Wanneer worden harde buiken zorgelijk met 15wk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alva, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alva

Alva Niet meer actief

Ik heb mijn eerste zwangerschappen bijna geen harde buiken gehad... nu heb ik gisteren een hele drukke dag gehad en vandaag weer.
    Ben net onderweg naar huis en mijn buik en rug deden even enorm zeer. Daarna zakte het af en zodra ik ga staan komt het weer terug. Nu alleen in de buik en niet meer de rug.

Is dit normaal met 15 weken en een drukke dag?

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Word je buik hierbij ook hard?
    In principe houden ze aan dat je niet meer dan iets van 8 harde buiken per uur mag hebben, en ze niet regelmatig mogen komen. Als dit wel het geval is zou ik je vk bellen, zo niet zou ik morgen even overleggen.
    Je hebt kans dat je teveel doet en het rustiger aan moet doen.

3. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Ik had vandaag na het zwemmen ook echt pijn toen ik opstond vd bank. Geen steekjes ofzo maar echt hele baarmoeder pijnlijk. Maar goed dat is geen harde buik. Volgens mij hoort een harde buik geen pijn te doen?

Iig ff rustig aan doen lijkt me wijs. (doe ik ook maar :))

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik had het ook vanaf 16 weken. Als het er meer dan 6 per uur zijn zou ik zeker aan de bel trekken of als ze echt regelmatig komen(als weeen zeg maar) of als het echt pijn blijft doen. Anders heeft het vaak met de groei van je baarmoeder te maken en dat je te druk bent. Ik dacht ook dat ik niet druk was, maar toen ik twee weken vakantie had, had ik er opeens veel minder last van. Let goed op jezelf. Als jehet niet vertrouwd, gewoon de vk bellen. Maar goed, bij mij zeiden ze het bovenstaande ..

5. Alva

Alva Niet meer actief

Het zijn er geen 6 of 8 in een uur gelukkig, buik wordt wel hard en voelt echt als een samentrekking.
    Ik ben om 20u gaan slapen en net pas wakker.. hoop dat het de vermoeidheid was.

Bedankt voor de antwoorden 😊

6. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik hier ook mijn harde buiken ongerustheid uiten. Ik ben inmiddels 25w, heb ook last van harde buiken. Op zich niet erg. Maar heb deze week vakantie en heb er bij rustige momenten ook last van. (Bv eventjes over de markt wandelen, bij uit eten met vriendinnen, avondmaal koken,...).
    Jullie stelde me al wel gerust dat je pas aan de bel moet trekken bij 8x/uur. Heb er gisteren 3 gehad en eergisteren 4 ... Op een hele dag.

7. Alva

Alva Niet meer actief

Vandaag een relatief rustige dag op het werk (lees zittend werk, dus wel druk bezig maar zittend) en nog net 3 in een half uur.
    Gelukkig nu weekend, dus een stapje terug maar even :)

8. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Hier erg veel harde buiken vanaf 15/16 wkn tot nu en haalde regelmatig wel de 8x per uur. Extra controles gehad maar gelukkig hebben ze bij mij nooit invloed gehad. Heb wel stap terug moeten doen en werkte vanaf toen halve dagen en vanaf 30wkn helemaal thuis. Dat heeft mij goed gedaan. Doe wat goed voelt.

Deel Deze Pagina