Wanneer hoorde je het hartje voor het eerst bij de angelsound?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roetje08, 1 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Ja, mss dat ik vraag dat ze dan eens extra komt tussen 24 en 30 weken en ook extra tussen 30 en 36 weken.
    Ik zie wel in mijn terugbetalingen van de mutualiteit dat ik bij E. met 9w1d bij de huisarts ben geweest die niet mijn eigen huisarts was, en die heeft toen wel met de doppler het hartje gezocht en gevonden, ik had er niet naar gevraagd, hij stelde het zelf voor. Maar ik voelde haar al met 16 weken "bewegen", vanaf dan zal de ergste zorgen wel minderen denk ik.

2. Roetje08

Ik zal morgen alvast naar de assistent bellen of ik die afspraak eventueel mag hebben en dan ook al vastzetten.

Mammielove vindt dit leuk.
  3. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Denk dat dat vn huisarts tot huisarts afhangt eigenlijk, de mijne heeft iig nog nooit geluisterd. Weet eigenlijk niet eens of die een doppler heeft, of hoort dat bij de standaard uitrusting? :D

Kut he deze weken! Maar ook die gaan voorbij!

4. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Hier was een echo via een echo buroo maar €30 is er niks in jou buurt wat goedkoper is of soms kan je een pakket kopen met aantal extra echo,s.

5. Roetje08

In België zijn zo'n echo bureaus eerder zeldzaam.
    Geen idee :| ik kreeg last van steken in m'n buik op het werk (bandenpijn weet ik nu :p) en was wat ongerust en ik vroeg gewoon een briefje voor m'n werk en toen vroeg hij: "gaan we anders eens naar het hartje luisteren?" En hij vond die vrijwel onmiddellijk.
    De weken zullen inderdaad ook voorbij gaan, maar ben nu bang dat de stress te hoog zal zijn. Ook omdat we het absoluut niemand vertellen voor de 12 weken maakt die tijd precies zoveel langer ofzo..

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Daarom zeker even bespreken met je gyn.

Ik had een echo met 8w, maar de vorige keer stopte het hartje rond 8w2d. Ik had dus op voorhand een extra echo rond 10w gevraagd, maar toen was hrt precies rond Nieuwjaar en was mijn gyn met verlof. Extra echo kon dus pas met 11w.

Ik dacht dat ik dat wel zou trekken, maar rond 10w werd de stress echt te erg: ik kon alleen maar huilen en was er 100% van overtuigd dat het niet goed zou zitten. Toen heb ik een vroedvrouwen bureau hier in de buurt gecontacteerd wast ook een echo bureau zit, en die hebben gewoon even snel een echo gedaan. Dat deed zoveel deugd!

De volgende week had ik dan die extra echo en met 13w m'n 12w echo.

Zeker met de gyn bespreken dus, ze snappen dat echt wel!

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ligt helemaal aan jezelf. Of jij gaat stressen als je het hartje niet kunt vinden. Ik word er hooguit iets onrustig van en probeer het later nog eens. Hier deze zwangerschap vanaf 10 weken, niet eerder geprobeerd ook. De vorige zwangerschap had ik hem met 9.
    Ik heb wel een goede doppler die de meting aangeeft op het scherm. Dan weet je zeker dat je de goede hartslag hebt.
    Maar je moet er wel rekening mee houden dat je het hartje soms niet kunt vinden en dat dat niet erg is.

8. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

In jouw situatie zou het mij echt geen ene reet kunnen schelen als een extra consult 70 euro kost. Ik vind dat geld goed besteed als het je rust brengt en zou het absoluut verkiezen boven zelf aanklooien met een angelsoun oid.

Dan maar een keer minder uit eten of even geen nieuwe jurk oid...

Maar zou sowieso eerst proberen of dit niet gewoon kosteloos kan. Ik weet niet hoe het in België werkt. Maar als er een indicatie is moet er vast iets mogelijk zijn toch.

9. Roetje08

Hoe vind je een vroedvrouw die ook echo's doet? Vroedvrouwen genoeg in mijn buurt, maar is een beetje dom om ze allemaal te contacteren tot ik er mss eentje vind die ook echo's doet.

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hier is dat bij die praktijk meteen duidelijk op de website, omdat ze dus ook pretecho's doen. Ik vrees dat er niet zoveel praktijken zijn...

11. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Deze zwangerschap rond 12 weken met een luvion doppler

12. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik had de Sonoline B en ik vond ze allemaal rond de 8-10 weken. En geloof me, ik weet heus het verschil tussen mijn hartslag en die van de baby. Mijn vk was ook onder de indruk van mijn doppler omdat hij zo goed was. Ik wist ook altijd waar ik moest zoeken, gelukkig. Bij alle drie gedaan en nooit een moment van paniek gehad. Het gaf mij rust. In het begin moest ik echt wel zoeken en heel laag zitten maar nadat ik ze de eerste keer had gevonden was het daarna makkelijker.

13. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Wat rot dat even tussen door komen zo duur is !
    Hier zitten enorm veel verloskundigen praktijken die voor rond de €40 een pret echo maken , als ik belde en uitsprak dat ik ongerust was kon ik gewoon vaak direct al
    komen.
    Ik stond ook gewoon onder de gynaecoloog in het ziekenhuis maar wou het drukke ziekenhuis niet altijd lastig vallen met mijn onrust dus heb met regelmaat op eigen kosten een echo extra ingepland en er geen een keer spijt van gehad want het stelde me zo gerust en dan kon ik weer er even tegen aan , het leverde me veel meer op dan continu stress en druk maken of het nog wel goed zat .
    met 11 weken zwangerschap een doppler gekocht de jumper doppler heet die , heeft het altijd goed gedaan en veel stress en onrust weggenomen

14. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Met 8 weken had ik m gevonden (na heel goed zoeken) 3 dagen later had ik mn 1e echo, tot de 13e week bijna dagelijks geluisterd, ik had een doppler geen angelsound, maar t geeft stress als je t hartje niet kan vinden, ook onbewust ga je je dan druk maken :)

15. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Doe het niet voor 12 weken eerlijk gezegd
    Ik had hem met de mijne wel eens gevonden op 10 weken, maar dagen erna vond ik hem niet meer en in paniek naar spoed gegaan
    Alles bleek oké
    En een preek gehad dat ik die rommel niet mocht gebruiken voor 12 weken

16. Crankyberry

13 feb 2019
    62
    25
    8
    Vrouw
    heeft je verloskundige geen hartjesspreekuur? hier is het wel pas vanaf 12 weken maar weet zeker dat als je eerder komt je niet wordt weggestuurd.

17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik heb heel veel extra echo’s gehad. Ook op eigen verzoek. En nooit een rekening van gezien.
    Hartje bij mn dochtertje gevonden met 10 weken.
    Bij mn laatste zwschap nooit gelukt en bleek idd een ma te zijn.

8 weken is echt te vroeg hoor.
    Deze weken zij slopen maar je moet er doorheen. Sterkte

18. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    In België krijg je wel degelijk de rekening van elke echo behalve de drie standaard echo’s ;)

19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ah sorry wist niet dat je uit België komt.
    Ook bij een medische indicatie?

20. Roetje08

Ja, van alle echo's krijg je 13€ terug, van de drie belangrijke krijg je 35 euro terug. Aangezien mijn gynaecoloog 70€ aanrekent per consult, kun je zelf wel optellen hoeveel een zwangerschap bij mij ongeveer kost met gemiddeld 10 echo's :)

Deel Deze Pagina