Hoi allemaal. Ik ben een meisje van 22 jaar. Ik heb vrijdag mijn eerste echo gehad en ik ben bijna 6 weken zwanger. Ik ben zwanger geworden door de pil heen en het was dus niet gepland.ik heb inmiddels 9 maanden een relatie met mijn partner van 25. Wij wonen niet samen en hebben allebei een baan waarvan ik een vast contract. Wij zijn er nog niet uit of we het kindje willen houden of niet. Ik heb een aantal schulden waar ik meewordt geholpen door een schuldhlpbemiddelaar. Ik heb een hoop lasten maar dit is natuurlijk te overzien. Waar wij tegenaan lopen is het vinden van een woning. Wij wonen beiden in amsterdam en staan ingeschreven bij woningnet. Hier krijgen wij dus absoluut geen woning door de lange wachtlijsten. Wij kunnen niet kopen door mijn bkr en ook niet vrije sector huren door mijn bkr registratie. Ik heb inmiddels meerdere verhuurbedrijven gebeld en niemand wil mij helpen. Mijn partner kan niet alleen huren omdat hij noggeen vast contract heeft en niet voldoet aan de belachelijk hoge eisen van de inkomensnorm. Natuulijk kunnen wij particulier huren maar van de schuldhulpbemiddeling mag ik geen nieuwe overeenkomsten aangaan. Daarbij ben ik nog erg jong en wil ik graag bij mijn moeder in de buurt zijn als ik ga bevallen. In amsterdam en omstrekn particulier huren is geen optie vanwege de huurprijzen. Wij werken allebei al 40 uur per week dus meer nkomsten lukt niet. Ik vind dit zo dubbel omdat ik geen kant opkan. Meer mensen in een soortgelijke situatie? Of iemand die mij tips kan geven? Bedankt vast. Liefs meisje22k
Hoi, Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat jullie het kindje houden, en dat de zwangerschap goed gaat. Woon je nu nog thuis bij je moeder? Misschien mag/kun je daar blijven wonen totdat jullie een eigen woonruimte hebben, ik weet natuurlijk niet of er genoeg ruimte is en of het contact met elkaar goed is. Tuurlijk heb je liever een eigen woonruimte met je vriend en jullie toekomstig kindje, mijn nichtje en haar man hadden een jaar lang met hun kindje samen één slaapkamer en een woonkamer met een aanrecht als je maar een tijdje gered bent. Ik hoop dat er een geschenk uit de hemel komt zodat jullie een eigen woonruimte krijgen. Groetjes Henrieke