wanneer hoeveel voedingen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door desangel, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    hoi hoi
    ik heb na mijn bevalling geen kraamhulp meer gekregen dus heb niets uitgelegd gekregen over de voedingen

Gwen krijg nu om de 3 a 4 uur 135 cc.
    nu werd mij gezegd dat ik vanaf 10 ons 150 (tot 180)cc moet gaan
    geven in 5 flessen per dag dus de nachtfles weglaten....

ik vind het een beetje eng om er mee te beginnen ... want wat als ze snachts wel komt en honger heeft wat dan? geen fles?:S

en wanneer moet ik 150cc geven en wanneer mag ik naar de 180cc?

ik baal echt want tis me allemaal heel erg onduidelijk.

2. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik zou als ik jouw was gewoon naar het CB bellen morgen, daar zijn ze voor en ja het gaat wel ook op gewicht van je kindje dus moeilijk om te zeggen!

hopenlijk weet je dan wat meer!

Succes ermee en jammer zeg dat je geen hulp heb gehad,

liefs joma

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik denk dat je vooral naar je kindje moet kijken naar wat haar behoefte is. heeft zij nog heel veel behoefte aan 6 voedingen dan gewoon lekker 6 geven. Het ophogen van de hoeveelheid heb ik pas geprobeerd toen ze de flessen leeg ging drinken. Zo ging ze gaandeweg steeds een beetje meer drinken.
    Ik ken eht probleem wel dat je van niks weet. Heb wel kraamhulp gehad, maar we waren zo druk met de, achteraf mislukte, bv dat tegen de tijd dat de fles in beeld kwam we weer druk waren met een verslapt kleintje en er dus eigenlijk weinig tijd was voor het doorspreken van dat soort dingen.
    Bel gewoon het cb even voor info als je twijfelt, daar zijn ze idd voor.

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Je kunt eens kijken wat ze doet als je meer in de flesjes doet. Kijken of ze er ook meer tijd tussen laat. Of bijvoorbeeld voor de nacht een grotere fles geven, zodat ze misschien langer slaapt.

En probeer een duidelijk dag- en nachtritme aan te houden. Dus als het nacht is echt een pyamaatje aan met eventueel een slaapzakje. Alleen verschonen als het echt moet en na de voeding meteen terug in bedje. Zodat ze dus weet dat ze moet slapen. Misschien dat ze dan langer gaat slapen en niet meer om voeding vraagt. Overdag kun je voor meer licht zorgen en haar meer beneden laten zijn en evt. met haar spelen na de voeding.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    wij zaten 3 maand pas op de 5 flessen. C had gewoon behoefte aan die 6e fles ('s nachts).
    We hebben het hem zelf laten regelen. Als hij honger had, kreeg hij zijn flesje. Als de flesjes eerder op elkaar kwamen, dan deden we er weer wat meer in. En overdag max 4 uur ertussen, 's nachts maximaal zoveel als dat hij zwaar was in ponden (dus bij 3 kilo=6 pond=6 uur).

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Elk kind is weer anders, je moet letten op de behoefte van je kindje. Wil de kleine snachts nog lekker drinken dan geef je die.
    135cc is niet heel veel, dus die 6de fles is prima.
    Wij zitten ook gewoon op 6 flessen van 150(165cc)en dat gaat prima.
    Ik zou als ik jou was het CB bellen voor advies, ze willen ook vast wel langs komen als je dat nodig lijkt dan kan je alles vragen wat je wilt weten en vergeet je geen dingen. schrijf in iedergeval al je vragen even op dan vergeet je niets.

heel veel succes

Deel Deze Pagina