Wanneer (hoe laat) gaat bij jullie de tv aan (voor de kids) en wat mogen ze kijken ?

Discussie in 'De lounge' gestart door mel, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

*zapt nu even snel naar Cartoon Network* Thundercats.... uuh nee.
    Hier wordt pertinent GEEN Cartoon Network gekeken. Het is écht geen oude CN meer met Powerpuff Girls en Dexter.
    NickJr. vind ik heel erg leuk tot een jaar of 6. De oudste wordt nu gek van Dora.
    Boomerang vind ik ook leuk voor de kids. Scooby doo, Garfield, Pink Panter, Flinstone's . Wel veel in het Engels, maar dat snappen ze bijna altijd wel.
    En in het weekend kijken we dan graag films. WallE, Toy Story, afgelopen weekend Merlijn de Tovenaar weer eens gezien.

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    heb de rest niet gelezen.
    De TV gaat hier om 715 aan en om 1930 als we de kids op bed brengen is hij weer van ons.
    Hij staat de hele dag aan, dat had ik al toen ik alleen was. ik houd niet van stilte. Dochter kijkt vrij veel, speelt ook veel maar dan zet ik hem niet altijd uit.

ach ik maak me er niet te druk om. ze speelt veel krijgt en voldoende beweging.

3. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    2 kids van 5 en 2. S'ochtends gaat de tv niet aan. Alleen na 5 uur en kijken meestal Nick jr. Dora, Diego, Umizoomi.

4. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier staat de hele dag, iedere dag de TV aan.

De werkelijke tijd dat er echter gekeken word naar de TV is ongeveer anderhalf uur per dag. Er word TV gekeken als ik aan het koken ben, anders gaat ze in de keuken dansen. Vaak nog even voor het dutje zodat ik karweitjes kan doen. Dan s'avonds samen nog even knuffelend met mama en papa op de bank.

Mijn dochter vind de TV verder niks, en voor mij heb ik het toch altijd aan voor achtergrond geluid. Hier komt GEEN nederlandse TV in huis op, alleen cbeebies. S'avonds Simpsons samen en dan bedtijd.

De Ipad hier is wel een verslaving, die moet ik wegnemen als ze er teveel opzit.

5. soeza

soeza Niet meer actief

Hier kijken ze geen van alle tv... Soms wel eens jammer, want het lijkt me zo makkelijk als ik bijvoorbeeld ga koken dat ze dan even een half uurtje stil kunnen zitten voor de kijkbuis.
    Maar ze vinden er niks aan, vinden het veel leuker om hun moeder te pesten tijdens het koken :D

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Door de week is het om 17.00 uur (terwijl ik kook) tot 17.30 uur een kort filmpje: Casper en Lisa, Kikker en zijn vriendjes, Penelope, iets in die richting. Ze zijn 2 (bijna 3) en 4 jaar oud.

In het weekend (en voor de jongste op de dagen dat ze thuis is):
    's ochtends een filmpje in het Engels: Mickey Mouse of Baby Einstein.
    Na de lunch een halfuurtje en dan 's middags om 17.00 u weer een halfuurtje.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    nick jr is juist erg leuk voor kleine kinderen, komen hele leuke dingen op. Mijn zoon kijkt eigenlijk helemaal geen disneyfilms, wel ander films voor kinderen (er zijn onwijs veel leuke films voor kinderen).

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb je de vijf legendes al gekeken? Die was hier erg populair! En ik vond hem ook erg leuk :)
    Cartoon network kijken we hier ook nooit trouwens. Boomerang idd wel en disney xd en nick toons. Soms kijkt hij nog wel disney jr of nick jr, maar meestal niet.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

#69 Aszz, 6 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2013
    Nee nog nooit van gehoord, ik zal even googelen.
    *edit* gevonden. Ziet er leuk uit! Gaan wij vanmiddag even kijken als het rot weer is.
    Verschrikkelijke Ikke 2 is trouwens ook erg leuk. Dat vind ik altijd fijn met zulke films, voor ons volwassenen is het ook leuk om te zien.

Hier staat nu Nijntje de film voor de 100ste keer op.... Dat liedje, pffffffffffffft.

10. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Tja nooit echt over nagedacht eigenlijk. Het is een gewoonte denk ik.
    Ik doe vaak hem wel uit als ik er langs loop en er kijkt niemand.
    Maar meestal doet mijn peuter hem dan weer aan en wil hij dan opeens wel kijken.
    Radio luisteren doen we hier ook via de tv, dus daar staat hij ook weleens op.
    Maar goed, door dit topic ben ik er wel over na gaan denken. En ga ik dus uitproberen wat het effect is als de tv wat vaker uit staat.
    En is natuurlijk ook zonde van de energie als dat ding aan staat terwijl er niemand kijkt.

11. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Trouwens ik vind het nu erg leuk films te kijken die ik zelf vroeger keek en ook series. Mn dochter is nu 6,5. Heb afgelopen zondag met haar de film 'it takes two' gekeken is wel Engels maar eerste keer heb ik veel uitleg gegeven. De wil nu telkens die film kijken, ze vindt hem geweldig ! Heeft hem zeker al wel 5 keer gezien :) Zoontje van 3 kijkt dan ook mee, ze zijn er beide helemaal wild van.
    Ook Full House is hier favoriet, vind ik zo'n gezellige serie.
    Persoonlijk houd ik er niet van dat er altijd maar spanning in een film of serie moet zitten, ik vind gezelligheid en humor veel belangrijker.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja die was idd erg leuk! We hebben ook de lorax gekeken (van dr seus, ook erg grappig), de croods (hilarisch!) en surf's up (wat oudere film, maar nog wel grappig)

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Normaal mag mijn meisje 's ochtends even kijken en 's middags, maar meestal wil ze niet eens. Dan zet ik de radio aan met wat muziek.

Nu is ze ziek 39 graden koorts en wil graag op de bank hangen met een dekentje, voor de afleiding heb ik ned 3 opgezet met zappelin. Als ze zo ziek is mag ze doen wat ze wil.

14. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Op schooldagen gelijk na school kijken ze 30 a 45 min. Ze zijn moe en willen alleen maar even chillen. Dan gaan ze spelen binnen of buiten. En tijdens koken mogen ze weer even 30 min kijken.

In het weekend mogen ze 1 film kijken na de lunch en tijdens het koken nog tv.

Deel Deze Pagina