Welke fiets kopen voor 2 jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emama, 6 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    mijn kleine is bijna jarig en ik zou graag een fiets willen kopen maar weet niet zo goed wat het beste is zat eerst aan een driewieler met duwstang te denken maar daar kunnen ze best snel uit groeien zeg maar en nu had ik op internet een 10inch normaal fietsje met zijwieltjes en ook een duwstang denk dat met zo'n fietsje wel langer gedaan kan worden

een loopfiets lijkt me niks ivm schoenen die heel snel slijten en vind een normaal fietsje er ook leuker en schattiger uitzien

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Dochter kon met 2 jaar nog niet goed met trappers overweg. Ik zou toch een loopfietsje aanraden. Dochter was er niet zo'n held op, maar zoon van 2,5 sjeest erop weg, stoepje op, stoepje af en lekker hard de bocht door 😁 Zoveel vrijheid heb je niet op een fietsje met zijwieltjes. Over slijtende schoenen heb ik me nog geen moment druk gemaakt.
    Voordeel van zo'n fietsje met stang is wel dat als hij ineens geen zin meer heeft, je niet met kind op de ene arm en fiets in de andere arm naar huis hoeft te lopen...

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Van een loopfiets slijten de schoenen niet persé heel snel ofzo hoor. En een loopfiets is juist een hele goede manier om die kleintjes goed te leren balanceren. Zodat ze sneller op een echte fiets (zonder zijwieltjes) kunnen fietsen.

4. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik zou voor een loopfiets gaan. Hier gingen ze met twee jaar op een Puky en dan die met die grote wielen.
    En schoenen die slijten hebben wij niet gehad hoor :)

5. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    toch wel een loopfiets haha

lijkt me idd onhandig als ze ineens geen zin meer hebben dat je dan idd met kind rn fiets loopt te sjouwen

6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Loopfietsje! !
    Ze schuren niet met de bovenkant van hun schoen over de straat. Mijn zoon zet echt een loop beweging met zijn voeten.

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zou ook voor een loopfiets gaan. Het schijnt zo te zijn dat kinderen die een loopfiets goed beheersen, straks ook makkelijker echt kunnen fietsen.

Je hebt trouwens van die schouderbanden (in ieder geval voor de Puky) die je aan de fiets kan maken zodat je de fiets kan dragen als "tas" wanneer je kind het zat is.

8. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ja de Puky is super leuk! :)

9. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik zou ook voor een loopfiets gaan.hier met 10 maanden met een driewieler begonnen en met bijna 2 met een loopfiets begonnen. Niks gemerkt van extra slijtage van schoenen, alleen wel oplettendat ze niet met de neuzen van hun schoenen over de grond gaan schuren.

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.074
    12.030
    113
    Loopfiets is inderdaad de basis om te leren fietsen. Maar daarnaast hebben wij een fietsje met zijwieltjes en duwstang waar je als ouder ook mee kan sturen en waarbij hij zijn beentjes stil kan houden als ik duw. Dat zijn wel twee hele handige functionaliteiten. Mocht je interesse hebben kan ik kijken naar het merk.

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Met twee jaar kreeg mijn dochter ook een loopfiets, ze heeft het nooit begrepen :D ze liep letterlijk met die fiets tussen haar benen...
    Ze kreeg ook gelijk een 'echte' fiets van mijn zus. Deze met 2,5 naar beneden gehaald en ze stapte op en fietste weg. Maar mijn dochter is/was vrij groot met sterke beentjes.

12. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Al mijn kinderen leren fietsen op een loopfiets. Geen extra slijtage van schoenen, wel al heel snel een goede balans. Dus dit jaar een loopfiets en volgend jaar een 12 inch fiets, zonder zijwieltjes.
    Als m'n dochter geen zin meer had/moe was op d'r loopfiets kon ze d'r voeten op het plankje zetten en duwde ik haar met 1 hand op de bovenrug/schouder.
    Bekijk wel goed welke loopfiets je aanschaft, sommigen zijn echt pas vanaf 3 jaar omdat het zadel niet lager kan en dus kleine kinderen er niet op kunnen.

13. Kusho

Kusho Niet meer actief

De wishbone 3in1 bike! Je doet er lang mee doordat je de loopfiets kunt aanpassen aan de lengte van je kind en er schijnen ook trappers voor in ontwikkeling te zijn zodat je kunt ombouwen naar een normale fiets.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn jongste kreeg een loopfiets, stapte op en racete meteen soepel rond alsof ze 't altijd al deed. In het begin maakten we kleine wandelingen ermee, nu nemen we 'm mee naar het bos of park en racet ze daar voor ons uit; ze houdt het heel lang vol!

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, dat had mijn dochter ook in het begin, die kreeg m toen ze 1 was. (met 2 wielen achter, die we over een tijd met 1 wiel achter kunnen maken) Na een aantal maanden had ze het door en nu scheurt ze hard rond.

Wat sjouwen met kind en fiets betreft, daar begin ik niet aan. Ze mag van mij lopen, of op het fietsje. Ik ga niet haar ook dragen. Alleen het fietsje nog wel te doen :D

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Hier ook met 2 jaar een loopfiets gekregen, de puky 3+ was er toen nog iets te klein voor maar paar maanden later ging ie er snel mee!
    zorg voor een loopfiets waarvan t zadel in hoogte kan verzetten zodat hij mee kan groeien en als ie hoog genoeg staat kunnen ze amper met de neuzen van de schoenen over de grond.
    mijn zoon heeft er 2 jaar bijna dagelijks mee gereden en ding is nog in perfecte staat, z'n geld dubbel en dwars waard

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben ook zo'n fietsje, maar dan van een veeeeel goedkoper merk, haha. Bandits en Angels.

Bandits & Angels Smart bike 4in1 roze | Loopfietsen.nl

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou ook voor een loopfiets gaan. Als ik nu naar mijn zoontje kijk, hij corsst op dat ding rond, maar bij een driewieler snapt hij nu pas net het nut van de trappers en gaat ook nog lang zo vlot niet.
    Schoenen die slijten heb ik hier ook geen last van, hij zet zich echt netjes af met de onderkant van z'n voeten.
    En sjouwen met een fiets en ook nog een kind begin ik hier echt niet aan. Je mag mee op je fiets, maar dan ga je ook gewoon fietsen. Zo niet, dan was dat voorlopig de laatste keer op de loopfiets en ga je voortaan weer gewoon lopend (of in de buggy) mee. Maar zo begin ik er net zo min aan om zoontje te gaan tillen als we een stukje gaan wandelen. Het is of lopen of in de buggy (als ik die nog mee heb)
    Vind hem inmiddels groot genoeg om gewoon zelf te lopen (of te fietsen dan) en ik loop ook geen kilometers lang waarvan ik weet dat hij het misschien niet volhoud en anders mag hij dus in de buggy, ga niet met 14 kilo lopen zeulen.

19. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Ik zou ook voor een loopfiets gaan!

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dat valt mee, als je hem maar op tijd hoger zet als je groeien, zodat ze niet met de schoenneuzen over de grond gaan slepen. Dit doen ze alleen als de fiets te laag staat.

Deel Deze Pagina