje de film. Van mij hoeft dat ding niet aan, ik kijk gtst en expeditie robinson en verder niks
Nee hoor,ik kijk zelf ook graag tv. Daarbij werk ik ook dus ik ben niet continu thuis.. Al staat op m'n werk de tv ook continu aan
Als ik thuis ben staat die altijd aan, ik haat stilte in huis. Ze kijkt af en toe wel maar speelt meestal, alleen bij nijntje, bumba of zandkasteel zit ze in haar bankje met de duim in de mond.
De tv staat hier eigenlijk de hele dag aan.' Of voor de kinderen of voor mij. En de jongste maakt nog rotzooi genoeg overdag ze speelt ook vaak in huis. En met dit weer ach wat moet je dan in de regen gaan lopen.?? Ze kijkt ook graag filmpjes op de laptop. Of spelletjes op de laptop. Sesamstraat is favoriet en Dora. Spelletjes memory en zo.
Ochtends in bed een kwartiertje en als ik avonds ga koken. Totaal 45 minuten per dag. Nu ik dit opschrijf vind ik het best veel eigenlijk. Ga toch kijken om hem wat minder te laten kijken. Hij is overigens bijna 2
Rond vijven, als ik ga koken, zet ik de tv aan. Met eten gaat hij weer uit en na het eten mag ze weer kijken. Voor haar zetten we alleen babytv aan. Maar wat ik zo bijzonder vind, is dat ze wel 'verslaafd' lijkt al aan de Telé! Als ze 's morgens beneden komt wijst ze al naar de tv en roept ze; telé aan, telé aan!! Hij staat 's morgens bijna nooit aan... En elke morgen moet ze ook hard huilen als ie dus niet aan gaat Ze kent ook de namen al van veel van die poppetjes/diertjes/figuurtjes?! Ze is pas 17 maanden.
Onze zoon is drie en we hebben nu al vrij kang de regel dat hij tv mag kijken zo lang er gekookt wordt. Eventueel mag hij na het eten nog even iets afkijken. We nemen altijd dingen op, meestal van Nick Jr. (Dora, Diego, Ummizoomi, Bubble Guppies, Thomas de Stoomlocomotief, Brandweerman Sam, Igam Ogam) Daar mag hij dan iets van uitkiezen. Voor we deze regel hadden keek hij ook ongeveer een half uur tv, maar doordat hem niet duidelijk was wanneer hij mocht kijken zat hij er voortdurend om te zeuren. Nu is het voor hem een stuk duidelijker en voor ons rustiger.
Hier staat de tv vrij weinig aan, ze heeft er geen behoefte aan. 's Morgens als ze klaar is met ontbijten en aangekleed is, kijkt ze nog even Shaun het Schaap en Maja de Bij, terwijl ik met haar haar bezig ben. Overdag is ie nooit aan eigenlijk, pas na het avondeten kijkt ze nog even. Dan kijkt ze graag Masterchef!
Hier staat ook bijna de hele dag de tv aan.. Vaak op NL3 Hij kijkt alleen programma's die hij leuk vindt, Bumba, Teletubbies e.d. Verder speelt hij gewoon dus hij zit niet de hele dag voor de tv
In de ochtend mag dochterlief altijd televisie kijken. Even rustig wakker worden. Ontbijt eten we hier ook meestal op de bank, vinden papa en mama ook heerlijk. Rustig de dag beginnen . Afhankelijk van hoe vlot ik opgestart ben gaat op gegeven moment de radio aan. Meestal ergens tussen 8-9 uur. Aangezien we hier toch wel vanaf 6.30 wakker zijn is dat dus gemiddeld 2 uur dat de tv aan staat. Er wordt niet heel actief gekeken. Dan mag dl soms nog na het middagslaapje even 1 kort filmpje (10-15min) kijken, maar dat is zelden. Het volgende vaste moment is of tijdens het eten koken of na het eten, dat laat ik dochter zelf kiezen. Ze is dan vaak moe en kijkt dan echt actief televisie, in tegenstelling tot de ochtend. Meestal komt dat dan neer op een 1/2 tot 1 uur. In totaal gemiddeld dus overdag 3 uur de televisie aan. Oh ja en hier kijkt ze zappelin, Nick jr. en sinds kort vindt ze SpongeBob leuk (dankzij manlief ). Op dvd kijkt ze graag naar nemo, K3 en woezel en pip.