Weet iemand of de bambix pap, zonnige ontbijtpap lichte granen 6 maanden, ook dun wordt in de maag net als rijstebloem? Ik maak nu de pap aan met haar melk en jhbpm en 6 lepels van deze pap, maar volgens mij valt dit veel te zwaar. Ze spuugt dan ook meestal.
Pap, rijstebloem etc, wordt weer dun in de maag. Daarom is het verstandig de normale hoeveelheid jbpm te gebruiken en de hoeveelheid scheppen pap daarop aan te passen.
Ik gebruik ook gewoon Friso Comfort en Bambix Fijne Granen. Ik doe er max 2 voedingschepjes granen bij. Ben alleen nog zoekende naar de juiste speen...we gebruiken Dr. Brown flessen en nu met speen fase 3, maar das nog niet echt top...ben bang dat een papspeen te snel gaat. Iemand ervaring mee?
Ik geef pap liever uit een bordje. Je kunt het dan dikker maken en met een fles blijf je toch knoeien (paar keer geprobeerd ) Bij een papspeen moet je het dus wel iets dikker maken, andere tips heb ik niet...
Ok, dank je wel voor de tip. Ik had vandaag en de normale hoeveelheid jhbpm en 6 scheppen bambix gedaan en dat was idd teveel voor haar maag. Het kwam er weer uit.
Ok thanks... Op een bordje heb ik eerder geprobeerd maar dat wil nog niet echt. Lijkt alsof ze echt een fles wil
Ik kijk sowieso nooit naar de verpakking van bambix. Ik heb de papspul in een bakje gedaan en gebruik een fv schepje. Zo weet ik hoeveel schepjes daarvan ik nodig heb, na het nodige uittesten. Soms is het ook maar net waar je kindje van houdt, stevige of minder stevige pap. Maar je hoeft geen pap te geven he? Als het te zwaar voor haar maag is kun je het ook gewoon volledig weglaten.
Nou er zit een heel verhaal aan vast waarom ik pap geef. Dit is op advies vd dietist en logopedist. Ik ga eens wat minder maken. Hoe doe je dat dan met het fv schepje? Met zoveel als aantal schepjes fv?
Oke, dat is dan logischer Ik geef pap uit een bordje. Meestal geef ik 180/6 en 12 tot 14 schepjes pap. Dit is de granenpap vanaf 8 maanden. Maar het is en blijft even uitzoeken. Ik maak de melk wat warmer zodat het op temperatuur is zodra ik het geef.