wanneer houdt deze ellende op? Zo veel ziek sinds kinderdagverblijf!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door sunshineS1976, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Zoonlief heeft alleen de eerste 2 maanden zoiets borstvoeding gehad dus hij is groot gebracht met de fles.
    Met 3 maanden naar kdv gegaan,daarna peuterspeelzaal erbij en nu de basisschool..
    En mijn zoon is zelden tot nooit ziek,als er iets heerst dan vliegt hij mooi overal aan voorbij,mijn lieve flesvoeding jongen!!

2. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Volgens mij heeft het ook niet echt met BV of FV te maken.. Ik hoor iedereen over dit onderwerp, ook vriendinnen, zowel BV als FV kindjes.. Zelf geen BV kunnen geven vanwege te lage productie al heeft ze wel iets binnen gehad.. Verder FV.. Met 3 maanden 1 keer per week naar het KDV en de hele winter op en af verkouden.. 1 Keer een buikvirusje en vanaf het voorjaar nergens meer last van gehad.. Vorige week oorontsteking maar dat lag volgens de huisarts aan het zwembad op vakantie de week ervoor..
    Dus valt me al met al reuze mee.. En dat met flesvoeding ;)

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Inderdaad grote kul om er BV versus KV er maar weer bij de haren bij te slepen ;). Alle kindjes moeten vroeg of laat in aanraking komen met virussen en kunnen dan ziek worden. Het ene kindje heeft nou eenmaal een betere weerstand dan het andere kindje. Wellicht draagt KV versus FV voor 1% mee aan de weerstand (maar echt overtuigend wetenschappelijk onderzoek, dat causale relaties aantoont ontbreekt!), maar er zijn tal van andere factoren die bijdragen aan de weerstand, zoals slaap(gebrek), snelheid waarmee het kind groeit, eetpatroon, al dan niet geven van vitaminesupplementen, genen, psychologische toestand, etc... Onze dochter is één herfst heel erg veel ziek geweest (eerste herfst op kinderdagverblijf) en daarna vrijwel nooit meer. Voor mn man en mij geldt hetzelfde. Wij waren die herfst constant ziek, maar hebben nu de weerstand van Ironmen opgebouwd ;). In aanraking met alledaagse ziektekiemen komen op het kinderdagverblijf/psz/school hoort erbij en kan op termijn eigenlijk gewoon niet vermeden worden (tenzij je je kind gaat homeschoolen, haha).

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn zoon is twee weken geleden voor het eerst geweest en hij had meteen een fikse buikgriep te pakken waarvan hij net pas beter is, dit beloofd wat.

Deel Deze Pagina