hoeveel weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Shaas, 27 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaas

Shaas Actief lid

23 feb 2008
    136
    0
    0
    Bij hoeveel weken hebben jullie een miskraam gehad?

Gr. Shaas

2. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Ik bij 6 weken

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    die van november 2007 was met ongeveer 6 week
    die van 13 februari BBZ (spoed operatie) met bijna 7 week

4. Trees

Trees Niet meer actief

Bij de eerste termijnecho (tien weken) zagen ze dat het hartje niet meer kloptje en ben uiteindelijk gecurreteerd, omdat de miskraam niet vanzelf op gang kwam.

Ik ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig waarom je het vraagt? Ik zag aan je banner dat je ruim 9 weken zwanger bent? Ben je bang voor een miskraam of zijn er tekenen die er op duiden? Heb je een voorgevoel? Of ben je gewoon nieuwsgierig of je al in de 'veilige' zone zit?

Zolang er geen aanwijzingen zijn voor een miskraam zou ik er niet teveel mee bezig zijn hoor! Ik weet natuurlijk niet wat je geschiedenis is, maar probeer als het even kan er gewoon van te genieten. Voor je het weet zit je al in het tweede trimester en is de kans op een miskraam heel klein. Een kleintje in je buik is heel bijzonder en het zou zonde zijn als je de eerste tijd door angst laat overschaduwen.

5. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik alle 3 de keren in week 6-7...

6. Shaas

Shaas Actief lid

23 feb 2008
    136
    0
    0
    @Trees: Ja ik weet niet hoe het komt maar bij elk gevoel in m'n buik ben ik bang dat het misgaat, ik heb vorig jaar met 6 weken een miskraam gehad en ben echt als de dood dat het nog een keer gebeurd. Ik geniet ook wel van m'n zwangerschap maar ben toch bang dat als het mis gaat ik dalijk nog verdrietiger ben omdat ik er te veel van ging genieten.. ik heb al wel een echo gehad met 7 weken en het hartje klopte gewoon goed.. Maar toch ik ben echt heel erg bang dat het toch nog misgaat ik denk er elke dag aan..

7. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik ken dat gevoel hoor Shaas,

Ik had dat ook hoor en gelukkig gaat alles tot nu toe goed. Al kon ik pas na de 20 wkn echo pas ECHT op die roze wolk zitten...herstel...BLAUWE WOLK want het wordt een jochie ;)

Echter stond en sta ik nog steeds heel goed onder controle in het ziekenhuis. En bij elk krampje wat ik had namen ze geen risico en deden ze een echo. Ik heb vanaf de 7e week tot en met de 15e week bijna om de week een echo gehad. Mss moet je je angsten met je vlos of gyn bespreken.

Groetjes

8. sweetxprincces

27 mrt 2008
    17
    0
    0
    student
    eindhoven
    ik was 8 weken zwanger..

ik denk dat iedereen bang is als zij wer zwanger word, dat het weer mis gaat..
    maar ik denk wel dat ze gelijk hebben,
    dat je je angst moet delen met je verloskundige of gynacoloog..

geniet er van!

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ik denk dat dat een goede tip van Silla is! Zoals ik al schreef wist ik niet wat je voorgeschiedenis was, want ik begrijp nu wel waar je angst vandaan komt. De volgende zwangerschap wordt toch altijd een beetje overschaduwd door je miskraam en het is heel begrijpelijk dat je bang bent voor herhaling. Ik snap nu heel goed hoor dat genieten makkelijker gezegd dan gedaan is. Lijkt mij de volgende keer ook lastig!
    Ik zou naar Silla luisteren en vragen of je een echo mag. En ik denk dat het heel goed nieuws is dat je een goede echo hebt gehad en dat je voorbij de voor jou rottige zes weken bent. Ik zal voor je duimen dat alles goed gaat!

liefs T

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dat is inderdaad erg herkenbaar hoor. Ben met name de eerste 12 weken erg bang geweest dat het weer mis zou gaan. Pas hierna kon ik wat meer ontspannen en echt genieten ging pas na de uitslag van de VP en de 20 weken echo.

Bij zwangerschap bestaat ook een topic zwanger na miskraam. Hier zitten allemaal meiden die na een MK weer zwanger zijn. Wellicht kun je daar eens meekijken en schrijven. Ook hier onder miskraam (het zal toch niet waar zijn, 3x mis) is een topic gestart door Abigail waar we met een paar meiden schrijven die een of meerdere MK's hebben gehad en inmiddels zijn we allemaal weer zwanger en de eerste baby's zijn al weer geboren. Wellicht vind je bij 1 of beide topics steun.

Ook zou je inderdaad contact op kunnen nemen met je VK om je angsten met haar te bespreken. Misschien kan zij hierin ook wat voor je betekenen.

In ieder geval nog van harte gefeliciteerd en probeer ondanks je angsten toch nog een beetje te genieten.

11. Shaas

Shaas Actief lid

23 feb 2008
    136
    0
    0
    Dames,

Heel erg bedankt voor jullie reacties en tips. Ik zal het de volgende keek bij de vk er zeker over hebben. De dagen gaan snel voorbij en ik denk ook dat ik als ik de 12 weken gepasseerd ben ik me veel beter zal voelen..

Groetjes Shaas

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ik heb twee miskramen gehad 1 met 13 weken en 1 met 11 weken en een vroeggeboorte met 22 weken maar als ik jou was je je zo bang bent voor herhaling gewoon bellen meid en een echo vragen stelt je toch weer gerust en dan het nog heel lang duren voor je 12 op je banner hebt staan hoor gewoon doen

beter 1 keer teveel en wel genieten dan constant onzekerheid

maar wel gefeliciteerd met je zwangerschap
    liefs miriam

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    met 5 weken, nog eentje met 8 weken en nog eentje met bijna 16 weken!

Ik hoop voor je dat het gewoon goed blijft gaan!

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb 1 mk gehad met bijna 8 weken en een vroeggeboorte

maar meiss net wat de andere zeggen als jij je echt druk maakt zou ik ook even bellen hoor
    beter een keer te veel....
    heel veel succes, hopelijk voel je je snel weer wat beter en kun je gaan genieten

15. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Ik heb meerdere mk's gehad, mijn vroegste mk was met 5,1w en de laatste was met 15,6w en alles er tussen in.
    Wat de meiden al zeggen bespreek je angsten, dan kunnen ze er op in springen.

Toen ik zwanger was van ons zoontje en ik met 11 weken een bloeding kreeg mocht ik meteen voor een echo en dat op eerste paasdag.
    Er werden toen eigenlijk geen problemen verwacht, maar puur voor mijn eigen geruststelling.
    Dat is nog iedere keer geweest, ik hoef tegenwoordig nog geen eens meer te bellen met triage, maar dat is helaas te danken aan mijn voorgeschiedenis.
    Het is alleen wel voor mijzelf een heel prettig gevoel dat ik altijd terecht kan en dat ik serieus wordt genomen.

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoe is het nu met je? hou je het nog vol om te wachten of heb je inmiddels gebeld voor eerder een afspraak liefs miriam

17. Vrouw1985

Vrouw1985 Actief lid

9 feb 2008
    107
    0
    0
    Ik heb een miskraam gehad bij 2 of 3 weken zei me huisarts.
    Hij zei dat de meeste vrouwen dan nog niks merken, maar k heb het wel gemerkt.

Groetjes Susan

18. Liezje

Liezje Actief lid

29 mrt 2008
    135
    0
    0
    kinderverzorgster/begeleidster
    België
    Ik heb op 6 weken mk gehad :(

19. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid