koemelkallergieclubje, WIE PRAAT ER MEE

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brenda1976, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hoihoi

Onze jongste heeft koemelkallergie.
    Het lijkt me wel handig om ervaringen te delen.
    Zodoende dat ik dacht wie wil met mij en nog wat moeders praten over koemelkallergie en andere dingen
    gr brenda

2. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Hoi!
    Ons jongste zoontje heeft ook kma en is 6 mnd oud!
    Ik zie dat jij ook 2 zoontjes hebt en ook niet veel leeftijdsverschil??? Of zie ik het niet goed?
    Mijn oudste heet Roan en is 21 mnd en mn jongste heet Robin en is 6 mnd en het gaat nu heeel goed met hem gelukkig!!!
    en als je wat wil weten hoor ik het wel :D

3. brenda1976

hoihoi
    onze oudste is ruim 2 jaar en de jongste 6 mnd.

Geef jij nog borstvoeding aan de jongste?
    hebben ze alle 2 allergie?

gr brenda

4. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Mijn zoontje heeft het ook en krijgt nutramigen.
    Ik mag niet eerder beginnen met bijvoeding dan met 6maand.
    Dus nog even 3maand wachten.
    Hij reageerd verder super op de voeding!

5. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    hier ook een manneke van vandaag 1!!! aan de nutramigen. sindsdien is zijn eczeem bijna weg en gaat alles stuk beter. vraag me alleen af of hij wellicht voor nog meer dingen allergisch is aangezien zijn wangen af en toe ineens toch weer vurig zijn.

wat geven jullie je kiddo's voor hartigs op brood?

6. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Onze jongste heeft ook kma. Hij krijgt nu neocate voeding en het gaat goed. We moeten volgende week naar de dieetiste en kijken wat hij aan bijvoeding mag hebben want meneertje heeft daar wel behoefte aan.
    Wij hebben ook 2 zoons 1 van 19 maanden en onze jongste is bijna 6 maanden

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook een aan de neocate,
    ze krijgt wel al bijvoeding, maar alleen nog maar groente en fruit.
    In mei hebben we ook een afspraak bij de dietiste,
    omdat ik toch wel onzeker ben over wat wel, wat niet en wanneer aan te bieden.
    Heb al gemerkt dat ze van rauwe appel uitslag krijg, en van peer diarree. Gekookte appel/ appelmoes kan ze wel weer hebben.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik gaf kipfilet, boterhamworst, kalkoenfilet. Wel altijd de ingrediënten lezen, want dat verschilt heel erg per winkel. Kipfilet zonder koemelk heb ik alleen bij de AH kunnen vinden.
    Momenteel is het meestal stroop, want vlees haalt hij ervan af en eet hij niet.

Ik zou eens een eet dagboekje bij houden om te achterhalen wanneer zijn wangen vurig worden. Waarschijnlijk vind je dan een patroon van een voedingsmiddel of meerdere.
    Hier uit een overgevoeligheid / allergische reactie ook altijd in het gezicht met eczeem, maar ook in de ontlasting (is dun) en onrust / slecht slapen.

9. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Wanneer kwamen jullie er achter dat ze ka hadden?
    En wat voor symtomen hadden jullie kleintjes?

Bij mijn zoontje kwam ik er met 7 week achter, want hij krijste een week lang heel erg tijdens de fles.
    En niks willen drinken.
    Sinds we nutramigen hebben gaat het goed.

10. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Ik dacht al dat onze zoon in de kraamweek al last van kma had maar dat kon niet want daar was hij te klein voor volgende de kraamverzorgster en verlos. Onze zoon had bloed bij zijn ontlasting en was ook heel erg onrustig na zijn fles en heel erg slecht slapen of eigenlijk niet slapen.De nutrimigen hielp hier niet daar reageerde hij nog allergies op. Ze durven bij onze zoon ook geen Eliminatie/provocatie te doen omdat hij zo heftig reageerde op de voeding.

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    '
    Hier ging fruit het 1e jaar ook niet goed. Alleen banaan en mango.
    Van appels absoluut geen golden delicious of Granny's. Deze zijn namelijk sterk allergeen.

@ Wenrichtwan, hier had ik met 8 weken het vermoeden. Echter werd dit door de vervangende ha van tafel geveegd. Op het cb namen ze het wel serieus. Rond zijn 14e week was het duidelijk met de provocatie. De juiste voeding kreeg hij echter pas met 9 maanden, toen we bij de ka terecht kwamen ivm sterk afbuigende groei. Nutramigen bleek niet sterk genoeg te zijn, dus toen nutramigen AA (is hetzelfde als neocate)
    Symptomen hier waren: spugen, onrustig, huilen in slaap, overstrekken, onrustig drinken, eczeem, dunne ontlasting, rochelende en piepende ademhaling, enorme stinkwindjes en ook vaak op een dag. Met 6 maanden begon zijn gewicht af te nemen. Met 9 maanden was hij van de +2 curve naar tussen de -1 en -2 curve gezakt.

Mijn zoontje wordt nu 2 en binnenkort gaan we nog eens provoceren om te kijken of de kma nog aanwezig is. Aantal maanden geleden was dit nog het geval. Naast de kma heeft hij ook andere allergiën, zoals ei, soja, noten, vis (niet alle soorten)

12. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    Halloik wil me ook bij jullie clubje voegen heb een zoontje an 2.5 jaar en een zoontje 7maanden bijna en dw jongstw heeft ook kma en lactosse allergie en kan niet tegen appels en vind he moeilijk wat ik hem op de boterham moet doen bu voornaamlijk perenstroop want daar kan hij tegen wij wisten het tioen hij 6 weken was gelukkig optijd

Trouwens fijn zo clubje kun je ervaringen delen

13. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    halllo hallo.

hier nog 1tje.
    ons zoontje is 19maanden en is ook met een provocatie test in het zh gestest en daaruit bleek ind dat hij deze allergie heeft!

ik moet zeggen hij is nu ruim 1,5 maar wat een gedoe om alles koemelkvrij te houden het zit in zoooovvvveeelll producten!

maar hier mis een lichtpuntje vandaag gaan we naar de ka toe want ons zoontje gaat weer getst worden op kma.

14. brenda1976

ik kom er eigelijk veel te laat achter.
    Ik gaf borstvoeding en ben niet echt gek van melkprodukten.
    dus eet ze te weinig. nam wel extra vitamine.

Hij gilde af en toe van de pijn, maar hij had obsipatie, dus hij kreeg spul van de huisarts. En verder ook niet gekeken.
    Totdat ik de borstvoeding ging afbouwen, vooral snachts...
    En hij kreeg alleen maar meer buikpijn en heeft droog huidje en ben gaan googlen, zag ik ook dat luchtwegproblemen enz erbij hoorde, toen ging bij mij een belletje rinkelen.
    Ik heb de ha gebeld en die zei, tja nu je zo zegt, denk ik dat je gelijk heb.
    Ik heb een vrouw opgebeld, die ken ik via mijn schoonzus die kan het uitmeten met een apparaat. Heeft bepaalde naam....ben even kwijt.
    Die kwam ook uit op koemelkallergie en voor aarbeien. Ook kon ze me vertellen dat er weeenopwekkers bij de geboorte gebruikt was. Bijzonder he.
    Maar goed, ik buro gebeld gisteren en ze komen vandaag al.
    Ik vertelde haar het verhaal en ze zei, ja denk dat je helemaal in de goede hoek zit.

Ik kwam iemand van de zwangerschapsgym tegen en die zei loop maar mee, ik geef je wel wat voeding, heb je betere nacht, hij is wel wakker geweest, maar niet gegild.... dus....
    ja.....
    nu zie ik dat jullie meerdere soorten voeding krijgen aangeboden. Wat is verschil tussen nutrimigen en pepti?
    En geef iemand ook geitenmelkbabhyvoeding?
    gr brenda

15. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    @ Cynt, heb je al eens geprakte banaan geprobeerd op het brood? Met 7 maanden deed ik eigenlijk alleen boter op brood en ergens rond de 10 maanden ben ik eens begonnen met vlees.
    Appel ging hier pas na het 1e jaar goed.

@ Jaja, succes vandaag bij de ka. Wordt hij vandaag getest? Hopelijk is hij erover heen gegroeid. Melk zit inderdaad in veel dingen, maar moet zeggen dat ik er inmiddels helemaal gewend aan ben om het achterwege te laten in zijn voeding. En ook de andere allergische voedingsmiddelen. Soja zit ook in heel veel producten. Ik vond het alleen erg lastig met tussendoortjes, omdat ik alleen op soepstengel uit kwam. Nu heb ik tijdje terug tussendoortjes van Goodies ontdekt, dit is biologisch.

@ Brenda, het verschil tussen pepti en nutramigen is dat de eiwitten in de nutramigen sterker verknipt zijn dan bij pepti. Pepti is dus de lichtste variant voeding. Dan heb je nog nutramigen AA en neocate. In deze voedingen komen geen eiwitten meer in voor, is op basis van vrije aminozuren. Dit is voor ernstige kma en vaak nog in combinatie van andere voedselintolleranties.
    Geitenmelk zou ik zeker niet aan beginnen. De eiwitten van de geitenmelk lijken heel veel op die van koemelk en grote kans dat daar dus ook allergisch op gereageerd wordt. Zo ook soja, kindjes met een kma hebben een grotere kans op ook een soja allergie.

Hier gaan we vandaag ook nog eens de koemelk uit proberen. Hij heeft een klein stukje brood met chocopasta. Ben benieuwd!

16. EyesOnly

EyesOnly Actief lid

25 mrt 2009
    423
    0
    0
    thuiszorg medewerkster
    Ergens in het noorden v/h land
    Hallo ook mijn kleine heeft kma. Hij krijgt al vanaf de eerste week nutramigen. Gewone nutrilon kreeg hij direct vanaf de geboorte een allergische reactie op.
    Maar sinds een week of 5 wil meneertje de flessen niet goed meer drinken en daarom hebben we vorige week een provocatie test is het ziekenhuis gehad en morgen weer. Hoop zo dat hij erover heen is. Verder heeft hij altijd last van obstipatie, maar dat kan ook met zijn reflux te maken hebben.

17. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier twee meiden met kma! eerste kwamen we pas met ruim zes maanden achter. vooral omdat iedereen haar afdeed als huilbaby.

bij de tweede gaf ik zes maanden borstvoeding en ben toen zelf op dieet geweest en daarna aan de pepti!

gaat hier super!!!

18. brenda1976

hoe snel hadden jullie resultaat?

19. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    @jaja succes vandaag bij de kinderarts hopenlijk is hij erover
    heen gegroeit
    @antje banaan heb ik nog niet geprobeerd ook nog nooit aangedacht dat te
    doen goede tip dank jewel vlees doe ik er ook nog niet op want dat kan hij nog
    niet eten hoop dat hij geen last krijgt van de melk
    @brenda pepti is de ligste vrariant en nutrimigen is sterker wij hadden eerst nutrimigen
    maar toen hij num2 kreeg kon hij er niet meer tegen en krijgt nu friso allergie care is nog sterker
    @berenda hoop dat de nieuwe voeding dan bij jullie gaat werken en ben benieuwd wat het cb gaat zeggen vandaag
    @eyesonly mischien is zijn allergie erger geworden hier ook eerst nutrimige op een gegeven moment dronk hij niet meer
    toen opnieuw getest en was zijn allergie erger geworden dus nu friso allergie care
    @brenda wij merkte binnen 2 flessen het verschil al

20. brenda1976

ooo wat snel verschil. Ik denk ga nu al pepti halen, maar ja, straks heeft het buro een andere voeding, zit ik weer met een verpakking. Moeilijk, wat zouden jullie doen?

Wat ik lees is dat de meeste er overheen groeien, dat zou wel fijn zijn he!

gr brenda

Deel Deze Pagina