Ik vroeg me af wanneer je jezelf hoogzwanger noemt. Laatst hoorde ik iemand zichzelf met nog geen 30 weken zichzelf hoogzwanger noemen. Imo overdreven, maar met hoeveel weken ben je dan wel hoogzwanger?
heel toevallig vroeg ik me zelf dit ook gisteren af. Omdat iemand zei goh wis niet dat je hoogzwanger was toen zei ik ow moet nog 9 weken maar zij vond dat hoogzwanger Dus heb geen idee lees even mee
tis maar net hoe je je voeld ik ben 37 weken maar voel me nu beter dan toen ik 30 weken was. toen voelde ik me meer hoog zwanger dan nu
Vanaf het moment dat je begint te waggelen Lijk mij dat het voor iedereen anders is, ik vindt 37 weken wel laat, dan kun je al wel bevallen en loop je al met een flinke baby.. Ik denk 35 weken ongeveer.. Gr. Carlien
Valt me regelmatig op dat er in de media heel snel van 'hoogzwanger' gesproken wordt. Bij RTL Boulevard ofzo, dan hebben ze het over een BN-er op een première en die is dan 5 maanden en 'hoogzwanger' volgens de commentatoren. Behoorlijk overdreven inderdaad. Vind 't zelf eigenlijk pas vanaf het moment dat je kunt gaan bevallen, dus een week of 37, misschien een weekje eerder, 36 weken (wanneer je zeker met verlof bent) maar zeker niet eerder.
ik denk vanaf een week of 34? voelde me dit keer wel snel hoogzwanger, vanaf 30 weken kon ik nauwelijks nog lopen, moest stoppen met werken en raakte ik wel heel erg beperkt in mijn doen en laten.
Mijn baas noemde mij 4 weken geleden ook al hoogzwanger, was 31 weken toen en sindsdien 'waggel' ik ook haha! Toen voelde ik mezelf overigens niet hoogzwanger. Nu ondertussen wel, ik zit thuis met verlof.. dan voelt het toch al gelijk heel anders. En als ik bedenk dat ik over 2 weken zou mogen bevallen vind ik mezelf wel hoogzwanger. Ik zou zeggen 35/36 weken.
Het is niet echt een term die ik zelf toepas. Ik denk niet dat je het moet baseren op een bepaalde tijdslimiet maar meer vanaf wanneer je zelf voelt dat het eind echt begint te naderen. Sommigen voelen zich met 25 weken misschien al hoogzwanger, anderen nooit. Voor mijzelf zou ik die grens achteraf gezien tussen de 31/32 weken leggen. Vanaf toen begon ik echt te voelen dat lopen moeizamer gaat, sokken aandoen is een minuut nahijgen per voet, een normale stoel zit niet meer lekker en ik begin kwalen te krijgen die veroorzaakt worden door het formaat van de baby. Voor mij begint nu het gevoel te komen dat het wel afgelopen mag zijn Ik werd zelf vorige week voor het eerst 'hoogzwanger' genoemd door iemand.
Ik ben met 35 weken bevallen en heb me eigenlijk nooit 'hoog zwanger' gevoeld. Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders!
Ik vond vanaf een weekje of 35, als je dus echt bijna op het einde loopt. Overigens voelde ik me toen nog prima hoor
volgens mij is dat vanaf het moment dat ze de bevalling niet meer gaan tegenhouden en dat is rond 34/35 weken.
Als je je sokken niet meer aankrijgt Je teennagels niet meer kan knippen je bikinilijn niet meer kan bijwerken als je stiekem toch bukt omver valt je letterlijk in bed omrolt als je het liefst in huis blijft als je in de hondenpoep gaat staan omdat je die echt niet zag liggen als je jas niet meer dicht wil als de elastieken van je broek knappen als je het gevoel hebt een kokosnoot tussen je benen te hebben maar ik vind hoogzwanger vanaf de verlofgerechtigde leeftijd. Dus 34 weken.
Ik vind hoogzwanger wel echt verbonden met dat het er bijna opzit. Dus iig niet voor de 8 maanden (Tenzij je een tweeling draagt ofzo.... ) Maar voor de 30 weken al spreken over hoogzwanger, zou in mijn ogen erg rieken naar aandachtvragerij Maar op z'n minst zwaar overdreven