Oh oh, ik voel me even flink kloten. Ik heb vanaf afgelopen woensdag al wat bruinverlies. Maar toen ik net naar het toilet ging was het ook rood en oh wat maakt me dat ineens onzeker..... Ik heb bij de zwangerschap van mijn zoontje ook bloedverlies gehad in de eerste 2 weken, maar dat gevoel van onzekerheid is weer precies hetzelfde. Ik weet ook dat de vk of huisarts nu niets kan doen en dat ik 'gewoon' moet afwachten. Maar zijn er meiden die mij even gerust kunnen stellen of de een of andere manier?? Ik heb het even nodig !
Wat herkenbaar die onzekerheid. Ik heb mijn hele zwangerschap steeds tussendoor wat bloedverlies. Het hoort er inmiddels soort van bij. Maar toch... bekruipt me dat gevoel als het weer zo ver is... Maar met beebje gaat alles goed. Officieel hoort bloed niet in een zwangerschap. Zeker als het nog zo pril is kan het alle kanten op. Toch ook zeer zeker ook de goede kant, dus laat je niet ontmoedigen!!! Hier een verhaal dat tot nu toe positief loopt, maar ook een minder positief einde heb ik meegemaakt (ook met bloedverlies). Zolang de hoeveelheid beperkt blijft, je geen stolsels verlies en je geen erge krampen krijgt, mag je er gewoon vanuit blijven gaan dat je zwanger bent. Wat betreft de VK: dit ligt er een beetje aan wie je treft. De 1 zal zeggen 'afwachten', omdat het gewoonweg nog te vroeg is. De ander zal je misschien wel laten komen, al is het alleen maar om jouw onbehaaglijk gevoel weg te nemen. Sterkte meid!!!
Dank je wel, Merah! Bij mijn eerste zwangerschap heeft het dus ook een goede afloop gehad, dus ik hoop dat dat nu ook het geval is. Wat vervelend dat jij het ook al vaak hebt meegemaakt . Maar bij jou en de kleine is gelukkig alles goed!! Wel fijn als je die onzekerheid een beetje kunt loslaten! Het bloedverlies is nu rood/bruin en ik heb een inlegkruisje ingedaan. Ik heb gelukkig geen krampen, dus dat stemt mij tot nu toe ook positief. We zullen zien.....
Ik herken het zelf niet maar wil je even veel sterkte en succes wensen! Gelukkig dat het bij je vorige zwangerschap ook goed is afgelopen dus grote kans dat het ook deze keer weer helemaal goed zit. Hier op het forum lees je echt veel verhalen van vrouwen die de eerste weken bloedverlies hadden en nu een gezond kindje hebben of op het punt staan om te bevallen!
Bij mijn 1ste zwangerschap heb ik 1 keer bloedverlies gehad en bij de 2de zwangerschap was dat echt heel vaak en dat was over toen ik 7/8 weken was. Ik was toen ook vaak heel erg bang en ben toen ook nog naar de huisartsenpost geweest want ik werd helemaal gek van die onzekerheid maar ze deden er niks mee..uiteindelijk heb ik op eigen kosten een echo laten maken met 7 weken en toen zagen we een kloppend hartje Bij mij is het met beide zwangerschappen goed gegaan dus hopelijk ook bij jou. De vk zei ook dat als je zwanger bent word alles zoveel meer doorbloed dat het daar door ook weleens voorkomt dat je wat bloed verliest en eigenlijk is dat een goed teken dat alles daar zo doorbloed is maarja bloed word als niet goed gezien dus wij vrouwen raken dan toch half in paniek,als je maar geen krampen krijgt en het steeds meer word want dan zou ik zeker bellen. Sterkte en hopelijk stopt het snel en komt het niet meer terug.
Ook ik heb bloedverlies gehad in mijn zwangerschappen. Bij de eerste heb ik een paar weken gebloed.Bij de tweede een hele zware bloeding,waarvan de arts zei dat ik zeker een miskraam zou krijgen,maar ook dat kind is gezond geboren en loopt nu als 16jarige puber rond!De derde zwangerschap had ik ook wat bloed verlies,maar niet zo heel veel.De vierde zwangerschap had ik geen bloedverlies,dat voelt wel fijner,want je wilt ewoon geen bloed zien als je zwanger bent.Afgelopen maand was ik zwanger en ook deze keer ging ik bloeden.Eerst bruin daarna rood...ik hield me voor dat het wel goed zou gaan,maar helaas eindigde deze zwangerschap in een miskraamIk heb zelf zo,n vermoeden dat het komt omdat ik niet de jongste meer ben.Ik ben 42 en mijn man ook. Probeer je toch niet te druk te maken! Het is erg moeilijk want ik herken je angst en onzekerheid.Maar het kan ook echt goed gaan! Sterkte ermee en ik hoop echt dat het goed blijft gaan! Groetjes,Marijke
Hey!! Wat vervelend zeg!! We hadden in dezelfde week positief getest (toen jij in Frankrijk zat). Nu ben ik op vakantie en ik heb ook een paar dagen bruinverlies gehad. Gelukkig is het inmiddels gestopt bij mij. Hoop dat het bij jou ook erg snel stopt!! Ik heb wel de vk gebeld (wilde sowieso bellen voor afspraak dus heb ook ff gezegd dat ik bruine afscheiding had). Ze zei dat ik me geen zorgen moest maken als ik er geen krampen bij zou krijgen. Ik maak me natuurlijk wel zorgen. Maar goed, ik weet dat er nu toch nog niets te zien is op een echo. Sinds het bruinverlies is gestopt ben ik wel wat relaxter maar ik kan de dagen wel omkijken zodat het snel de 24 ste is en ik mijn eerste echo krijg (vroege echo ivm MA in mei dit jaar). Ik vind het wel "fijn" om te horen dat jij met de zwangerschap van je zoon ook bloedverlies had en dit gewoon goed is gegaan. Ik denk dat jij je daar ook aan moet vasthouden. In ieder geval veel sterkte ermee! Wanneer heb je je eerste echo?
ik heb bij deze zwangerschap ook best vaak bruin bloed verlies gehad. steeds 1 keer op een dag en dat wel 5 keer denk ik. ikheb zelfs een keer helder bloed gehad en was pas met 10 keer schoonvegen weg. meteen de vk gebeld en kon 'smiddags terecht voor een echo.. en dat was allemaal goed. inmiddels mijn tweede echo gehad en het kindje bewoog zelfs al hihi.. het kan met veel dingen te maken hebben, na het vrijen, een gesprongen adertje, oud bloed in de baarmoedermondplooien, persen met poepen... maak je geen zorgen en anders bel je morgenochtend en vraag je wat het kan zijn en misschien kan je een spoedecho krijgen. sterkte!!
Meiden, bedankt voor de opbeurende woorden!! Het komt toch blijkbaar vaak voor.... Het bloedverlies is ondertussen afgenomen, geen rood meer gezien. Wel bruin en roze maar dat is niet heel veel meer. Het vertrouwen is dus weer wat terug!! Met alleen bruin kan ik leven , roodverlies is gewoon piep haha. Amy: jij hebt het dus ook een paar dagen gehad? Maar gelukkig is het nu dus weer over, fijn!! Houden zo ! Ja, ik hou me ook wel vast aan mijn vorige zwangerschap, maar toch geeft dat geen garanties, jammer genoeg. Mijn vriend zegt het ook steeds hoor, ach, we zullen zien. Voor nu lijkt het goed te gaan!!