Wanneer (hoe laat) gaat bij jullie de tv aan (voor de kids) en wat mogen ze kijken ?

Discussie in 'De lounge' gestart door mel, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    hier gaat de tv aan zodra ze hun bed uit gaan en staat vrijwel de hele dag aan. overdags staat er vaak gewoon een muziek zender op en als de tv aan staat voor de kids dan staat Disney Junior op Disney XD

2. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Wat een boel verschillende reacties ! Erg leuk om te lezen. Ieder moet het voor zich weten hoor, maar bovenstaande reactie... pfff dat is zo NIET mijn ding... De hele dag de tv aan vind ik zo slecht voor kinderen (en 'grote' mensen ook wel eigenlijk hoor). Geeft zo'n onrust. Ook staat er 'wat moet je dan met dit weer, in de regen lopen ?' Okee dus als het regent en je kunt niet naar buiten dan is het alternatief de tv ? Je kids kunnen toch ook spelletjes spelen (nee niet op laptop maar gewoon aan tafel) puzzelen, kleuren, met duplo, rollenspel, hutten bouwen. Mijns inziens is dat veel beter voor kinderen, leren ze er meer van, worden minder hangerig en waarderen de tv des te meer als ie een keer wel aan mag.
    Maar goed, das mijn mening dan he.

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Hier staat de tv ook vrijwel de hele dag aan maar ik vind het eigenlijk niet onrustig. Ik hoor hem vaak niet eens meer. En mijn kinderen hangen echt geen uren op de bank naar de tv te staren hoor. Dan kijkt de 1, dan kijkt de ander, of ze kijken samen. Voor de rest spelen ze gewoon met hun speelgoed, spelen spelletjes of knutselen etc.
    Ik zou ook niet kunnen bedenken waarom het slecht voor ze zou zijn.
    Aangezien het hun niet belemmert in hun overige activiteiten.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Denk dat het slecht is in de zin dat je constant bezig bent je aandacht te verdelen. Ook al heb je het misschien niet door, maar je hersenen blijven met de tv bezig als je iets anders doet.

5. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik zou het eigenlijk eens moeten uitproberen wat het effect zou zijn op hun speelgedrag ed. als de tv meer uit zou staan.

6. knap

knap Niet meer actief

Doet ze genoeg hoor hihi.

Alleen buiten spelen daar zou ik actiever in mogen zijn. Ben geen uit huis type.
    Ze gaat drie dagen per week naar het kdv. Ze puzzelt graag speelt de hele dag met poppen en doet spelletjes op de laptop.

Wel zouden we dus wat actiever mogen zijn.

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Tv staat hier smorgens aan omdat ik dan kolf, en dan een uur bezig en vaak nog even de vaatwasser inruim ofzo.. Meestal 2 uur, ze kijkt niet de hele tijd en savonds voir ze in bad gaat 2 woezel en pip filmpjes van dvd

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij een ochtendhumeur van 1 van de 2 (of allebei :D) gaat de tv 's ochtends aan. De laatste tijd is de tv 's ochtends haast nooit aan, lang leve de wintertijd! ;)

Als Eva naar school is, kijkt Lisa soms wel even tv, of iets op de tablet (filmpje of spelletje). Sinds deze week spelen ze na het avondeten een spelletje op de laptop. In het weekend kijken ze wat meer tv, meestal een film. Soms wel 2 op een dag. Maar dan kijken ze ook echt, ze vinden het dan ook echt heel leuk en het is het enige moment van de week dat het kan. Ze spelen verder ook veel (samen, of kleuren, verven) en we komen ook genoeg buiten. Eva kijkt op vrijdagmiddag op de bso ook altijd een film trouwens.

Als ik het stil vind in huis, gaat de radio aan, ik vind een tv de hele tijd aan zo storend! Ze zingen lekker mee met de radio, of gaan lekker dansen. Ze pakken ook regelmatig de tablet mee naar boven, kiezen een liedje uit (bij de favorieten op youtube) en gaan dan dansen (springen ;)) op ons bed, vinden ze zo leuk, even lekker uitleven!

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

In de ochtend, als ze alles hebben gedaan wat er moet gebeuren, staat 'ie even 10 minuten aan op NickJr.
    Dan de oudste naar school, en de jongste even een uurtje lekker relaxen voor NickJr. Eten, knutselen, tekenen of een spelletje en dan weer de oudste ophalen. Tussen de middag een kwartiertje
    S middags zijn we vaak op pad, maar na schooltijd kijken we tv met een koekje en wat drinken. Dan is of het zwemmen, spelen e.d. Ook wel op de Ipad gespeeld, met de lego, spelletjes of tekenen. Beste vriend van de oudste ( en inmiddels ook met de middelste ) is hier elke middag te vinden, of hun daar.
    En na het avondeten kijken we met z'n allen Boomerang voor een half uurtje. Daarna naar bed.

10. maria04

maria04 Niet meer actief

In de ochtend een half uurtje en als ik ga koken een uurtje.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.290
    11.044
    113
    Momenteel hebben wij geen tv (geen bewuste keuze hoor, maar eigenlijk mis ik m niet eens). Ik denk dat ik ongeveer 2x per week een kwartiertje Nijntje of Bumba op de tablet op heb staan voor haar. Teletubbies vindt ze de eerste 5 min leuk maar bij het filmpje met de kindjes verliest ze haar interesse.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zoontje mag meestal bij ons in bed even kijken 's ochtends en gedurdende de dag ook een paar keer. Ik heb geen problemen met televisie als onderdeel van de daginvulling, wij zelf kijken immers ook dagelijks televisie.
    Ik vind een goede afwisseling wel belangrijk. Samen spelen, alleen spelen, naar buiten, ergens op visite of een andere activiteit buitenshuis.
    Ik zou niet weten hoe veel tv hij kijkt. Alles tussen 30 min en 2 uur op een dag denk ik.

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Als ze uit bed komen kijken ze altijd even tv. Zo kan ik ook rustig wakker worden en als we weg moeten vast alles klaar leggen.
    Eind van de middag kijken ze tv, anders houden ze de dag niet vol en ik kan ze echt niet nog eerder op bed leggen.
    En als het rotweer is kijken we gerust 'smiddags ook nog een film :)

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier gaat de tv meestal pas na hun bedtijd aan.

15. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Hier gaat de TV aan ´s ochtends voor een kwartiertje als ik en mijn man ons klaarmaken.
    Dan zit ze de hele dag op school.
    Als we thuis komen rond 17 uur en ze gaat niet mee wandelen met de honden, dan gaat de TV aan tot ongeveer 18:30 uur.
    Daarna gaat hij uit. Dus ze komt maximaal aan 2 uur per dag.

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    #56 tamtam78, 6 nov 2013
    Laatst bewerkt: 6 nov 2013
    Ik heb een dochtertje van anderhalf en een zoon van ruim 4.
    De televisie gaat doordeweeks rond 9.15 uur aan, want het Zandkasteel komt er dan op dat vind mijn jongste erg leuk.:D
    Daarna gaat ze meestal gewoon spelen en tussendoor kijken en teletubbies vind ze ook leuk.
    Als we niet weggaan staat de tv de hele dag aan maar ook op de radio.
    De oudste kijkt tv tussen de middag en als hij weer uit school komt.
    Als het goed weer is speelt hij ook regelmatig buiten na schooltijd.
    In het weekend gaat de tv tussen 9.30 uur en 10.00 uur aan en probeer ik er wel op te letten dat mijn oudste niet de hele dag voor de tv zit dus zet ik hem ook regelmatig op de radio en gaan we spelletjes spelen.
    Ze kijken Ned 3, Jim,Jam, Nick Jr en telekids en af en toe een DVD.

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb een zoontje van 2 en een van bijna 5. Doordeweeks kijken we 's ochtends geen tv. Alleen woensdagmiddag mag de oudste een uurtje kijken. Meestal doet hij dat als de jongste slaapt (dus rond een uur of 1 of 2) en vaak een film. Of hij gaat op de iPad (hij moet kiezen).
    De jongste kijkt heel soms 's ochtends een half uurtje peuter tv.

In het weekend eten we eerst een broodje, en dan mogen ze een uurtje kijken. Kijken ze 's ochtends, dan niet s middags en andersom.

Samengevat: drie keer in de week een uur schermtijd hier.

18. ElisabethMather

ElisabethMather Actief lid

24 sep 2013
    172
    0
    0
    Student - Gastouder
    Overijssel
    Hier is het nog niet zover maar mijn vriend en ik weten al wel wat
    we willen met de tv

Zo weinig mogelijk en houden op max 2 uur
    Enkel Disney / en Cartoon network als ze wat ouder is

geen nickelodeon of wat er op tv komt
    wij zorgen gewoon dat we alle disney films in huis hebben

( gewoon hoe wij opgevoed zijn )

19. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Maar dan ben ik gewoon even nieuwsgierig hoor:
    Waarom doe je die tv dan niet UIT als je hem niet eens hoort of ziet en de kids kijken niet, wat is dan het nut van het aanlaten ?

20. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Dan wil ik zomaar even mijn mening hierover kwijt:
    Disney en cartoonnetwork vind ik erg onrustig en vaak vreemde programma's. En ook lang niet alle Disney-films vind ik verantwoord ! Meestal is het taalgebruik en de grapjes op erg hoog niveau en het verhaal best moeilijk en hoog gegrepen. Mijn dochter heeft finding Nemo pas gekeken toen ze 5,5 jaar was. Maar goed dat is mijn gevoel erbij.
    De meeste programma's van Telekids vind ik goed te doen en de meeste van Zappelin ook.

Deel Deze Pagina