Vragen over IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sab88, 28 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Hoi ,

    Ik heb een paar vragen mbt het ivf traject, en hoop dat iemand deze voor mij kan beantwoorden.

    Hoe snel is het bij jullie gegaan vanaf de intake , voordat jullie daadwerkelijk met ivf konden beginnen ?

    9 augustus hebben wij ons eerste gesprek. Ik heb al op internet gekeken en het ziekenhuis waar wij dit traject gaan doen heeft geen wachtlijsten.
    Maar nu zit ik met het volgende ;
    Rond 13 augustus zal ik mijn volgende menstruatie hebben. En van 11 tot 20 augustus gaan wij met vakantie. Wat als we gelijk zouden kunnen beginnen vanaf die volgende menstruatie , zou dat dan mogelijk zijn met de vakantie?
    Of zullen we waarschijnlijk vanaf die menstruatie daarna dan kunnen beginnen ( als het allemaal mogelijk is natuurlijk )

    Aan de ene kant denk ik , we gaan gewoon eerst even van de vakantie genieten en er daarna met frisse moed tegenaan. En aan de andere kant kan het traject voor mij niet allemaal snel genoeg gaan.

    Mijn gevoel zegt dat het na de vakantie wordt, maar misschien is het toch mogelijk om al eerder te kunnen beginnen. Hoop dat jullie mij een antwoordt kunnen geven :oops::oops:
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    #2 Kimmetjuh90, 28 jul 2018
    Laatst bewerkt: 28 jul 2018
    22 maart had ik de intake met mn arts, ik had in mei al mogen beginnen met de pil, maar dit verschoof vanwege een eileider ontsteking, kon daar pas na de wachtweken voor behandeld worden, uiteindelijk 22 juni met de pil gestart, een week later prik instructies gehad (2e intake) en 9 juli gestart met decapeptyl, 19 juli gestart na echo met gonal f, afgelopen donderdag mn 1e meting gehad, morgen mn 2e meting :)
    Als je eerst de pil mort slikken ben je zowiezo ongeveer 3 weken bezig met de pil (de laatste 4 of 3 pillen ga je met de 1e spuit beginnen) :) t kan snel gaan! Ik moest wachten tot de ontsteking weg was, dat heeft een maand geduurt:) succes in ieder geval met t ivf traject!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  3. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Oké dus er is bij jou toch nog wel 2á3 maanden overheen gegaan na de intake ?

    Ik ben zo benieuwd wat de gynaecoloog ons gaat vertellen 9 augustus , de tijd lijkt ook echt heel langzaam te gaan. Aan de ene kant hoop ik gewoon dat we zo snel mogelijk mogen starten en aan de andere kant denk ik ook weer ; we gaan eerst genieten van de vakantie en dan kunnen we er daarna tegen aan. Het is zo tegenstrijdig. Maar onze wens is ook gewoon zo groot !!

    Ohw wat spannend voor je !! Dan zit je denk ik al vlak bij de punctie als ik het goed heb of niet ? Hoop zo voor je dat het gelijk raak mag zijn. Ik duim in ieder geval voor je :)
     
  4. momim

    momim Niet meer actief

    Spannend voor jullie! Ligt er aan wat voor schema je krijgt denk ik of het handig is om direct te beginnen. Ik hoefde nooit pil vooraf maar begon op cyclusdag 5 met spuiten en cyclusdag 8 eerste echo. Ligt er dan een beetje aan waar jullie heen gaan of dat haalbaar is en jullie het zien zitten.
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Je weet al dat je ivf moet doen? Dan heb je dus al onderzoeken enzo gehad?

    Hier het echte eerste gesprek in januari waarin we mijn cyclus werd besproken, echo gemaakt en ziektes besproken.
    Februari eerste zaadonderzoek. Eind feb de uitslag en dat was slecht. Moesten drie maand later opnieuw zaad onderzoek doen.
    Dus in mei opnieuw. Wederom slecht.
    Ik was al aan de pil begonnen in maart omdat ik even geen gedoe aan mn lijf wilde.

    In augustus konden we toen met de icsi starten. Dus dat duurde 7 maanden.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja maar dat kwam dus vanwege die ontsteking, anders had ik nu al wel een tp gehad in juli haha:p
    De punctie komt hier denk ik wel in zicht ja :)
    Dank je wel :)

    Ik vond de tijd ook voorbij kruipen, maar toen ik eenmaal begon met spuiten ging t voor mijn gevoel erg snel, vooral als je mag gaan stimuleren, dan gaat t snel!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  7. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ja ik heb op 5 juli een hysteroscopie met tubatesten en een laparoscopie gehad. Hier hebben ze geconstateerd dat mijn eierstokken helemaal verkleefd tegen de wand zijn. Er is toen al verteld door de arts dat de kans om zelf natuurlijk zwanger te raken klein is, en daarbij hebben we door de verklevingen ook meer kans op een bbz. Ze hebben gelijk de afspraak gemaakt met de gyn en dit zal onze intake zijn voor het ivf traject. Wij hebben al onderzoeken gehad zoals : bloedonderzoek (progesteronwaarde en antistoffen chlamydia, bij mij ) zaadonderzoek van mijn vriend ( dit wat goed gelukkig) ik heb een hsg gehad en dan de kijkoperatie.

    Jeetje 7 maanden ... Dat is ook lang. Erg hè als je zo laten wachten. Snap wel dat het er allemaal bij hoort hoor, maar als je wens zo groot is is eigenlijk elke maand er eentje teveel. Hoe is het traject verder bij jou verlopen ?
     
  8. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Maar ik moet er dus vanuit gaan dat als alles goed gaat , zo’n traject toch zeker wel 2 maanden in beslag neemt ??

    Gelukkig dat het uiteindelijk wat sneller ging, het wachten is echt killing. Nou ben ik al niet zo geduldig van m’n zelf Haha. Maar snap dat geduld nodig is tijdens het traject.
     
  9. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wij zijn in januari begonnen met spuiten. In maart hebben we een verse terugplaatsing gehad, maar die mislukte. Daarna in april een cryo teruggeplaatst en daarvan ben ik nu zwanger. Dus je moet wel wat geduld hebben vrees ik.

    Succes!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Je geduld word vreselijk op de proef gesteld, ja ik ben wel 2 maanden bezig idd :) hangt van t protocol af denk ik
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  11. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ahh van harte gefeliciteerd met je zwangerschap !! Dat kon dan ook snel achter elkaar ... Maar dit is weet een positief verhaal :)
     
    Fennec vindt dit leuk.
  12. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ja dat geloof ik meteen .. Maar we hebben er alles voor over toch :rolleyes:
    Ik weet nog niet hoe het in dit ziekenhuis allemaal verloopt. Daarom heb zoveel vragen en dan duren die 2 weken nog erg lang
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja dan is dit in principe HET gesprek dus. er is dan een kans dat ze zeggen je mag beginnen dan en dan (afhankelijk van je cyclus en welk protocol je volgt)
    Maar je kunt natuurlijk ook vragen of je ivm vakantie een maandje mag wachten.

    Wachten is altijd vervelend, maar ik ben een maand of drie vier aan de pil geweest en dat vond ik eigenlijk best wel even fijn.. zo maakte ik me niet elke maand druk of het toch niet gelukt was.

    Verder; icsi 1 was snel voorbij, maar 1 embryo 0 cryos en niet zwanger.
    Icsi 2 1 embryo, en 1 slechte cryo. Zwanger na de verse tp, miskraam. Cryo niet zwanger.
    Icsi 3 2 embryos en 4 cryos. Verse tp van 2 embryos gehad, onze zoon is daaruit geboren en is nu 1.5 jr oud. De cryos hebben we dit jaar aangesproken, van de 4 moesten ze er 3 ontdooien voor die goed doordeelde en deze cryo is nu aan het groeien tot ons kleine meisje die we in november verwachten.

    Dus, hoelang het soms het ook duurt. Hoe ellendig het soms (bijna altijd) ook is. Houdt die hoop, in de meeste gevallen lukt het na enkele keren proberen.

    Ik wens jullie heel veel liefde en geluk ♡
     
  14. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Jeetje je hebt al een hoop achter de rug zo te horen. Maar wel fijn dat jullie er al een gezonde zoon en nu een 2e zwangerschap uit hebben kunnen halen.
    Iedereen wil het liefst op de natuurlijke manier zwanger raken , maar als dit bijna of niet mogelijk is , is het toch mooi dat deze behandelingen er zijn.
    Ik weet dat ons nog een hoop te wachten staat, en dat de weg er naartoe lang en onzeker kan zijn. Maar we hebben het er voor over.
    Ik zal het 9 augustus wel met de gyn bespreken dat we nog een vakantie in het verschiet hebben en hoe we dit dan het beste kunnen doen.
    Misschien is het idd wel even fijn om er niet mee bezig te zijn. Maar ik slik geen pil en daardoor heb ik elke maand de hoop dat het misschien alsnog raak kan zijn. Dus ermee bezig zijn doe ik altijd toch wel ... Moet het ook gewoon over me heen laten komen , maar omdat de afspraak pas over 2 weken is en ik niet weet hoe het traject bij ons zal verlopen is het allemaal een beetje onzeker, en spoken er steeds meer vragen door mijn hoofd. Het liefst begin ik nog liever vandaag dan morgen, en aan de andere kant denk ik we zijn al 1,5 jaar bezig dan kunnen die paar andere maanden er ook nog wel bij. Het is best dubbel ... Er zit voor mij niks meer op dan het gesprek af te wachten en vanuit daar beslissen hoe we het gaan aanpakken. En misschien hebben ze wel geeneens tijd, en word het zoiezo uitgesteld. Who know’s :rolleyes:
     
  15. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dat klopt:) voor je t weet ben jij ook bezig! Geloof me :)
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  16. Diz

    Diz Actief lid

    9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wij 2x heel snel kunnen starten. Volgend mij bij de eerste keer in mei intake, laatste onderzoeken en na 2 weken kunnen starten. Begin juni toen al terugplaatsing gehad en zwanger ☺️
    Dit jaar half januari intake. Begin februari gestart, half februari terugplaatsing en wederom zwanger

    Is wel afhankelijk van welk protocol aangehouden wordt, in ons geval het korte protocol gevolgd. Daarnaast is het afhankelijk van je cyclus en hoeveel mensen er willen starten op die dag. In ons ziekenhuis starten ze max 2 ivf/icsi trajecten per dag ivm mogelijke drukte.
     
  17. Angel2005

    Angel2005 Bekend lid

    25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Wij zijn half april naar de HA geweest voor verwijsbrief. Eind april eerste gesprek. In mei semen onderzoek en bloed. Wachten op de uitslagen duurt het langst (3weken). Begin juni telefonische uitslag. Half juni gesprek met voorstel behandeling. Ik kon daarna meteen bij mijn volgende menstruatie beginnen ( begin juli) maar wij gingen eind juli op vakantie dus wij starten over 1,5 week .

    Ik stond echt te kijken van hoe snel het ging. Wij zijn wel al 2,5 bezig voor een tweede en al op leeftijd dus dat telt ook mee...
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  18. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ohw wat spannend hè !! En het is idd wel snel gegaan zoals ik het bij jou hoor. Ik hoop dat het voor ons nog iets sneller gaat, aangezien wij de meeste onderzoeken al gehad hebben. Maar goed dan zit ik ook nog met de vakantie er tussen en moeten we alsnog wat langer wachten.
     
  19. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Wat is bij jullie de reden van ivf als ik vragen mag ?
     
  20. KvSdB

    KvSdB Lid

    22 mei 2018
    12
    0
    1
    Vrouw
    Hoi Sab88,

    Het kan heel snel gaan, dat hangt van het ziekenhuis af.
    Wij hadden op 13 juli ons 1e intake gesprek over IVF, op 23 juli ons 2de gesprek en het ophalen van de medicijnen en we gaan deze week starten met de pil. Afhankelijk van of je wel of niet aan de pil moet kan je redelijk vlot beginnen.

    Bij ons werd er specifiek om gevraagd of wij nog op vakantie zouden gaan.
    Als dat zo was hadden we moeten wachten. Dit omdat je op controle/echo's moet komen.
    Stel dat wij tussen nu en halverwege September op vakantie zouden gaan hadden we een maand moeten wachten.

    Ons ziekenhuis had overigens ook geen wachtlijst :).

    Alvast een fijne vakantie en succes!
     

Deel Deze Pagina