Het is mij in de 6 maand dat ik nu bv geef al drie keer aangeraden om evt maar te gaan stoppen/af te bouwen. De eerste keer was door een apothekersassistente die vond dat als ik te veel last van de spruw had maar gewoon moest stoppen (met 1,5 week). De tweede keer was door de assisente van de HA omdat Jacob veel spuugt moest ik maar kv gaan geven met iets erdoor. En nu dinsdag door de wijkverpleegkundige van het CB die vond dat ik best een borstvoeding kon vervangen door een kv. Echt zo dom...zeker omdat toch wel bekend is dat mijn man allergisch is voor zo'n beetje alles en ik eczeem heeft (en mijn zoontje heeft het ook al en is allergisch voor kippenei). Mijn schoonvader vind dus een kind van een jaar aan de borst niet meer kunnen. De grens ligt voor hem zo rond de 9 mdn geloof ik, waarom weet ik niet eigenlijk. Ik ben iig nog helemaal niet van plan om te stoppen. Nu wil ik niet klinken als een bv-goeroe ofzo, maar op één of andere manier staat het me tegen om hem een fles met opgelost poeder te geven.
@Wup; daarom kreeg ik van de kinderarts dus veren in mijn reet (alhoewel die zich wel afvroeg of er met een jaar BV dan onderhand nog wel wat uitkomt....). Maar zeker bij allergie is dus advies: zo laaaaaaang mogelijk doorgaan! Echt de 2e verjaardag liefst wel voorbij! Zeg dat maar eens tegen je schoonpa! Lastige allergie trouwens, kippe-ei! Hier gelukkig 'gewoon' koemelk, da's tenminste vrij simpel te vervangen vaak. Maar ei, dat hebben wij ook een tijd laten staan. Pffff, dat was nog eens lastig!
@Lauwie: tja, ze is wel opgeknapt door het dieet en 70% van de kids groeit eroverheen. Of ze bij die groep hoort, of bij de andere 30%, dat zou rond 4-5 jaar duidelijk moeten zijn, (als ze er dan niet overheen is, blijft het). Maar echt opknappen doet het nog steeds niet, er komt steeds weer wat anders doorheen zeilen hier... Afgelopen vrijdag hebben we bloed geprikt bij de kinderarts, krijgen we volgende week vrijdag de uitslag van, dus hopen dat we daar en stuk duidelijkheid door krijgen en dan gaan we zien of we daardoor ook ngo wat beter in kunnen springen op Thirza en haar dingetjes Wat betreft dat fietsen ineens niet meer leuk is; dat sterkt mij in de gedachte dat het wel eens een vorm van hoogtevrees kan zijn! Thirza durfde hier gisteren niet eens een matras dat op de grond lag af te kruipen: ze gaan ineens beseffen dat er hoogteverschil is, maar hoe hoog dat verschil is, kunnen ze niet inschatten... Dus dat zou het wel eens kunnen zijn!