Wanneer koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brussie, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Hoi,

    Ik heb me laten vertellen dat je pas koorts hebt bij 38,5.
    Ik heb me ook laten vertellen dat een baby onder de 3 maanden geen koorts mag hebben (gebeurt dit wel gelijk arts bellen.)
    Nou had mijn manneke (9 weken) gister 38,4 is dit nou wel of niet koorts? Zouden jullie bellen?
     
  2. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb geleerd vanaf 38 graden is koorts.
    En ik zou zeker bellen, al was het alleen maar voor de zekerheid
     
  3. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Dat ik nog niet heb gebeld komt omdat ze toch heel weinig kunnen doen. Ze zeggen dat hij een virus heeft (al ruim 4 weken) en dat hij 't moet uitzieken. Maar nooit heeft hij verhoging gehad. Vandaar dat ik 't even wil weten! Als z´n temp weer stijgt zal ik zeker bellen, nu hangt ´ie ronde de 37,9.. Bedankt voor je antwoord!
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn dokter heeft mij altijd verteld altijd de dokter te bellen met 37.5 als ze nog zo klein zijn.
    37.5 is namelijk al koorts en betekend dat er iets niet goed zit.
     
  5. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    37,5 is toch eigenlijk het standaard lichaamstemp?
     
  6. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mij is verteld 37 graden en 37.5 is al koorts bij een baby.
    Zo vertelde de dokter het mij in ieder geval ;)
     
  7. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Dat is nou het leuke van al die artsen (incl. CB).. Ze hebben allemaal een ander idee over vanalles! De één zegt dit terwijl de ander dat zegt! Ik word er soms niet goed van!

    Maar goed, ik zal mijn mannetje wel (weer en nog steeds) in de gaten houden en laat me niet weg sturen als hij koorts/verhoging heeft. Dan moeten ze deze keer maar echt wat doen!
     
  8. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Bij mij is toen gezegt dat de temp.tussen de 36.7 en 37.5 prima is, bij 38 is het koorts.

    Ik wens je sterkte met je mannetje, en dat hij maar snel weer opknapt.
     
  9. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik heb even gegoogeld voor je.

    Temperatuur. De temperatuur van de baby.

    Zolang de kraamverzorgster er is, neemt ze 2 x per dag de temperatuur van de baby op. De goede temperatuur van de baby ligt tussen de 36,5 ° C en 37,5 ° C.
    Je hoeft niet altijd te temperaturen. Na de kraamperiode kan je even in het nekje voelen of de baby lekker aanvoelt. Is de baby bezweet, controleer dan even met de thermometer hoe de temperatuur is.
    De baby altijd rectaal temperaturen!
    De punt van de thermometer moet goed in de anus geplaatst worden, de zilveren punt mag niet meer zichtbaar zijn.
    Altijd de dokter waarschuwen bij een temperatuur onder de 36 ° C en boven de 38 ° C!
     
  10. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    En dan vinden ze (de artsen) het gek dat IK onzeker word! Pff, ik word hier echt moe van. Ik zie toch dat mijn kereltje niet lekker in z'n fel zit? En hoe lang kan een virus duren? Hij heeft 't al ruim 4 weken! Maar nu wel voor het eerst verhoging/koorts.
    Hij zit nu onder de 38 dus ik bel nog maar even niet. Geen zin om wéér voor Jan met een korte achternaam heen en weer te rijden naar die fijne dokterspost.
     

Deel Deze Pagina