Zindelijk....maar opeens niet meer :( luier om?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamajojo79, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hoi, ik begin eigen topic omdat de andere zindelijkheids problemen toch weer ieder zijn eigen ding is.

Hier was mijn dochter met 2,5 netjes zindelijk, dag, nacht , poep alles. Echt heel snel.

Ze gaat al naar wc, zowel met als zonder verkleiner, em heeft potje op kamer voor als ze niet optijd is met mama roepen

maar ineens gaat het heel wisselvallig. Juist toen we geen beloon systeem meer nodig hadden en daarmee stopte ging ze omdraaien.. Dit kwam samen met heel erg opstandig gedrag ( ze word eind juli 3 jaar)

Nu gaat het soms hele dagen goed, dan ineens tijdens middag slaapje ( ze is dan vaak wakker en speelt of leest zelf even) poep ze ineens in broek, of plast snachts.....terwijl dit ook goed ging.

de babyfoon staat naast haar, en potje op de kamer, en andere dagen roept ze me en poept of plast netjes op potje, kleed zich uit en alles perfect.
    andere dagen roept ze....mama ik heb in broek gepoept, als ik dan boven kom gaat ze wel weer op potje zitten en vraagt om wat " lekkers"...

ik twijfel of dit dwarsheid is, of gewoon een lange terugval, juist omdat ze het overdag prima doet

als we boodschappen doen houd ze het goed op en zegt als ze moet poepen of plassen, en thuis ook

tis alleen als ze op haar kamer is.

we zijn weer begonnen met stickers en belonen, maar dan komt ze heel blij naar me toe.." mama ik heb gepoept" maar dan zit dr broek al vol.

Ik besteeds geen aandacht aan al die ongelukjes......alleen zit wel met dilemma....weer even tijdens de momenten dat fout gaat een luier om doen?

ik ben da bang dat ze weer gaat merken dat ze ook in luier kan doen

maar 3 keer per dag verschonen is echt niet leuk, oook niet voor haar.

ze kan het duidelijk wel.

wel of geen luier aan doen tijdens de moeilijke momenten? ( uitgaand van feit dat ze al maanden luier vrij is en het onwijs goed ging)

heb idee dat ze jaloers is op zusje, al hoewel ze bij ongelukjes niets krijgt.

Dank je wel

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Als het alleen op haar kamer is, zou ik denken dat ze het misschien niet leuk vindt om alleen te moeten zijn terwijl mama met zusje bezig is. Dat ze gaat poepen omdat jij dan komt en ze jou in de buurt heeft. Kun je haar niet beneden op de bank laten rusten? Of de deur van haar slaapkamer open laten en zelf op die verdieping gaan rommelen (was doen ofzo?)

3. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Dat idee had ik ook, maar soms doet ze het ook wel in de woonkamer zoals vanavond, heb dus totaal geen ritme ofzo daarin. heel vreemd.

vorm van jalozie denk ik wel, ondanks dat ze erg leuk met zusje is. Ik geef haar veel aandacht en ze haat haar zusje ook zeker niet, is erg lief, alleen soms gemeen dan pakt ze speelgoed af, andere moment geeft ze haar speen en vriendjes;):(

4. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Oja gefeliciteerd met je zwangerschap

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Dank je:)

Maar, kun je afgezien van het tijdstip of de ruimte wel ergens anders een patroon in ontdekken?
    Is het wanneer zusje huilt? Wanneer ze langer alleen is? Als ze zich verveelt?
    En heb je wel eens gevraagd aan haar (op een ander moment) waarom ze dat doet?

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    hoi

ik denk dat ik maar eens een dagboekje moet bijhouden wnr ze ongelukjes met poepen heeft. nu jij het zo zegt

met plassen is ze de laaste tijd altijd dat ze beetje nat is, maar is getest op blaasonsteking en dat was goed.

ondanks ze al heel goed klets, wil ze maar niet vertellen waarom ze in broek poept.

thx voor doen inzien, maar even dagboekje doen haha

Deel Deze Pagina