Menopur werkt niet juist nu Puregon, ervaringen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Catmommy, Jan 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb PCOS en ik ben begonnen met Clomid wat niet aansloeg.
    Vervolgens begonnen met Menopur en daar kreeg ik pas bij 150 eenheden reactie. 112,5 deed niks.
    Maar met 150 had ik overstimulatie, 3 cycli lang. 3 tot 7 grote follikels iedere keer..
    Omdat er bij Menopur geen tussenstap is gaan we nu Puregon proberen, deze stapjes zijn kleiner.

Wat denken jullie?
    Hebben we een goede kans dat we met Puregon wel de juiste dosis gaan vinden? Iemand ervaringen?

Verder heb ik de 3 cyclussen met overstimulatie een korte LF gehad van 9 dagen. De gynaecoloog dacht dat het misschien met Puregon anders gaat zijn. Heeft hier ook iemand ervaring mee?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Puregon is inderdaad beter te doseren, omdat je een prikpen gebruikt die je met kleine stapjes kunt instellen. Bij Menopur zit je aan ampullen vast. Hou er rekening mee dat ze eerst moeten uitzoeken welke dosis het beste bij je past. De eerste ronde zal dus misschien niet helemaal soepel verlopen. Als je eenmaal weet, hoe je erop reageert, zal het stukken beter gaan.

Ik weet niet of Puregon een positief effect op je luteale fase heeft. Maar je zou kunnen vragen of je Pregnyl mag om je eisprong op te wekken. Dit heeft vaak ook een positief effect op je luteale fase. Of je kunt om Utrogestan-bolletjes vragen. Die gebruik je vanaf je eisprong tot de testdatum.

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    #3 Catmommy, Jan 21, 2015
    Last edited: Jan 21, 2015
    We beginnen gelukkig met Puregon 100, omdat de gynaecoloog niet verwacht dat ik op iets lager dan dat reageer.
    Dus gelukkig starten we niet bij 50/75.
    Maar met Menopur heb ik ook 2 cycli nodig gehad voor ik reageerde dus dat is niet zo erg.
    Als er uiteindelijk maar 1 follikel komt in plaats van die overstimulatie..

Afgelopen cycli heb ik ook telkens Pregnyl 5000 gehad.

De gynaecoloog wil eerst een goede eisprong met Puregon en daarna Pregnyl 5000 afwachten, als de LF dan nogmaals korter is dan 10 dagen dan krijg ik inderdaad progesteron voorgeschreven.

Maar hoop dat dat niet nodig gaat zijn!

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je behandelplan ziet er in ieder geval prima uit. Als het niet naar wens verloopt, wordt er van koers veranderd. Goed om te lezen! Ik hoop dat 100 IE Puregon meteen de juiste dosis is en dat je luteale fase dan ook meteen op minimaal 10 dagen zit.

Ik heb Menopur gespoten vanaf de 5e IUI, omdat ik resistent geworden was voor Clomid. Ik weet alleen niet meer hoeveel ik spoot. Volgens mij ook 112,5 IE. Ik zat met 1,5 injectiespuit te klooien. Twee ampullen klaarmaken, 1,5 spuit zetten, de rest bewaren voor de volgende dag, daarna weer aanvullen, enz. Toen we overstapten op IVF, moest ik aan de Puregon. Ik weet alleen niet meer welke dosis ik toen moest spuiten. Volgens mij iets van 150-175 IE. Maar bij IVF wil je juist meer follikels hebben, het liefst 5-10. Jij zit daar met 100 IE dan wel mooi onder.

Succes!

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hihi klopt, het aantal follikels was geen probleem als het om een IVF behandeling gaat.
    Gelukkig zijn wij nog niet zover en hopen wij ook nooit aan die stap toe te komen. Op dit moment is IUI zelfs nog een stuk verderop gelukkig.

Ik ben erg benieuwd hoe het met Puregon gaat uitpakken. Het vervelende is het wachten steeds.. en nu zitten er weer cystes dus weer verplicht aan de pil. Maar ik verwacht volgende week mijn menstruatie weer te krijgen, hopelijk is dan alles opgeruimd:)

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Dat wachten is inderdaad vervelend! Een ander kan elke cyclus in vol tempo door, en mensen zoals jij en ik moeten altijd maar wachten... Hopelijk zijn je cystes na je menstruatie verdwenen en kun je dan van start!

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Gelukkig hoor je heel vaak een goede afloop, al duurt het soms heel lang, en jij bent daar het voorbeeld van zie ik!:D

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Ik ben ook begonnen met menopur maar zelf bij 212,5 sloeg het heel moeizaam aan. Ik ben daarna over gegaan op gonal 150 en dat sloeg meteen aan. Nu spuit ik alweer een jaar 150 en ben zelfs nog een keer gezakt naar 112,5 omdat ik 3 follikels had bij 150. Helaas werkte dat ook niet en ben toen terug gezet op 150.

9. DSM

DSM Bekend lid

May 17, 2013
    730
    2
    18
    Eerst 7 maanden clomid 150mg genomen zonder resultaat.
    Daarna IUI met Menopur maar deze wou ook niet echt aanslaan.
    Nu IVF 1.0 met Puregon. Mijn schema tot nu toe:

- Start CD 4 met Puregon 600 150 IE
    - CD 9 Puregon 300 175 IE en start orgulatran
    - CD 11 Puregon 300 300 IE
    - CD 12 Puregon idem als gisteren maar ook start antibiotica.

Ik weet niet wat het max is aan Puregon maar met een ophoping naar 300 IE ineens hoop ik alsnog een goed resultaat te verkrijgen. Al baart het me natuurlijk wel zorgen dat het zoveel is...

Share This Page