Ik lig eigenlijk altijd op mijn rug te slapen, maar had vandaag een afspraak bij de verpleegkundige in het ziekenhuis en die zei dat dat niet zo goed was. Je kon er niet goed van worden en daar kan het kindje dan ook last van krijgen. Ik probeer wel op mijn beide zijden te slapen, maar toch draai ik me in mijn slaap om naar mijn rug. En als ik nog wakker ben en ik lig op mijn linker of rechterzij dan krijg ik last van harde buiken. Dus dan moet ik me weer op mijn rug draaien, zodat die harde buiken verdwijnen. Hebben jullie tips hoe je het beste op je zij kan slapen? En hoe slapen de meeste van jullie?
Slecht! Slaap met een kussen tussen mn benen vanwege BI... Word om de zoveel tijd wakker van de pijn.... Als ik op mn rechterzij lig.. krijg ik vaak protest van binnenuit... en probeer zoveel mogelijk op mn linkerzijde te liggen.... Kreeg trouwens gisteren ook het advies om zoveel mogelijk op linkerzij te liggen van de VK, omdat mn kleine nog met het hoofd bovenin ligt... Verder is het heel de nacht draaien.. draaien en nog eens draaien.... zucht....
Ik werd altijd erg naar van op mijn rug te liggen dus dat was sowieso geen optie. Wat je misschien zou kunnen proberen als je op een zij ligt om een kussen tegen je rug aan te leggen zodat je niet terug kan draaien. Misschien werkt dat wel. Succes!
Ik slaap wel op mijn rug, het is ook de enige manier om mijn rugpijn te laten verdwijnen. Bij mijn eerste zwangerschap had ik inderdaad last dat ik me raar voelde worden en mijn kindje begon te trappen dat ie het niet fijn vond. Maar nu niet, het is gewoon de fijnste slaaphouding op het moment en je moet toch wat. Mijn lichaam zal het wel aangeven denk ik. Wat wel een verschil is is dat mijn placenta nu aan de voorkant ligt en dat misschien minder last veroorzaakt met op de rug slapen Bij de eerste drukte misschien het kind erop als ik op mijn rug lag Ik weet alleen dat het nu wel o.k. voelt en toen niet.
Ik lig of op mijn linker zij of op mijn rechter zij. Vaak als ik op mijn linker zij lig wordt mijn kindje erg druk, dus dan draai ik toch maar de andere kant op. Ik lig ook wel eens half op mijn zij half op mijn buik. Ik was altijd een buikslaper, maar jah dat lukt op het moment helemaal niet meer. Op mijn rug kan ik niet in slaap komen, maar ik wordt niet naar als ik op mijn rug lig. Wat raar dat er tegen je wordt gezegt dat je niet op je rug moet slapen omdat je er naar van kan worden. Zolang jij je er goed bij voelt en je niet merkt dat de kleine er last van heeft, moet dat geen probleem zijn toch? Voor op je zij...probeer anders een kussen tussen je knieen en eentje onder je buik, misschien verminderd dat de harde buiken, omdat je wat meer versteviging hebt. Succes!
Volgens mij moet je gewoon slapen zoals je het het fijnst vind. Op een gegeven moment is toch niets meer echt comforabel, dus probeer lekker te liggen. Ik kon al snel niet meer op mijn rug liggen, omdat ik dan het gevoel had niet genoeg lucht te krijgen. Maar je moet toch in je slaap draaien. Anders ben je helemaal stijf als je 's morgens wakker wordt.
Ik sluit me aan bij de rest. Draaien, draaien, slecht slapen, heel veel wakker omdat ik me automatisch op mijn buik wil draaien ...wel lastig hoor! Op mijn rug had ik ook nog wel een beetje kunnen slapen, maar op mijn zij is helemaal niets. Ik heb al een kussen tussen mijn benen, maarja die ben ik als ik 5 minuten slaap alweer kwijt. En heel vaak 's nachts kramp in mijn benen En ligt ik eindelijk heeeeerlijk te slapen, begint onze knul aan zijn karate/ judo/ voetbal-oefeningen. Al met al... wat heeft mijn man het toch ontzettend moeilijk met mij. Ik schijn hem wakker te houden met mijn gedraai. Heerlijk om eens evenjes te klagen....
Dat heb ik een weekje geprobeerd...helaas... Ik werd er misselijk van. Ik heb het bij de eerste 2 zwangerschappen ook gehad. Ik heb het ook als ik overdag op de bank zit. Net alsof er stroomschootjes door mijn onderbenen gaan. Nee, ik zit niet met mijn tenen in het stopcontact. Volgens de gyn schopt junior tegen een zenuw of spier aan. Ik heb nog 8 weekjes en 2 dagen te gaan... ik weet waarvoor ik wakker lig voor een heeeeeeeel mooi alvast kerstkadootje!
Ik slaap of op mijn linker of rechterzij, op mn rug gaat dat niet want dan voel ik de zware druk van mn buik en ik heb het idee dat dat ook niet goed is voor de baby.
En als je je hoofdeinde ook iets overeind zet....? Ik heb allebei wat omhoogstaan.... Bekend gevoel trouwens hoor...! Heb t de laatste weken in mn onderarmen en handen ook trouwens..... ook bij de eerste zwangerschap.... echt pijnlijk soms..!
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Goed idee! Ik heb het "gelukkig" alleen maar in mijn benen. Dat vind ik al vervelend genoeg. Ik had vorige keer een assistent gyn en die zei dat ik maar een paracetamol moest nemen als het echt zeer ging doen... Hihihi, een ontzettend jong ding die waarschijnlijk zelf alleen maar een bevalling gezien had of gehoord... Slapen is voor een zwangere vrouw best lastig. Probeer het maar eens een man uit te leggen waarom je continue wakker bent. Een regelrechte uitdaging. Laat staan het proberen uit te leggen hoe een bevalling aanvoeld! (Al heb ik wel de persweeën meegemaakt, maar niets eruit gekomen via natuurlijke weg) Ik gebruik ook het voedingskussen, De Worst, in bed voor tussen mijn benen en tegen mijn buik dat ik niet omval. En al regelmatig de vraag "lollige" vraag : "Is mijn worst niet goed genoeg?" Ik ga vanavond mijn hoofdeind omhoog zetten, scheelt weer wat "lollige" vragen.
Ja inderdaad! Moet je wel nog mee oppassen, want ze hebben snel een minderwaardigheidscomplex over hun worstje...
slapen want is dat? Slaap nu al weken bijna tot niet. Maar draai, lig dat eindelijk lekker en dan moet ik plassen en dan weer naar bed en dan weer draaien tot de juiste houding en dan moet ik weer naar de wc. En het ergste mijn vriend slaapt er zo door heen. Ik wil wel slapen maar het lukt niet end an zie je hem zo lekker slapen en snurken dat ik er jaloers van ben. Maar ja nog een kleine 5 weken en dan zal ik nog minder slapen maar wel met een kleintje erbij...
Ik val standaard in slaap op mijn rechterzij.....dan word ik ongeveer een uurtje later wakker en dan begint het gezeik. Pijn in mijn zij (van het doorliggen) maagzuur.....draai dan even op mijn linker zij maar daar krijg ik t spaansbenauwd van. Word 's ochtends standaard wakker op mijn rug...dan is mijn rug gestrekt en doet ie het minste zeer......ik kan er niks aan doen doe 't in mijn slaap...voel me niet beroerd ofzo en de kleine mankeert ook niks want die schopt me wakker 's ochtends Nog eventjes volhouden....................
Ja en 1 voordeel.. HIJ ook! (al moet ik zeggen dat die van mij op een gegeven moment ook weer gewoon doorsliep.... makkelijk die borstvoeding .. zucht...)
die van mij hoort niks dus ben bang dat hij dan ook gewoon doorslaapt. je kan een bom naast hem aflaten gaan!
uhhhh niet? het is echt een ramp hoor ik kom niet in slaap of ik slaap net 3 minuten en dan moet ik plassen decht gewoon 10 keer per nacht kan ik er uit dus echt slapen word moeilijk. vriendlief ligt tegen woordig te snurken dus die hou me wakker uit kijken voor vuisten en vliegende kussens (vriend is momenteel weer actief tijdens zijn slaap heeft hij soms wat last van)dan het je nog van de buren die denken dat om 6 uur in de ochtend de helebuurt al wakker is dus kamerolifantje gaan spelen.dan zijn we ons nieuwe huis eent verbouwen daar gaan we volgende week in en dan hoop ik lekker rust te hebben en een poging tot slapen te doen
Wat een heerlijke tijd was dat toch dat je nog gewoon kon slapen! Tegenwoordig slaap ik op mijn linkerzij maar door mijn BI kan ik dit niet te lang doen. Op mijn rug word ik misselijk en benauwd en op mijn rechterzij krijg ik verschrikkelijke pijn aan mijn rib. Echt killing is dat! Dus op mijn linkerzij is het minst pijnlijke maar nogsteeds heel erg vervelend. Ik ben altijd blij dat ik mijn bed weer uit mag...