Wij hebben vanavond de laatste fles om 20.00 gegeven, ik ben erg benieuwd of ie het volhoudt tot morgenochtend.. Normaal gesproken de laatste om 23.00 dus vind het wel 'spannend' of ie het gaat redden.
Ik kon mn onderwerp niet meer vinden, maar zie dat hij verplaatst is We hebben gisteravond om 19u de papfles gegeven en haar laten liggen en aangekeken hoe laat ze kwam. Ze kwam rond 2.30 voor het eerst. Nog een uurtje kunnen rekken met een speentje, maar daarna had ze echt trek. Om 3.30 een flesje van 90 gegeven en daarna sliep ze weer lekker verder. Ik denk dat we het op deze manier maar gaan aanpakken. Laatste papfles om 19u en dan maar kijken hoe laat ze komt. Op een gegeven moment lijkt me dat ze vanzelf wel langer door gaat slapen..
Mijn zoon is bijna 10 maanden en krijgt er nog 1... Maar hij komt vaak amper aan 300 ml per dag. Hij drinkt hele kleine flesjes... Per kind verschillend. Je zou de fles steeds een paar dagen wat kleiner kunnen maken en kijken wat er gebeurt
Waarom ga je het dan nog een uurtje rekken?? Als ze zich meldt zou ik gewoon een fles geven... ze mag het gewoon nog hebben hoor! De melk blijft voorlopig nog de belangrijkste bron van voedingsstoffen.
@Nova: Omdat ze niet altijd wakker wordt omdat ze honger heeft. Soms is een speentje geven voldoende en valt ze weer in slaap tot de volgende ochtend. Mocht het speentje niet werken en wordt ze weer wakker geef ik een flesje want dan weet ik zeker dat ze trek heeft. Maar is een nachtvoeding op deze leeftijd nog gewoon? Als ik het CB moet geloven moeten we terug naar 4x180 en moet ze daar genoeg aan hebben met de laatste fles om 19u.. Maar dat red ze dus niet En ik geef haar gewoon een flesje hoor als ze daar om vraagt. Zal vanzelf wel een keer er uit gaan..
Weet je, mijn zoon van 10 maanden krijgt soms ook nog een nachtflesje... Het consulatieburo werkt soms erg volgens het boekje en als je dan geen kind hebt wat t volgens t boekje doet... Denk dat je zelf wel aanvoelt wat voor je kindje wl of niet werkt. Doorslapen lukt hier nog niet...en dan word er gezegd, je mag hem geen melk meer geven, hij vraagt om aandacht. Nou als je dan verschillende keren met een huilend jongetje rondloopt wat niet tevreden is met troost,speentje, rondlopen,in je bed erbij liggen, maar wel rustig word van een flesje...dan zal hij t wel nodig hebben. Ik vind de tips op t buro erg fijn,maar ze passen niet altijd bij mijn kind en mogelijk ook niet altijd bij t jouwe. Ga op je gevoel af! Als je de flessen wat kleiner houd, kun je s avonds laat nog een droomvoeding geven.
Als ik zelf s nachts wakker wordt drink ik ook wel vaak een slokje water omdat ik dorst heb.. Tja, ik zou vooral doen wat je gevoel je ingeeft en kijken naar je kindje. Door te kijken kan je vaak het beste luisteren