Ik vind ook met acht maanden...voel mezelf nu dus wel hoogzwaner. Alhoewel ik dus goed mobiel ben en best wat energie heb. Maar kan me zeker ook voorstellen dat vrouwen zich al eerder hoogzwanger voelen omdat ze een enorme buik hebben, bi of al lang waggelen en weinig meer kunnen.
Ik vind hoogzwanger samenhangen met het moment dat je de vloedgolf aan einde-zwangerschap-kwaaltjes krijgt, dus niet lekker meer slapen, snel buiten adem, moeite met sokken aandoen, moeite met uit lage stoelen opstaan, dat soort dingen. Hangt denk ik ook zo'n beetje samen met het begin van zwangerschapsverlof, dus vanaf een week of 34 zo ongeveer.
Ik vind het ook rond de 36 weken.. Lichamelijk stortte het bij mij in met 37 weken. M´n lijf takelde toen heul snel af.
ik vind hoogzwanger de 9de maand van de zwangerschap. een vrouw die nog niet met verlof is is nog niet hoogzwanger vind ik dan he. ik weet niet of er echt een regel voor is. ik noem mezelf pas hoogzwanger vanaf het moment dat ik thuis mag bevallen, 37 weken dus.
in een woordenboek op internet staat "iemand die in de laatste maanden van de zwangerschap is" ...een specifieke maand wordt dus niet genoemd. hoogzwanger zou je dus als iets subjectiefs kunnen opvatten. de een voelt zich inderdaad met amper 30 weken hoogzwanger en de ander pas als ze overtijd loopt..
Nou voor mij is dat ook anders bij een ander.. ik vind iemand die 7 maanden zwanger is soms al hoogzwanger.. alleen toen ik zelf zwanger was vergat ik dat gewoon.. Ik was met 8 maanden zwangerschap gerust gaan staan zodat een "hoogzwangere" die misschien minder ver was kon gaan zitten bij wijze van! Ik voelde me totaaaaal niet hoogzwanger en toen ik op knappen stond en mensen t tegen me zeiden moest ik echt nadenken, oh joh.. das waar ook.. Ik denk dat het idd iemand is die 7 maanden of meer zwanger is, ik vind het trouwens niet overdreven als iemand zichzelf hoogzwanger noemt met 30 weken ofzo.. ieder voor zich idd en er is geen regel over..
Ik vind ook vanaf 36 weken. Hoogzwanger met 30 weken (en sommigen hebben het dan al over aftellen) vind ik echt te vroeg, dan moet je nog 2,5 maand.
Ik vind mezelf vanaf gisteren hoog zwanger altans zo voel ik me nu echt.....Kleding zit niet lekker meer, slaap niet lekker meer, kan mijn laarzen niet meer zelf dicht krijgen. En heb ook van die buien dat ik het echt echt echt zat ben en niet meer kan wachten van ongeduld
PROEST! haha, dan ben ik nu officieel hoogzwanger!! ( 35 weken) Nou zonder gein: zo voel ik me wel, maar ik zou zeggen vanaf 36/37 weken, vanaf het moment dat je kindje geboren mag worden zonder tegenhouden...
Volgens mij is er geen harde grens. Ergens tussen de 34 en 38 weken ongeveer, afhankelijk van hoe je je voelt en van hoe mobiel je nog bent. Op het moment dat mensen je met grote ogen gaan vragen hoe lang je nog moet ben je redelijk hoogzwanger
ik vond voor mezelf deze keer vanaf 34 weken, omdat mijn dochter met 34 weken geboren is. Dus vanaf 34 weken vond ik elke dag dat ie bleef zitten meegenomen en voelde ik me dus hoogzwanger (uiteindelijk is ie met 38+4 gehaald... heerlijk!)
ik vind het voor iedereen anders, in mijn geval beval ik eigenlijk altijd een maand tevroeg, met mijn ziekte, en mijn aandoeingen die ik tijdens zwangerschap er nog extra bij krijg... kan ik nooit geen zwangerschap uitdragen, dus ik ben al wel snel "hoogzwanger"voor mijn doen.
Ging net hetzelfde typen... Hangt er mss vanaf hoe je je voelt, maar was met ruim 39 weken nog muren aan het plamuren en schuren, boodschappen rondsjouwen en heb het eigenlijk nooit 'zwaar' gehad. Afkloppen dat het deze keer ook zo zal zijn!